Vi lämnade Boston och Massachusetts…

 

1

… och åkte in i New Hampshire, där vi åt frukost i Portmouth. På bilden med floden ser man två stater. Båtarna ligger i New Hampshire och på andra sidan ser man Maine. Så vi susade iväg över floden. Fast på en bro, då.

Vi kom fram till Portland. Där ställdes vi återigen inför ett val.

2

Idag gjorde vi valet att inte titta på valar.

3

Vi åt lunch istället. Här har Ama fått en jättegod lobster-roll. Men ser hon inte lite skyldig ut på bilden?

4

Hon borde egentligen ha tagit det som Anders äter. En skaldjurs-chowder. Varför då? Jo, dom där tavlorna som hänger på väggen är utmärkelser som restaurangen har fått för just sina fantastiska chowdrar. Och den var verkligen supergod! Hur nu Ama kan veta det…

5

Vi åkte vidare efter Highway one. Den har vi ju åkt på tidigare under denna resa, fast på västkusten. Nu är vi på östkusten. Dom har inte så stor fantasi när dom döper sina vägar.

6

Det blev lite mer lantligt.

Sen nådde vi vårt mål:

7

Eller nästan i alla fall, det är en halv mile kvar till vårt motell här. Men ser ni? Ser ni???

Wow!

Om det finns en gift shop med nödvändigheter för björnar, då måste det väl ändå finnas björnar också? Hoppet tänds igen.

8

Men nu  är vi framme på vårt motellrum.

Det ligger i… ligger i… ligger i…

Äsch! Ama måste konsultera kartan, ett ögonblick.

Det ligger i Auburn.

Ett ställe som Ama inte hade en aaaaning om att hon skulle komma att besöka. Men livet är fullt av överraskningar.

29 Responses to Vi lämnade Boston och Massachusetts…

  1. Augusta skriver:

    Oj vad jag blir avundsjuk. Inlägg efter inlägg så har ni så mysigt och spännande upptäckter. Verkligen avundsjuk, hm

    Kör ni bil? För det kan inte vara buss som ni åker med.

    Ha det fortsatt bra 🙂

  2. Robert skriver:

    Finns tydligen ett Auburn i AlabAMA. Kan det vara det? 😉

    • Robert skriver:

      Kanske inte rätt i detta fall kom jag på. 😉

    • Ama de casa skriver:

      ÅÅÅHHH!!! Måste GENAST åka till AlabAMA. Visste inte att jag hade en egen stat i Amariket 😀

    • Ruth i Virginia skriver:

      Auburn finns i många stater.
      Hej Ama – Är det nåra stater du missat?
      Jag har en känsla av att ni har en
      måste-lista av US stater, så som ni susar igenom så kvickt.
      Känner mej hedrad att ni tog två dagar i Virginia. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Åh! När jag har lyckats söka upp alla stater kanske jag borde jaga alla Auburns som finns här? Alltid kul att ha ett mål 🙂

  3. Janne skriver:

    Hoppas ni får träffa Nallen. 🙂 Det verkar som att ni ska besöka så många stater som möjligt. Nu har ni varit borta länge. Ingen hemlängtan? 🙂

  4. farfar hebbe skriver:

    Mors,,Hur många stater har ni kvar att besöka,ni avslutar väl med Alaska eller??
    Ja gör så ta ett glas till så klarnar din blick,då ser du att det är en dubbeltrast..Haé Kram.

  5. Freedomtravel skriver:

    Maine är ju läskigt läskigt. Händer mycket konstigt där om man ska tro Stephen King…

  6. Diana skriver:

    Ska man inte äta chowder ur bröd om det ska vara riktigt autentiskt? Men äsch, det ska ju ändå blandas i magen… 😉
    Skippa valarna?!?! Huuuur kan ni göra det? Fy på er! Men lycka till i björnjakten!

    God natt!

