Ama, hon som gillar förändringar…

 

År 2013 såg hon ut så här:

Då såg vi faktiskt showen med David Copperfield. Jättebra!

År 2016:

Då såg vi en annan show, men kläderna?

År 2019 (igår alltså) såg vi också en annan show, men kläderna?

3

Jajjemensan. Samma kläder. Amas största intresse är helt klart inte att köpa nya. Inte heller att åka till nya ställen… Men hon tar olika vägar dit åtminstone. Alltid något.

(Fasen också. Måste förnya garderoben!)

4

Här var den showen vi såg denna gång. The Beatles på Mirage.

5

Vem älskar väl inte Beatles? Alla (åtminstone dom flesta?) i Amas generation gör det i alla fall.

6

Ama riktigt studsade av glädje! (Det är fotografens fel att Amas studsande inte riktigt framgår i bild).

7

Sen började showen.

8

Jättebra! Det hände huuur mycket som helst på scenen, med härlig Beatlesmusik till det.

9

Anders tyckte att det hände FÖR mycket. Typiskt karlar – ingen simultanförmåga att tala om.

11

Här visade dom att man ryms många fler i (och på) en folka än vad man kan tro. Det rekordet kan vi så när vi kommer hem till Spanien, eller vad säger du Patrik?

12

Dom hade en fantastisk förmåga att förvandla scenen till precis vad dom ville…

Vad kan man mer säga?

Ja, just det…

13

Toaletterna var inte så dumma dom heller.

Ha en fin fredag! Själva tänker vi utmana ödet.

Gomorron!

PS: Vi kommer att åka genom Area 51. Wish us luck !👽

58 Responses to Ama, hon som gillar förändringar…

  1. Ama de casa skriver:

    Föörst! Haha! Trots att jag är på väg att gå isäng just nu 😀

  2. Janne skriver:

    Den verkade pampig showen. Åh, Area 51! Ska ni ansluta er till stormtrupperna? 😀

    Ha en fin dag!

  3. farfar hebbe skriver:

    Morsning,Ja du Ama,du är i alla fall inte av typen slit o släng..Jaha så då ska ni ut i öknen nu då..Området där Groom Lake ligger gavs nummer 51. Området är 89 kvadratkilometer stort och delen där Area 51 är beläget är avspärrad för allmänheten.Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Nej, inte ett dugg slit och släng. Åtminstone inte när det kommer till kläder.
      Jajjemensan, det är dit vi ska. Fast vår plan är att hålla oss utanför avspärrningarna 🙂
      Kram

  4. Janne skriver:

    Ni vet väl att det verkar vara en smet där vid Area 51? Det skall visst ske en stormning idag?

  5. Åsa skriver:

    Så kul med en riktig Las Vegas show.
    Var försiktig där ute…
    kram

  6. så roligt! The Beatles såg vi i Liverpool förra året.

  7. Anki skriver:

    Åååhhh den showen med Beatles-låtar skulle jag gärna se!
    Ja, varför byta ut kläderna när de fortfarande funkar? Totalt onödigt om du frågar mig 🙂
    Hm … Area 51 – skulle visst vara något på gång där idag – var rädda om er!

    • Ama de casa skriver:

      Den var riktigt bra tycker jag som ju gillar musiken också 🙂
      Ja varför göra det? Jag lappar och lagar så länge tyget håller.
      Håller kollen på TV just nu, det finns alternativa vägar dit vi ska.
      Tack för omtanken!

  8. Ruth i Virginia skriver:

    Om man har nåt extra snyggt i kläder, behöver man ju
    inte byta oftare än när man sköljer ur dom.
    Min dotter tog just ifrån mej ett par skära polo-skjortor,
    som säkert var 15 år gamla. 😦

    Läste just om Rachel, Nevada – huvudstaden i Area 51.
    Population; Humans -50 / Aliens – Unknow

    • Ama de casa skriver:

      Extra snyggt behöver dom inte vara, bara dom går att få på fortfarande så duger dom åt mig 🙂
      Taskigt av henne! Du kanske kan köpa tillbaks dom på The Lofte? 😉
      Haha! Vi kanske borde åka till Rachel och räkna aliens? Eller det kanske är det ”alla” har tänkt göra idag.

