Bakom kulisserna – hur ett inlägg kommer till

 

I Kansas City hittade vi dom här häftiga badmintonbollarna. Eller som Ruth i Virginia säger att dom heter: ”shuttlecocks”.

1

Det var många  flera  nån enstaka som var imponerad över den bilden när Ama balanserade badmintonbollen på fingret. Men det var en lång väg dit, till den bilden. Man kan säga att det är en himla tur att det är såpass billigt med film nuförtiden, och att framkallningen går fort.

För att inte tråka ut er alltför mycket så tar Ama kortversionen.

2

Ama: Kupa handen åt andra hållet! Eller förresten, jag ser inte riktigt hur bilden blir… Vi tar ”pek-varianten” istället.

3

Anders: Ok. Jag sätter mig ner. Blir det bra såhär?

Ama: Fasen också, jag ser inte, det är för ljust!

Anders: Vi byter, jag fotar dig.

4

(Flera bilder senare…)

Ama: NUUUU då?

5

Ama: Jag kanske använder fel finger?

Anders: NU!!! Nu blev det helt perfekt!!!

6

Problemet var bara att själva bollen inte kom med på bilden…

(OBS! Bilden är inte redigerad. Anders låg och och vred sig i skratt på gräsmattan)

7

Men till slut så satt den. Bilden. Ama hade suttit hela tiden.

Och ifall nån undrar:

8

Ama jobbar fortfarande på att komma loss från förra inlägget.

Gomorron!

27 Responses to Bakom kulisserna – hur ett inlägg kommer till

  1. moi skriver:

    FÖRST!?!?!?

  2. moi skriver:

    Nu ska jag läsa inlägget också 😀

  3. moi skriver:

    Diana och jag försökte få till ett liknande balans foto en gång. Det räckte inte med 500 bilder (mild överdrift) och vi blev nästan ovänner på kuppen.
    Vill du ha hjälp att komma loss? Nähä, då får du fortsätta kämpa 😉

  4. Inger Rozén skriver:

    fint!Kul bilder.
    Inger

  5. Camilla skriver:

    jag hade varit först om inte det hade varit så besvärligt att skriva på telefonen 😦
    jaja…
    till slut satte ni kortet. tror jag det att Anders skrattar åt dig. du kommer ju inte ut 😉
    kram ♡

  6. GeddFish skriver:

    Gud, vad roligt ni har, ni två! Jag vill OXÅ ha så där roligt, men ack ack, det sprack… Amerikaresan har verkligen utvecklat er, undrar hur inläggen kommer att se ut när ni är hemma igen???

  7. Diana skriver:

    Hahaha! Jag kan se er framför mig! Jag och Batman fick faktiskt till lutandetornet-bilden oväntat snabbt, kanske 10-15 klick och halvvägs till skilsmässa så var jag nöjd. 😉

  8. Aurora skriver:

    Hahaha, Anders borde få ett erkännande. Han jobbar hårt för den här bloggen. kram

  9. Gilla skriver:

    Hur ofta hinner du med att göra inlägg på den här späckade resan. Bra jobbat.

    Det är inte illa att få till det med fjäderbollen och fingret. Jag förstår att det blev många bilder.

    Kram/Gilla

  10. Pia skriver:

    Jag blir så imponerad över hur du ger allt för bloggen!!! Du är den mest sanna bloggaren jag vet 😉 oj glömde näsan… 🙂

  11. Ha..ha..ha! Ni är roliga ni 🙂

  12. BP skriver:

    ASG!!! Ja ska man vara regissör, koreograf och film director allt på en gång så är det många tagningar som krävs. Tänk att man kan ha så himla roligt! Hi två är verkligen härliga och jag ”känner nästan” hur ni skrattade … i några timmar;-)
    Undrar om den som skapade dessa shuttle cocks (love the name) tänkte på en bloggerska från Sverige…

    PS. Känner igen regissörsskapet, fast maken har liiiiite mindre tålamod, speciellt om det är folk som tittar på.

  13. Veiken skriver:

    Hahaha! Ni måste heta Knäppsons i efternamn. Så himla härligt! 🙂 🙂 🙂

  14. Augusta skriver:

    Haha, bilden satt till sist 🙂
    Ni har roligt på er resa ni 🙂

    Ha det fortsatt bra 🙂

  15. Tomtan skriver:

    Roar er kungligt ser jag 😀

  16. mickis skriver:

    Hahahaha
    ALLT för bloggen 😉

    Kram

  17. soffie skriver:

    härligt att få se hur det funkar då ni fotar:) både du å din Anders tar väldigt många fina bilder…

  18. Mita skriver:

    Gud vad ni jobbar och sliter, och jädrans tur att ni har ett stabilt förhållande, gubben och jag skulle nog varit i luven på varann flera gånger,haha…
    Kramiz♥

  19. A-K skriver:

    Vilka härliga bilder!
    Ni måste ha en ängels lamor bägge två. Funderar på om min Ö skulle ställa upp på något sådant. Kanske – men i te med ett leende tror jag.
    Kram/A-K

  20. Susan skriver:

    Ha haa aaaaa….
    Jag älskar era resor! JAG har så kul!! 😀

  21. Janne skriver:

    HaHa. Allt för bloggen!

  22. Hörni skriver:

    Hahaha! Anders har nog också en blogg, han verkar alldeles för förstående annars,

  23. ansepanse skriver:

    hahaha – ni har barnasinnet kvar båda två 🙂

  24. Haha, vilket härligt inlägg. Kan tänka mig att ni hade kul när ni skulle ta de här bilderna:D:D

Lämna en kommentar