  7. camilla skriver:

    Du vet väl om att björnjakten har börjat i Sverige. Och vi har björnar. Jag menar…vill du se en björn ska du komma HIT. Och vet du…jag bjuder på kaffe 😉
    Kram!

  8. skåningen skriver:

    Oj vad ni far runt!!! Bra att ni gör det medan ni är friska och raska .. Sen blir det IKEA ….Köttbullarna med mos och lingon var gott och billigt där ! Ha en bra dag! Kram!

  9. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Joo, Camilla har rätt. Du kunde väl ha frågat innan. Vi HAR björnar i Sverige också!! 🙂

  10. moi skriver:

    Ok, de har bir där (kolla lexikon!!) men det har du uppenbarligen redan upptäckt.
    Valet att välja bort valar var valdigt djärvt!
    Hoppas du får se nån pyttebjörn åtminstone så att inte hela resan varit förgäves.
    Annars får ni komma till oss och Skånes Djurpark på vägen hem.
    Jag tror mig minnas att det enda djur som finns där är just en björn.

  11. Annika skriver:

    Hej Ama
    Det verkar vara en fantastisk resa ni gör. Jag har inte varit med från början. Så jag ska sätta mig och ta det hela från start. Spännande.

  12. Maggan skriver:

    I New Hampshire åkte jag vattenskidor 1963 på Lake Winnipesakki. Kommer inte ihåg om det stavas så. Det är några år sedan.
    Kram

  13. Soffie skriver:

    Maine är ett ställe jag skulle vilja Stephen King har skrivit mycket från dessa trakter då han själv är därifrån, fina bilder å Gud vad roligt ni har de..

  14. Znogge skriver:

    Det mest spännande är ofta det oväntade! Ibland hittar man guldkorn och intressanta platser av en ren slump. Hälsa björnarna om ni träffar några. Själv håller jag mig till min egen nalle 😉

  15. Inger Rozén skriver:

    Hej!
    Så fina bilder.Jag är allt lite avis.Speciellt på de där maträtterna!Gott!
    Kram,Inger

  16. Kaisa skriver:

    Ja, livet är fullt med överraskningar och Ama också! 😉 ♥♥♥ Kram ♥♥♥

  17. Nu blir jag nyfiken..vad är det ni äter? 🙂
    …ni tar mig till platser jag inte visste fanns (tar mig för pannan)

    Sv: Jo, jag ska försöka hitta inspirationen till att skriva, just nu har jag fullt upp 2 jobb + att jag följer er resa 🙂

    Ha det bäst!

  18. ansepanse skriver:

    🙂 så Ama smakade även på det goda som Anders hade beställt 🙂
    vilket vackert hotellrum 🙂

  19. Gilla skriver:

    Som ni reser runt. Jag hade blivit yr i mössan av hälften. Men det är ju fantastiskt fina resereportage du skriver.

    Så synd att du inte smakade på ställets specialitet från början. Du får kolla väggarna också och inte bara matsedeln.

    Du får göra som jag och köpa smånallar att ha som dekor hemma. Jag har MÅNGA. Men vid det här laget har du kanske redan sett björnar eller köpt dem.

    Sv: Vi reser ju på ett annat sätt än vad ni gör, men vi får nog roligt ändå med våra resesällskap.

    Kram/Gilla

  20. Pia skriver:

    Ja nu måste det ju vara läge att få se en bild på en björn;) Det där med att stanna och ta dagen som den kommer verkar inte vara er melodi 😉 Ni studsar ju runt som gummibollar.
    Ha en fortsatt fin tripp!!
    Kramen

  21. Bp skriver:

    Här bara vattnas det i munnen. Säger bara chowder. Ååååååhhhh vad jag suktar nu liggandes på balkongen i strålande solsken;-)

    Ps. Såg du på tv om wild fire som härjar i Yosemite nationalparken. Ni var ju där för bara några veckor sedan. Ds

Lämna en kommentar