  9. surridurr skriver:

    Åhhh vilken upplevelse. Hade absolut älskat att se showen. Beatles var ju bara bäst!
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Visst var dom bra! Och musiken håller än idag 🙂
      Kram

      • surridurr skriver:

        Absolut. När jag var 5 år bestämde jag mig för att jag skulle gifta mig med John Lennon. Diskuterade på allvar med mamma hur vi ska få plats att sitta och äta tillsammans, för när JL flyttar hem till oss så kommer såklart dom andra Beatlarna med också. Och var skulle alla få plats att sova? Beatlarna kunde förstås få varsin säng i mitt rum, det skulle få plats, så kunde jag sova mellan mamma och pappa! Och så tänkte jag att det kommer att bli väldigt trångt till jul, påsk och midsommar då så många andra också kommer för att käka middag hos oss. Visst är det ett väldigt tung börda av Beatlarna att lägga på en fem-årings axlar? Men jag har förlåtit dom för länge sen. Hade du också planer på att gifta dig med någon av dem?
        Kram

      • Ama de casa skriver:

        Haha! Vilken snygg planering du hade! Duktigt av en femåring 😀

        När jag var fem var vi tre månader på Teneriffa och jag var tvärkär i en kypare som hette Manuel och skulle såklart gifta mig med honom. Men längre än så sträckte sig inte själva planeringen 😀

  10. Haha, var det medvetet eller omedvetet, klädvalet? Jag har också kläder med några år på nacken, är ingen köpa nytt bara för att det är använt en gång-person, direkt.

    Fantastisk show!

    Oj, nu måste jag gå och baka ut brödbullarna, annars blir det inte mycket till frukost!

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Första gången var det helt omedvetet, men den här gången råkade jag se bilderna från förra gången och kunde konstatera att kläderna fanns med även denna gång 🙂

      Showen var verkligen bra!

      Hoppas frukosten satt som den skulle 🙂

  11. mamma C skriver:

    Det är bra kvalitutta på det du köper i klädväg 👍.
    Den showen skulle man vilja ha sett.
    Hoppas ni inte blir gripna idag när ni ska ta den vägen.
    Kram Carin

    • Ama de casa skriver:

      Ja, och sen är jag rätt flink med nål och tråd också 😉

      Vi har pratat oss undan från polisen förut på den här resan, så om vi stöter på patrull får vi väl försöka göra det igen 😉
      Kram

  12. ogamotoga skriver:

    Så kul! Kan tänka mig det var/är en bra show.

    Area 51 … *gulp* … Hoppas ni får en alienupplevelse 🤗

  13. Annica skriver:

    Vilken läcker show 🙂
    Och musiken är ju bra bara som den är
    Kram

  14. Ami skriver:

    Wow vilken show 🙂
    Haha, ja vi provar väl hur många vi kan få in i bubblan när ni kommer hem 😀
    Kram

  15. Han David har ju också samma stass på sig, så du är i gott sällskap 🙂

  16. Geddfish skriver:

    Det låter som ett farligt uppdrag idag!
    Vissa kläder kan jag också ha i flera år! Man ska spara på favvo-plaggen och ge annat till återvinningen. Bäst är om man bara har favvo-plagg i garderoben 😀 förstås.
    Kram!

    • Ama de casa skriver:

      Nån måste ju utföra det, uppdraget… 😉
      När mina kläder är redo för ”pension” så är det inte mycket kvar av dom… Men om det bara är så att dom råkar ha ”krympt” då ger jag dom såklart vidare.
      Kram

  17. bpz3 skriver:

    Ja inte kan man beskylla dig att vara ett modelejon direkt;-) Du hade till och med samma skor på dig, inte illa;-)
    Vilken toppen show! Är nog ett måste när man nu är i Las Vegas.
    Area 51 fick jag googla. Ska bli hur kul som helst att höra hur många utomjordingar ni träffade på;-) Kör försiktigt bara!

    • Ama de casa skriver:

      Inte illa att du la märke till skorna också 😀 Det är till och med samma par som är supersköna. Jag köpa nya likadana när jag hittat en skön modell och dom gamla gett upp, men dom där Ecco-sandalerna har hållit bra.
      Att se nån av alla shower som alltid år på g i Vegas är helt klart ett måste, men ett väldigt trevligt måste 🙂
      Vi ska hålla koll på alla aliens. Hoppas jag kan fånga nån på bild!
      Tack för omtanken, ”vi” ska köra lugnt som vanligt 🙂

  18. friochlycklig skriver:

    Bara spännande saker hela tiden och variation mellan lyx, flärd och stenar. Underbart! 👍🇺🇸

  19. yfronten skriver:

    Äsch, varför byta kläder när man hittat något man trivs i? 🙂 Vegasshowerna har ju rykte om att vara fantastiska så jag förstår att det är maffigt även om man inte skulle gilla musiken, men det gör man ju.

  20. "LillaSyster" skriver:

    Bästa lyckönskningar! Äh inte behöver du förnya garderoben, var glad över att de fortfarande passar och håller. Du köper ju kvalité då du handlar =)

  21. Susjos skriver:

    Det är inte bara jag som ser på gamla foton att jag fortfarande har samma kläder kvar, skitbra ju!
    Å vilken härlig show ni fick se, den slog nog ”Häxorna i Eastwick” med hästlängder, fast Jöback gjorde sitt bästa!
    …jag är fortfarande lyrisk att vi träffade Björn Skifs igår ♥ ♥ ♥

    …och vad ska ni ge er in i??? Spännande!

