Ama ställer alltid upp!

 

Jodå. Det gör hon.

Anders var lite trött efter gårdagens bilkörning. Så när vi kommit fram till… fram till… fram till…

Fasiken också! Måste kolla kartan igen. Häng kvar! (Och var glada att Ama inte sjunger nån sorts pausmusik)

Just ja. Vi kom fram till Auburg  Auburn.

Vad var det Ama skulle berätta nu igen… Javisstja! Ama ställer alltid upp, och Anders var lite trött.

Ama erbjöd sig att gå och hämta en take-away.

1

Efter en mycket mödosam promenad på säkert… tjugo meter, så kom Ama fram hit. Är det där kackerlackor, förresten? Skit samma. Ama var helt slut efter den lååånga promenaden.

Så hon beställde mat. Sån som man kunde ta med hem.

Det var väntetid. Ama satte sig ner och läste i sin bok. Det är alltid bra att ha med sig förströelse, man vet aldrig när nästa väntetid kommer.

2

Ooops! Ama verkar ha glömt boken.

3

Såg sen att grannarna var smartare. En pitcher med Margarita…

4

– Du Ama? Jag tror att jag byter sällskap nu. Najs to nov jo! NOT!!!

– Fast du kanske kan hjälpa mig att strippa en aning? Börjar bli skithett nu med Alaska-outfiten. Seså, fram med min fina hatt nu!!

Good luck Bruce!

Maten kom och Ama skulle hitta hem. Att hitta själva motellet var inga problem. Bara att gå dom tjugo metrarna tillbaka.

Men vet ni vilka jättestora problem man kan råka på när man varit ute så länge?

Och dessutom bott på mååånga ställen…

5

Jo.

Vilket rumsnummer hade vi idag?

Det ordnade sig.

Ama hittade hem.

6

Och efter en smärre ommöblering åt vi framför TV-n.

Gomorron!

26 Responses to Ama ställer alltid upp!

  1. Inger Rozén skriver:

    Ser mysigt ut!
    Kram,Inger

  2. Znogge skriver:

    Korridoren ser ut som vår gjorde på Rhodos! Lite ”The shining varning” 😉

  3. Robert skriver:

    Vad är det för smarrigt som Stalkern tänker hugga in på där? Goeftermiddag! 😀

  4. Sven skriver:

    Gomorron, Robert! Gomorron! 😀

  5. moi skriver:

    Efter denna kraftansträngning är det bara att bokstavligen stupa i säng ser jag!
    Den där korridoren hade kunnat orsaka en panikattack hos mig, risken hade varit stor att jag fått nån helt ny bekantskap till rumskamrat…. (om jag nu hade nån från början.. )
    Den där boken har jag aldrig läst, var den god – jag menar bra?!
    😉

  6. Veiken skriver:

    Vilken ansträngning du fick….. jag brukar drömma att jag inte hittar till mitt hotellrum för att jag har glömt numret! 😦

  7. Haha de där djuren!

  8. Susanne P skriver:

    Hahaha! Ja, det gäller ju att välja rätt sällskap! 😉

    Shit, jag skulle blivit hispig och totalt förvirrad om jag bytte hotell lika ofta som du gör…ibland så har jag svårt att hitta till min hemadress. Ändå har vi bott här i 20 år… 😉

    Kram

  9. Bp skriver:

    Alltså när du fotade grodorna, för det är absolut inga cockroaches, måste du väl ha tänkt på mig;-)
    En pitcher med Margarita – nja, hick!
    Det motellet ser ut som gamla Ericsson vid Telefonplan, fast där var väggarna gula och golven i plast.
    Hoppas maten smakade gott efter all ansträngning;-)

  10. kickie skriver:

    Va trevligt ni har det. Go helg önskar ja er.

  11. Ruth i Virginia skriver:

    Apropos ingenting:

    Namnet på University of Maines fotbollslag är
    tada! The Blackbears. Dom finns i Orono, Maine, ifa ni åker den vägen.
    Härlig dag i Herndon idag!

  12. Villa Freja skriver:

    Men vänta nu, är det jag som är trött eller du? Skrev du inte just att du gick tio meter för att hämta mat och tjugo meter hem? Hur går det ihop? 😉

  13. Kaisa skriver:

    Är ni i USA för att gå igenom vartenda hotell? 😉 Det är tur att Bruce är med och håller reda på er.. 🙂

    ♥ Kram ♥

  14. Melody&M.E skriver:

    Du är fantastisk som orkar fixa med allt! Tur att Anders fick lite mat
    efter all bilkörning! Själv är jag livrädd för att inte hitta tillbaka när jag ger mig ut på okända platser!
    Kram
    M.E

  15. Freja skriver:

    Det är ju grodor! De kan väl du sno och skicka hem till mig, de skulle passa perfekt i vår trädgård!

  16. Diana skriver:

    Hotellkorridorer har ju dessutom en förmåga att vara rätt så identiska… Anders kände säkert på sig att Ama var vilsen och gick ut för att kolla efter dig. Eller så höll han på att dö av hunger (det dröjde ju lite… ”boken” tog lite tid) och letade därför efter dig. 😉

  17. ansepanse skriver:

    ser mer ut som grodor med hatt, fula i vilket fall

  18. soffie skriver:

    fniss du är så härlig å mm vilka drinkar…

Lämna en kommentar