Showtime!

 

Det är ett digert program här på båten. Bland annat är det shower varje kväll.

1

Se hur fint Ama smälter in där mot inredningen på teatern.

2

Kul att dom har privatföreställningar, inga andra som stör runt ikring.

Men sen sabbade nån jäkel Amas hela upplägg på det här inlägget:

3

Var det tvunget att avslutas med sån där pyroteknik? Det var lite avslöjande, kan man säga. Fast å andra sidan är det trevligt med sällskap också.

Gomorron!

38 Responses to Showtime!

  1. Annica skriver:

    Den ena behöver ju inte utesluta det andra som tur är 🙂
    Fast en show ser jag gärna tillsammans med andra. Blir ofta bättre stämning då 😉
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag kan hålla med om det där med stämningen faktiskt 🙂 Oftast är det tämligen fullsatt på föreställningarna och ibland kommer man inte ens in.
      Kram

  2. surridurr skriver:

    Instämmer med Annica här.

  3. Micke skriver:

    Har ju skrivit det tidigare…det är så här en kryssning ska vara…fantastiskt.
    Pratat med frugan om kryssning men hon är inte så pigg på det…får se om min övertalningsförmåga kan ändra på det. 😉

    Ha det fortsatt jättefint.

    • Ama de casa skriver:

      Jag var väldigt misstänksam mot kryssningar tills för några år sen då vi gjorde vår första, längre kryssning. Då vågade vi inte slå till på mer än 10 dagar, trodde inte vi skulle stå ut. Nästa vi gjorde blev 32 dagar och den därefter 53. Så vi ändrade helt klart uppfattning efter att ha genomfört den första 🙂

      Tack och ha det bra ni med!

  4. Geddfish skriver:

    Ja, på en kryssning ska man vara minst två, helst fler. Jag platsar alltså inte in där, jag är bara en, finns bara en av mig 😀 haha.
    Kul med show. Glad fredag på dig!

    • Ama de casa skriver:

      Jodå, du platsar visst! Det är många som åker själva på kryssningarna och dom är inte ensamma för det. Förutom att man träffar mycket folk på egen hand så finns det programpunkter för dom som söker sällskap med andra.
      Tack och ha en glad fredag du med!

  5. friochlycklig skriver:

    Det är som vanligt inte trångt där ni är. Synd att de avslöjade allt med pyroteknik. 🤔

  6. Anki skriver:

    Du har alltså klätt dig i kamouflagefärgat … bra val!
    Oj vad det blixtrar där framme!
    Ha det fortsatt trevligt!

  7. Ditte skriver:

    Det såg väl glest ut i bänkraderna så jag funderade först på om ni bokat en privat show. Men så var det alltså inte alls- Och sällskap kan vara väl så trevligt.
    Trevlig fredag.

  8. Anneli Häggkvist skriver:

    Trevligt att bli underhållen 🙂 Njut av fredagen!

  9. Yvonne skriver:

    Tänkte att det var som vanligt när ni drog in – folktomt – men nu ser jag att hela salen var full av folk. Trevligare då när man ser en show.

    Ha en fin fredag, själva håller vi ställningarna här i Torrevieja så allt är sig likt när ni någon gång kommer hem igen 🙂

  10. Ruth i Virginia skriver:

    ”shower varje kväll” – Mycket renliga av sej.
    Fast jag föredrar shower på morron.

  11. kajsalisasblogg skriver:

    Större än dom biografer jag besöker själv på land.

    • Ama de casa skriver:

      Det är en stor teater, men så är det mycket folk på båten också. Showerna kör dom alltid två gånger per kväll så att dom som vill ska kunna se den och dessutom passa in det andra man vill göra som finns på programmet. Det är en viss logistik som krävs för att ”hinna” göra allt man vill 🙂

  12. Helt underbart!

    Ibland är det underbart med mörker och ensamhet men lika underbart är det att veta att man faktiskt inte är ensam här i världen.

  13. BP skriver:

    Shower och bio kräver en publik tycker jag, det ekar mindre då;-)
    Dessutom är ju stämningen ”häftigare”, applåderna högre och reaktionerna roligare.
    Nu är jag i och för sig inte så förtjust i shower, men ändå;-)

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det trevligare när det är mycket folk på en föreställning. Kul med alla reaktioner (om föreställningen är bra vill säga, uteblivna reaktioner är mer pinsamma… 😉 ).
      Jag gillar shower – fast dom ska ju vara bra dårå. Här kan man sätta sig på en ”smitplats” och pipa iväg om man inte gillar det hela. Det är ju ”gratis” inträde 😀

  14. Biggeros skriver:

    WOW, vilken teatersal!!
    Jag tror inte Ama får sittplats. Vad har du sett än så länge på scenen?
    Trevlig båttur och helg!!

    • Ama de casa skriver:

      Den är rätt stor och oftast fullsatt vid föreställningarna.
      Åh, det är blandade shower. Sångare, trollerier, buktalare, stand-up mm.
      Tack och ha en finfin helg ni med!

  15. Znogge skriver:

    Kan tänka mig att ni inte är sysslolösa! Vilken stor teaterlokal så klart att det skulle vara publik iden.

    God kväll eller vad ni nu har 😉

    • Ama de casa skriver:

      Det finns jättemycket att pyssla med, fullspäckade program varje dag (fast alla grejer är ju inte intressanta för oss, såklart).
      En stor publik förstärker upplevelsen och peppar nog dom på scenen att göra sitt allra bästa också 🙂

      Gomorron är det här nu, men tack detsamma till er 🙂

  16. Åsa skriver:

    Ensam lär Ni inte vara, ser tämligen fullsatt ut 😊 vars är Ni på väg?
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Nej, vi är inte ensamma alls 🙂 Vi åker med båten, kaptenen bestämmer vart det bär hän.
      Kram
      PS: Åsa. Jag kommer inte in på din blogg. Försöker hela tiden men den vägrar med det kryptiska meddelandet ”Det gick inte att hitta IP-adressen till servern”. Kanske har det med din ”godkännande-blogg” att göra? Fortsätter att försöka, men den har bara släppt fram mig en enda gång…

      • Ruth i Virginia skriver:

        Jag har samma problem; läste alltid din blogg, men nu
        är det omöjligt för mej att komma in, och jag saknar dina
        inlägg från Norr.

      • Ama de casa skriver:

        Det kanske är vi utanför Sverige som har problem just nu? Innan vi gav oss av på båten så funkade det från USA i alla fall…

  17. Susjos skriver:

    Haha, ja inte var ni ensamma på den showen inte!
    Jösses vilken stor arena!!!
    Ha det fortsatt gott!

    • Ama de casa skriver:

      Den är ganska stor, teatern och dom kör två föreställningar av samma show per kväll, men har nya föreställningar varje dag.
      Tack och ha det fint ni med!

  18. lite sånt på Finlandsbåten med 🇫🇮 och disko ovanpå vår hytt 😳

Lämna en kommentar