Ama dirigerar och får en utmärkelse

 

1

Seså, alla små nedfallande pluttar – samlen eder!

2

Hallå där, ni lila! Ni matar på för fort, ni ramlar över kanten.

3

Okej. Ama släpper ut er. Några i taget. Lugna och fina!

4

Green go!

(Kuriosa: Ordet Gringo kommer från att mexikanare skrek ”green go home!” åt amerikanska militärer. Detta förkortades till ”green go”, och blev sen Gringo. Detta lärde sig Ama på en stadsfest i Cuenca, Ecuador, en sen kväll efter ”en eller två” tragos. Behöver alltså inte alls vara sant)

Ama’s dirigerande var igår, på Science Museum i Chicago, just efter att hon vaknat när den intressanta filmen om rymdskräp var slut.

Det var kul att dirigera.

Men det bästa var nog Ama’s utmärkelse efter att ha startat – och stannat – en tornado och därigenom fått en otroligt ofrivillig motion. (Läs förr-förra inlägget om ni inte hänger med)

5

Här får Ama sin utmärkelse under tiden som tornadon drar iväg och väntar på nästa föreställning.

6

Ama är SÅÅÅÅ stolt!

Gomorron!

18 Responses to Ama dirigerar och får en utmärkelse

  1. Inger Rozén skriver:

    Hej!
    Är ni inte trötta snart?
    Kram,Inger

  2. bpz3 skriver:

    Är väldigt impad över din koordineringsförmåga med dessa gringos och lilos. Å då är man värd en utmärkelse. Det finns nog en liten scientist i alla av oss – eller åtminstone hos alla som gillar chilli – alltså den raketen på awarden ser ju ut som en chilli;-)

  3. Om man måste utföra ofrivillig motion, då är man värd en utmärkelse…det tycker jag 🙂 Heja, heja!

  4. Hörni skriver:

    Grattis till utmärkelsen, det är du och barnen då..

    Man behöver nog ha långa armar för det där spelet. 🙂

  5. GeddFish skriver:

    Jag är nästan i stil, har burit en stationär dator med tung ljudanläggning ner för 3 trappor till min bil, alldeles kvinnosjälver. Ska fraktas i morgon, undrar om bilen håller?
    Men tillbaka till dig, GRATTIS till utmärkelsen! 😉

  6. Diana skriver:

    Klart du skulle få en utmärkelse! De andra barnen fick väl en? Då hade det ju varit jättetaskigt om du blev utan… 😉

  7. Kaisa skriver:

    ♥♥♥ Grattis till din utmärkelse ♥♥♥ 🙂

  8. moi skriver:

    Fick de andra deltagarna slickepinnar?
    Den du fick är ju fullt jämförbar med ett Nobelpris, eller vad tycker Anders? 😉

  9. Rantamor skriver:

    GRATTIS till utmärkelsen,
    men märkte du inte att jag blåste bort ????

  10. Veiken skriver:

    Utmärkelser är alltid bra! Det är utmärkt att erhålla sådana! 🙂

  11. Freja skriver:

    Låter som ett museum fär mig och min familj, vi älskar ställen där man får göra saker själv. Funderar på om jag ska våga lägga ut den ”låt” jag skapade på Universeum. Jag döpte den till ”Annoying”, så jag tror ni är gladast om ni slipper höra den…

  12. Robert skriver:

    Nu kom jag inte nån bra kommentar. 😉

    Gokväll! 😀

  13. Janne skriver:

    Rymdskräp, är det skräpet i rymden eller är allt rymdskräp?

    Sv. Jag kör faktiskt med Adobe Photoshop elements, version 2.0, 11 år gammal. Kopierad på ett företag. Så det så. 😉

  14. Gunilla skriver:

    uj uj uj, du hinner då med du, vackert förresten …ny karriär ? nej… du har redan den bästa 🙂

  15. LiLo skriver:

    Pluttfångeri kan verkligen inte vara enkelt, jag tänker inte ens försöka 🙂

    Grattis till din utmärkelse!

  16. ansepanse skriver:

    wow 🙂 vad duktig Ama är 🙂

Lämna en kommentar