Gårdagens djurobservationer

 

02

Några sälar.

03

En kalkongam.

04

Sen passade Anders på att skrämma en trut. Ni ser där vid pilen hur den flyr.

05

Truten: ATTANS OCKSÅ!!! Vi fåglar hade läget under kontroll. Men ända sen den där Hitchcock spelade in den där dokumentären här… Vad hette den nu igen? Ja just det. Fåglarna. Ja, ända sen dess har folk kommit hit till Bodega bay och försökt spela tuffa… Jag är så less på dom!

07

Jodå. Vi är i Bodega bay, där Hitchcock spelade in den berömda filmen. Här har vi bott inatt, och det har varit lugnt och fridfullt.

06

Eller…

Gomorron!

28 Responses to Gårdagens djurobservationer

  1. moi skriver:

    Fåglarna var en av de första (enda) skräckisarna jag såg. Och det satte sina spår!

  2. moi skriver:

    Jag var tvungen att googla ”kalkongam”, trodde att drev med mig.
    Det var mig en ful firre den där fulen (skånska för fågel)
    Men var är alla lavendelfåglar?

  3. moi skriver:

    Oj, vad ofta jag lyckas bli etta här hos dig!
    Äntligen har vi samma dygnsrytm ;D

  4. Vilken upplevelse av allting kan man nog säga. Djur, natur och Hitchcock 🙂 Tack för alla fina bilder ni visar.

  5. Aurora skriver:

    Inte visste jag att du var en sån djurvän. Kram

  6. Diana skriver:

    Fåglar hör inte till mina favoritdjur. Där finns några söta men andra är bara läskiga. Filmen har jag inte sett, missade mycket skräckisar under min uppväxt tack vare mamma. 😉
    God morgon!

  7. soffie skriver:

    kul att vara där inspelningen var tur det inte var för många fåglar då eller ???fina bilder..

  8. Veiken skriver:

    Hahaha! Kalkongam – jag höll på att ramla av stolen i ett skrattanfall – tills jag hade googlat…. lite avslagen säger jag den finns ju på riktigt! 😉

  9. Susanne P skriver:

    Jag minns att filmen skrämde mej när jag såg den som ”liten” men ser man den nu så blir man bara full-i-skratt!

    Kram

  10. BP skriver:

    Älskar Hitchcocks fåglar, men vet inte om jag skulle ha varit lika modig som ni att just sova i hotellet vid Bodega Bay. Jag menar tänk om… den filmen satte verkligen djupa spår och är än idag totalt oslagbar tycker jag.

  11. Inger Rozén skriver:

    Filmen Fåglarna var oslagsbar.Tänker alltid på den,när man möter ett gäng fåglar.Och du har fina kort som vanligt.Kram,Inger

  12. Freja skriver:

    Huhh, den filmen har förstört för fåglar världen över…

  13. Gunilla skriver:

    Du skulle ropat HÅLL TRUTEN åt Anders, så du fick fota klart 🙂

  14. Anita skriver:

    Åh va läckert att se sälar!! 🙂

  15. Robert skriver:

    Gillar inte skräckisar. 😉

    Gomorron! 😀

  16. Micke skriver:

    En klassiker, Fåglarna. 🙂
    sv:
    Ja, jag tror det gick bra för henne. Chockad, men fysiskt ok. Hon var mer orolig för bilen än för sig själv och den var skrot.

  17. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Joodå den filmen glömmer jag inte. Lite synd att du var tvungen att rita fåglarna. 😦

  18. ansepanse skriver:

    åh en kalkongam, tänk vad mycket ni får se 🙂 och ni sov lugnt 🙂 kan jag tro? Hitchcock var ju för länge sedan
    Sv: tack för att du vill och hinner svara på mina frågor ❤

  19. kul att besöka film- och litterära platser

Lämna en kommentar