    • Ama de casa skriver:

      Jag brukar bli lite mörkrädd när jag ser på gamla bilder och ser att kläder som jag tycker är ganska nya har många år på nacken… 😉
      Den var väldigt häftig. Fast Jöback brukar ju också vara himla bra 🙂
      Skifs är inte dum han heller 😀

      Det blev en ganska spännande dag, men inte fullt så spännande som vi befarade att den kunde ha blivit då när vi bokade in oss i Vegas. Tack och lov!

  22. Anette skriver:

    Hållbar klädsel, tidsenligt helt rätt 😊
    Häftig show, lite bättre kanske än de jag bevistar här i Linköping 😉

    • Ama de casa skriver:

      Hållbara och lite hopsydda – både jag och kläderna 😉
      Dom kan det där med shower i Vegas! Fast dom är nog rätt duktiga i Linköping också, det är jag övertygad om 😀

  23. Ditte skriver:

    Kul! Jätteroligt att hänga med hit till Le Mirage på en show med Cirque de Soleil. De är ju så bra. Har sett dem i Monaco men då inte till Beatles musik. Skulle gärna gjort det. Jättefina bilder.
    På Le Mirage har vi sett Celine Dion, för länge sen. Väldigt bra. En upplevelse i sig att vara där.
    Och turen genom/förbi flygbasen går nog bra. Intressant och spännande är det. Hänger gärna med er ett varv här och fräschar upp minnet.
    Ha det fortsatt bra.

    • Ama de casa skriver:

      Dom är helt fantastiska! Vi såg Ka förra året och den scenen var inte att leka med… Helt otroligt!
      Visst är det härliga shower i Vegas!
      Jodå, turen gick bra. Vi valde en säkrare väg än den där stormningen skulle ske. Fast där var det tydligen rätt lugnt också. Men, men. Det känns bra att ta det säkra före det osäkra.
      Tack och detsamma till er!

  24. farfar hebbe skriver:

    Ja det stämmer,jag har God Morgon nu,när du ska natta..Har varit lite regn här sedan igår,uppehåll nu..Jag drar mot norr i morgon,sista trippen för i år..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Vi har bara haft sol, sol och åter sol. Men en härlig temperatur. Även fast det har varit runt 30 på dan så är det en torr värme. Skönt!
      Ha det så bra uppe i norr 🙂
      Kram

  25. mittlillautrymme skriver:

    Gomorron Ama!
    Jag är helt inne på din linje, varför förnya garderoben när den gamla är så bra! 🙂
    Känner jag Anders rätt, så kommer du få problem med att hålla honom utanför avspärrningarna. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Gokväll Leffe! 🙂
      Onödigt att shoppa, om det inte är pryttlar vill säga 🙂 (Och dit räknas inte verktyg och cementblandare, bara så du vet 😉 )
      Anders är ofta lite wild & crazy, men jag gör så gott jag kan. NEJ!!! är nog det vanligaste ordet i mitt vokabulär 😀

  26. FREEDOMtravel skriver:

    Ur hållbarhetsperspektiv är det ju väldigt bra att ha samma kläder. Så lyft fram det som ett medvetet val så behöver du inte shoppa nytt 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Helt rätt tänkt 😀 Ska se till att ha samma kläder med även vid nästa resa till Las Vegas och framlägga det hela på ett annorlunda vis. Om det blir nån fler tripp till The Strip 😉

  27. paulamerio skriver:

    Du har baske mig inte blivit en dag äldre de senaste sex åren! Och outfiten är det inget fel på, tidlöst och bra. Vad ska man ha så mycket kläder för när man befinner sig i hetaste Nevada? Och Death Valley körde vi också igenom, men det där Area vad det nu hette fanns förmodligen inte då eller så var det ännu superduperhemligt. Och Ama klär inte att vara en Alien så det går fett bort! Undrar vart ni beger er nu…besökte ni Calico Ghost town? Vill minnas att det var en häftig upplevelse.

    • Ama de casa skriver:

      Jodå, nog har jag blivit äldre, det gäller bara att ta bilderna tillräckligt långt ifrån 😉
      Area 51 har väl ”alltid” funnits? Fast det har varit (och är!) väldans hemligt. Kom i spotlighten nu tack vare den där FB-gruppen.
      Vi besökte nån spökstad, minns inte vad den hette, det var där det där museet fanns 🙂

  28. MariArne skriver:

    Vilket mysigt ställe oavsett kläder. Lycka till i Area 51. Har ni tur kanske hittar en Marsian
    Kram

Lämna en kommentar