♫ ♫♪♪ Fly on the wings of love ♫ ♫♪♪

 

Vem minns väl inte Bröderna Olsen?

1

Så här såg vingen ut när vi åkte från USA. I bakgrunden ser man New York, New York. Fast vi är i Newark, New Jersey.

2

Så här såg vingen ut igår. Arlanda, Stockholm.

På dom där vingarna brukar det stå ”No step” om man tittar ut. I vanliga fall, alltså.

Anders utmanade ödet. Han inte bara steppade.

3

Han hoppade.

3b

Oooo… Vi krockar!

4

Solen började gå ner.

5

Sen hade den gått ner.

Då gällde det att välja.

6

Titta på TV’n eller på Stalkern där i spegeln.

Och vet ni vad?

7

Väskorna har kommit tillrätta!

Vi hann knappt öppna dom innan det var stängningsdags.

För nu ska dom ut och flyga igen.

8

Så vi vinkar adjö där längst ut på vinken. F’låt – vingen skulle det vara. Hoppas vi ses snart igen.

Gomorron!

30 Responses to ♫ ♫♪♪ Fly on the wings of love ♫ ♫♪♪

  1. GeddFish skriver:

    Föööööösrt!

  2. GeddFish skriver:

    Kunde inte stava ensingång…. Hej Ama! Är du nu på riktig äkta bonnajord. Slut på alla tokerier. Nädå, det ser jag… Häftig upplevelse, och tack Gud, för väskorna, ser jag! Nu så stänger jag snart min låda här och börjar göra förnuftiga saker. Kram på er♥

  3. Åse skriver:

    God morgon, ha en go tur !

  4. Yvonne skriver:

    God morgon, skönt med väskorna. Nu är ni på väg mot Torre (och kanske regnet de hotat med). Skönt kanske att komma hem även om ni verkar haft en helt underbar tripp till ett underbart land.

    Ha en fortsatt bra dag och tvätta inte ihjäl dig – för jag antar att det är vad som väntar efter en sån lååååång tripp.

    • Yvonne skriver:

      Var det häftigt att bo i flygplanet glömde jag fråga

    • Ama de casa skriver:

      Har jag tur med vädret så regnar det – och då slipper jag ju tvätta 😀

      Det var skojigt att se och sova i Jumbon, och väldigt praktiskt med parkeringsbussen precis utanför så man kommer fort och lätt till flygplatsen. Bussen är ju gratis – flygplanet är dock ett ganska dyrt vandrarhem… Men jag ville så gärna testa och detta var det perfekta tillfället då vi bara skulle stanna en natt och flyga relativt tidigt dan efter.

      Gokväll!
      🙂

  5. Diana skriver:

    Att ni orkar… hade jag varit er nu så hade jag sovit i minst en vecka! 🙂

  6. Preciosa skriver:

    Bienvenidos a casa,la calle y tus camas 🙂 Ja ni måste börja prata
    spanska nu på hemmafronten 🙂 Ha en härlig vilodag 😀
    Här har det regnat men så himla skönt!!!
    Kram P ♥

  7. A-K skriver:

    Vilken lyx att kunna sova liggande i säng när man flyger.
    Ha en bra resa.
    Kram/A-K

    • Ama de casa skriver:

      Ja, tänk om alla flygplan var på det där viset… Finns säkert dom som åker på det viset också, men dom har nog en liten annan budget att gå efter… 😉

      Kram

  8. moi skriver:

    Jag misstänker att kassan börjar sina, annars hade ni nog sluppit att resa sista biten ute på vingen 😉

  9. LiLo skriver:

    Antar att ni är på väg nu, så lycklig hemkomst önskar jag er!

    Vingkevingk 🙂

  10. Melody&M.E skriver:

    Nog minns vi den låten och bröderna Olsen, vi satt i Spanien och såg för en gång skull på TV där!
    Ha en god flygtur!
    Kram
    M.E

  11. Lena & Jan skriver:

    Heja Olsen brothers dom gillas! Fantastiskt äventyr ni nu ska summera, en sån resa varar lääänge i minnet o alla bilder som tagits, kul att jobba med i vinter, eller en annan vinter…

  12. BP skriver:

    Vilka skojsiga bilder!!! Speciellt den om krocken med flygtornet och där ni som två Playmobilfigurer står på vingen. Sådant gillas.
    Kul att ni fick era väskor också. Hade dom inte kommit till rätta hade ni fått 3 000 för nya kläder, toalettartiklar med mera dock. Men Köpte ju Moose tröjorna redan så…
    Have a save trip home!

  13. Mita skriver:

    Moi är för rolig,resa på vingen..*skratt*..
    Hoppas ni kommer fram ordentligt,
    Kramar♥

  14. Robert skriver:

    Fyndigt inlägg som vanligt. Gomorron! 😀

  15. Inger Rozén skriver:

    Ama,hej!
    Vilken semester!
    Jag hoppas att Bruce kom med hem..
    Som safr,väntar på regn.Kram,Inger

  16. Susan skriver:

    Phuuu…full rulle förstår jag. Men kulig rulle 😉

  17. ansepanse skriver:

    vilket blev det? Anders eller tv:n 🙂

  18. Vilken tur att bagaget kom fram innan ni drog iväg.
    Vilken härlig resan ni har gjort, tack för att ni har delat med er av alla fina bilder och roliga upptåg.
    (Häftigt plan det där. 🙂 )

    Hoppas flygturen hem gick bra.

  19. Hörni skriver:

    Haha, där var vi och köpte glass i somras. Inte mycket att se, men smidigt att övernatta i. 🙂

  20. Gunilla skriver:

    Skönt att väskorna var snabba. Hehe… skrattar så gott när jag ser att stalkern har full koll på dig, alltid. Jag tror du tycker det känns tryggt !

  21. ÅÅÅh, jag har alltid velat prova bo där!

  22. syren skriver:

    Vilket härligt inlägg! kram

  23. moi skriver:

    Hem ljuva hem, borta bra men hemma bäst osv osv.
    Fast å andra sidan är du på väg in i den ”grå” vardagen och ekorrhjulet igen – stackare 😀

  24. Kaisa skriver:

    Där fångade du allt Anders på väggen…. 🙂 Tack för en härlig semester, den billigaste som jag någonsin haft och så mycket jag fått sett dessutom,, Wow… ♥♥♥ Kram ♥♥♥

Lämna en kommentar