Dagens resa

 

Vi började med att lämna San Francisco, och åkte mot flygplatsen.

1

Det var plättlätt, bara att läsa på skyltarna vart man skulle. Om man såg några skyltar, vill säga.

2

Hoppas vi är på rätt våning och rätt väg…

3

Vi skulle ju till flygplatsen, men här åker vi tåg?

4

Phu! Tåget gick till flygplatsen. Vilken TUR vi hade! (Vaaar är Ama?)

Vad gör man på en flygplats när man är där på tok för tidigt?

5

Tja… Man kan ju alltid äta. I detta fallet trycker Ama in en chocolate chip cookie i truten. Dom är förrädiskt goda. Borde låta bli…

6

Till slut fick vi äntligen åka. Bara det där planet kunde landa nån gång…

Så. Åkte vi hem igen då?

Nja… Torrevieja i augusti är väldans varmt.

Så vi åkte hit istället:

7

Till Anchorage, Alaska. Där torde det vara svalare.

Och tänk! Vi fick bo här på Backpackers Inn…

8

… även fast vi åker med resväskor.

Imorgon får Ama sovmorgon, för vi har tjänat ytterligare en timme så det är nu tio timmars tidsskillnad mot Sverige och Spanien.

Perfekt!

27 Responses to Dagens resa

  1. moi skriver:

    Men tänk att ni äntligen hittade en ”normal” buss. Dvs med andra passagerare! Hur kändes denna resa?

  2. moi skriver:

    God morgon! Där lååååååååångt borta!
    (hur blir det med kartan??)

  3. GeddFish skriver:

    Lyckliga ni! Som får se så mycket! Men det gör ni rätt i, ni spaghetti (som min salig man brukade säga…) Lev här och nu!

  4. Aurora skriver:

    Tjänar och tjänar. De där timmarna ska återbetalas snart. Kram

  5. Småländskan skriver:

    Spännande! Nu har jag googlat lite för att kolla vad som finns i Anchorage. Troligen hittar ni helt andra ”saker”, så det blir spännande att läsa vidare.
    Kram på er!

  6. Robert skriver:

    Gomorron! 😀

  7. Hörni skriver:

    Oj vad spännande! 😀

  8. ansepanse skriver:

    nej, nu blir jag grön av avundsjuka, långt inuti mig har jag alltid närt en önskan om att få komma till Alaska, ta nu riktigt många bilder Ama, och visa upp dem, jag VILL se så mycket som möjligt av Alaska, ha det gott båda två

  9. BP skriver:

    ALaska! WOW!!!
    Ja där lär ni ju inte svettas. Å det är nog första bilden under den här trippen då Anders har långbyxor på sig.
    Vilken suverän resa ni gör, helt otroligt. Så himla kul att följa med som fripassagerare;-)

  10. Ruth i Virginia skriver:

    Välkomna till Anchorage, min hemstad från juli 1973 till oktober ´74! Som var fallet med Las Vegas 1952, hade Anchorage också endast ett hotell (Captain Cook) 1973. Vi tycks ha varit föregångare för städernas utvecling. – Tydligen funkade inte Amas varningsystem i San Francisco. Det fanns ju andra passagerare på tåget! Antagligen på planet också..
    Backpackers Inn ser mysigt ut.

    • Småländskan skriver:

      Har du också ”flugit och farit” omkring där i Amerrikat? Att du bor där nu vet vi ju alla, men varför och hur hamnade du där?
      Jaja, du behöver inte svara Ruth, men skulle vara kul att veta.
      Ha det bra du fina!

    • Ama de casa skriver:

      Det är tydligen fler än vi som följer i dina spår, Ruth 🙂 Tur för oss, så det fanns lite att välja på i hotellväg.

      Backpackers Inn är helt ok, det ligger centralt här i Anchorage också och hade ett betydligt humanare pris än dom andra.

      Seså, Ruth, du ser ju att du måste starta en blogg snart och berätta din spännande historia!
      🙂

  11. Gunilla skriver:

    Se där, ni reser efter termometer istället för kompass 🙂 Ja det är förskräkligt det där att ni måste fly hemmet emellanåt, jag förstår ärligt talat inte hur ni står ut ??? (hoppsan, flög där in en liten lögn tro ?? 🙂 ) Häftigt, då ser vi fram mot lite bilder från Kanada då, framöver. Själv drar jag till huvudstaden, synd det inte krockade med er visit 🙂 Ha fortsatt trevlig tripp !

  12. Ninni skriver:

    Vilken resa hur länge ska ni vara borta??
    Akta dig för alla björnarna bara =)
    Kram

  13. Inger Rozén skriver:

    Hej o hå!
    Bra fråga.Då tar du fram kameran och datoren du bloggar från.Aldrig trist på en flygplats.
    Kram,Inger

  14. LiLo skriver:

    Inte bara Torrevieja är varmt, min icke digitala termometer på balkongen har gått i taket (över 40) och vägrar komma ner igen, tror den blå vätskan kokat för där är fullt av bubblor.
    Dock vill jag inte resa iväg, för det är verkligen inte ofta det är så fint här och vem skulle vattna chilisarna???

    Ha det gott i svalkan och tack för alla fina bilder och berättelser!

  15. Alaska låter svalt…vilken resa ni gör 🙂

  16. Diana skriver:

    Spännande! Bli nu inte uppäten av isbjörnar!

    • Småländskan skriver:

      Läste att de befinner sig på samma breddgrad som Söderhamn här hemma och har ungefär samma temp som i Umeå. Så det där med isbjörnar kan de säkert glömma *s*. Å andra sidan är det ju så att många ”sörlänningar” tror att det vimlar av isbjörnar i den kalla Norden, dvs där i Umeåtrakten.

    • Diana skriver:

      Vad säger du? Jag trodde att det fanns isbjörnar norr om Hallandsåsen…

    • Ama de casa skriver:

      Jag hoppas att vi slipper isbjörnar, dom är läskiga! Fast jag skulle gärna se en om jag var säkert till. Men dom är nog liiiite längre norrut 🙂

  17. Åse skriver:

    Jisses vad ni flyger och far , jag blir alldeles yr i knoppen av att försöka hänga med på alla trevligheter. Härligt yr i knoppen alltså !

  18. Diana skriver:

    Du lever!! Inte ska du sluta kommentera, du får se det som en utmaning… 😉

  19. Veiken skriver:

    Jag startar med det sista ordet i ditt inlägg! PERFEKT! Jag blev ingen fluga som kunde följa med er, fast jag bad så vackert! Jag får nöja mig med alla vackra bilder som jag förväntar mig ska komma! 😉

  20. krulli skriver:

    Alaska istället för Spanien, ja det är nog skilnad i temperatur. Dessuto hardet varit en ordentlig värmebölja i södra europa. Ni har nog gjort rätt. Om jag var i Alaska skulle jag åka till Dutch Harbour och spana efter fiskebåtar, krabbåtar! 🙂

Lämna en kommentar