Ama konstaterar:

 

1

1: För ett par veckor sen var vi i Las Vegas. Nu är vi i Anchorage. Ama föredrar temperaturen här.

2

2: Vi bor inte bara på en backpackerställe, vi bor i annexet där. Kommer osökt att tänka på Stig-Helmer…

3

3: Igår kväll fick Ama syn på detta. Vet inte vad vi gjort som fick flygplatspolisen att följa efter oss hit. Konstaterade bara att det var lika bra att gömma sig i sängen och dra täcket över huvudet.

Men det var igår det.

Nu ska vi studera kartan och ge oss ut här i Anchorage för att se vad vi ska hitta på här.

4

– Ja, jag är i alla fall redo! DÄR är en bar, kom igen nu Ama – den utforskar vi!

Hmmm… Ama börjar så smått ana vad polisen letade efter igår…

Gomorron!

23 Responses to Ama konstaterar:

  1. Znogge skriver:

    Hoppas ni bor hyfsat bra ändå! Och se till att uppföra er. Vissa har nog ett avvikande beteende 😉

  2. Znogge skriver:

    God kväll förresten 🙂

  3. Znogge skriver:

    Inget barhäng på morgonen! Hälsa bocken det från mig!

  4. Znogge skriver:

    Bruce alltså så att det inte blir några obehagliga missförstånd här…

  5. Gilla skriver:

    Jaså? Ni är i USAt? Jag har ju inte följt med på ett tag, så nu blev jag plötsligt uppdaterad. Tack för det. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig resa.

    Kram/Gilla

  6. moi skriver:

    Ja, vad gjorde ni egentligen på flygplatsen? Själv tror jag att Bruce är helt oskyldig, faktiskt.
    Jag avundas ert väder och framförallt temperaturen.
    Här är så varmt att hjärnan nästan kokar. Men bara nästan…
    Kram!

  7. Freedomtravel skriver:

    Liite kyligt låter det ju, men gissar ändå att ni valt rätt årstid… 😉

  8. Inger Rozén skriver:

    Ja den Bruce är för gullig!
    Kram Inger

  9. A-K skriver:

    Ö rättade mig på uttalet där ni befinner er. Han var där och jagade i mitten på 70-talet.
    Ha det så bra!
    Kram från oss!

    • Ama de casa skriver:

      Uttalen här kan var lite hur som helst. Idag skulle vi fråga om utfärder (tours) och tjejen undrade om vi ville ha juice… 😉

      Coolt att vara här så tidigt, och mycket vilt finns det ju.
      Kram

  10. BP skriver:

    Ja 39 grader är ju liiiiite väl varmt, 18 är nog mera lagom om ni ska ut på en hike;-)
    Å vilken tur att ni hamnat i Annexet. Det är ju de senaste tillskottet till hotellet och erbjuder ”deluxe rooms and suites”. Å när jag såg priset så. Bra val Ama, utmärkt val t o m.
    Å vad är det Bruce har på huvudet?! Fick inte klarhet ens när jag förstorade upp bilden.
    Nu väntar jag med spänning på nästa inlägget!

  11. Aurora skriver:

    Jag antar att Ama inte nöjer sig med Stig Helmers Annex. Kram

  12. Robert skriver:

    Kan även vara Stalkern! 😉

    Gokväll! 😀

  13. Elisabeth skriver:

    Ha dé fortsatt bra! Elisabeth

  14. GeddFish skriver:

    Att hamna i Alaska är ungefär detsamma som när jag var i Gällivare…. Men, ha det så himla gott, vilken resa!!! och så kul att få hänga med, så här i cybern! Klia Bruce lite från mig och så kram till dig från mig 😉

  15. Freja skriver:

    Åhh, Alaska, det är ett resmål i min smak. Svalt! Jag ser att Las Vegas hade hög feber idag…

  16. Ruth i Virginia skriver:

    Änte skönt å få rättförs väder?

  17. Hörni skriver:

    Ni kanske ska glömma kvar den där lilla bocken på en bar eller så? 😉

  18. Mita skriver:

    Ja det var behagligare grader där helt klart, nu är jag bara så sen och trött, så det blir gonatt,ja för mig i alla fall..**
    Kramiz

  19. Diana skriver:

    ni får klä ut er till isbjörnar så misstänker polisen inget! För ut måste ni ju… Rasta Bruce och leta efter spännande djur till mig. 😉

  20. ansepanse skriver:

    jag skulle också välja 18 grader 🙂 istället för 39

Lämna en kommentar