Hajar ni vilket paradis?

 

Bora Bora, alltså.

1

 

Hur vackert som helst på och runt den ön.

2

Många läckra hyddor att bo i fanns det också.

3

Man såg hur vågorna bröt mot revet. Den där seglingsbåten fick allt köra en bra bit till för att hitta ingången till…

4

… det otroligt läckra, lugna och makalöst blåa vattnet.

5

Vackra koraller fanns det där på botten också.

6

Sixten: WOW! Mycket bättre än snö och is!

Fanns det några fiskar där i vattnet då?

7

Jomen kolla bara! Där var en stor rackare!

8

Hmm… Sorten verkade bekant på nåt vis?

9

Den där fenan som stack upp ovanför ytan tyckte sig Ama känna igen…

10

Sixten: Kolla vilka fräna grejer som ligger här!

11

Jamen då var det väl bara att hoppa i och snorkla då. Här vinkade Anders adjö innan han simmade iväg för att studera livet under ytan.

46 Responses to Hajar ni vilket paradis?

  1. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Är det någon gång ni ska bli akterseglade, så verkar det vara läge nu, det ser jättemysigt ut! 🙂

  2. farfar hebbe skriver:

    Morsning..Vilket vatten,helt sagolikt,”Hajar” du det?Haé Kram.

  3. Znogge skriver:

    Vilket alldeles underbart vatten! I en sådan hydda hade jag mer än gärna bott…

    Krram

  4. "LillaSyster" skriver:

    Blå, blå himlar och hav, blå blå känslor….
    Det ser mer än underbart ut ! Förutom den där hajfenan som sticker upp…. Fortsätt och njut av livets soliga och blå dagar! Kram

  5. Yvonne skriver:

    Vilket härligt vatten, men den där fisken är inte min favorit precis, jag föredrar de mindre sorterna som man kan äta. Ser i alla fall helt fantastiskt ut, hoppas det kommer fler bilder.

    Trevlig helg,

    • Ama de casa skriver:

      Hajfenssoppa går väl också äta? Fast det är ju slös att inte äta resten också…
      Det var verkligen otroligt fint där på och runt Bora Bora. Har nog aldrig sett så mycket blått på ett och samma ställe 🙂
      Ha en finfin helg ni med!

  6. Susan skriver:

    Hola! Ja, det ser verkligen ut som ett riktigt paradis! Så kul att få följa med på er resa! Jag googlar på alla ställen som du uppdaterar bloggen med och kollar bilder och läser. Som en distansutbildning i geografi. 😉 En ny affärsidé för att finansiera nästa resa kanske? 😀 Kram!

    • Ama de casa skriver:

      Hej Susan! 🙂
      Kul att du hänger med, och bra att du lär dig nåt på vägen också 😉
      Hmm… Bra idé där – skickar fakturan lite senare 😀
      Kram

  7. Fia skriver:

    Åååhhh vilket paradis! Kul att Sixten också gillar det, men dra av honom mössa och halsduk vet ja, och låt honom hoppa i!

  8. friochlycklig skriver:

    Ser sannerligen ut som ett riktigt paradis. Hoppas att du också tog dig ett dopp. Underbart! 😎😊

  9. Ami skriver:

    Verkligen ett riktigt paradis!
    Kram

  10. Robert skriver:

    Jo, det känns som man hajade det. 😉

    Goförmiddag! 😀

  11. Sitter och funderar på om jag ska våga visa mannen min dessa bilder. Risken är att det blir Adiós España – Bonjour Bora Bora!

    Jaja, jag kan ungefär lika mycket franska som spanska så det fixar sig väl. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Den blir nog kanske lite enahanda i längden – ön är inte särskilt stor om man säger så…
      Den lilla skolfranska jag kunde försvann totalt när spanskan kom in och rörde till det. Dom gånger vi har varit i Frankrike på sistone har jag inte ens klarat av att säga ”merci” utan kör med ”gracias” istället. Suck. 🙂

  12. Inger Rozén skriver:

    Hej!Paradiset?Eden?
    Kram,Inger

  13. åsa i åsele skriver:

    Har Sixten våtdräkt? Annars lär han bli aningen blöt 😉
    Hajar i vattnet… se upp så Ni inte mister nån väsentlig kroppsdel 😉
    Simma lugnt 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Sixten visade sig vara en badkruka. Skyllde på att det skulle bli kortslutning i batterierna… 😉
      Ja, där fick man verkligen se upp! Eller ner… 😀

  14. Sandra skriver:

    Inte alls avundsjuk från ett regnigt Ö-vik (där sommaren varit så gott som obefintlig) .
    Vad skönt det ser ut, så klart vatten.
    Är det en ofarlig haj?

    • Ama de casa skriver:

      Vad trist med en sån sommar… Hoppas det blir en sån där britt-sommar nu då, eller vad det heter, och en härlig höst!
      Jag tror att det var rättså snälla hajar 😀

  15. Ditte skriver:

    Så härligt! Här hade jag gärna snorklat! Ett underbart hav! Av bilderna kan jag tycka att Bora Bora liknar en del av den akkipelag vi besökte på Fidji. Även den mycket njutbar!

    • Ama de casa skriver:

      Ett fantastiskt ställe att snorkla på! Behaglig temperatur i vattnet också – 28 grader, sas det 🙂
      Jag tror att det finns en hel uppsjö av vackra öar i Polynesien! Synd att dom ligger så långt bort…

  16. Ylva skriver:

    Otroligt vackert! Jag brukar diskutera med mamma om turkos är mer blått eller grönt. Blått, eller hur? 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Svårt att säga det där med turkos, även den färgen kommer ju i flera nyanser som lutar åt antingen blått eller grönt. Men jag är på din linje – absolut mer åt det blåa hållet 🙂

  17. Vågade Anders snorkla när ni såg så otäcka fiskar 🙂 Ser otroligt härligt ut i alla fall….men se upp för firrarna de är inte att lita på. Ha det fortsatt gott…..vi avundas er 😀

  18. Lena & Jan skriver:

    Härligt med vatten o blå nyanser, fast då utan hajar ;-/ Heja Sixten som fick vara med o leka där i lådan 🙂 Läänge ni varit ute nu tappat bort er lite, då är din blogg kalender toppen att hoppa in i 🙂
    Det pågår nämligen trädgårdsarbete här för fullt så vi kan njuta av ledighet senare i varmare land 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Vatten ska helst vara hajfria, där håller jag fullständigt med 🙂
      Jag ska läsa bloggen när jag kommer hem – så jag kan få en liten sammanställning om vad som egentligen hände… 😉
      Så nu bär det snart av för er igen också? Härligt 😀

  19. bpz3 skriver:

    Ni har verkligen hamnat i paradiset! Bästa platsen hittills under resan tycker jag. Å jag antar att du låter Anders sköta undervattenfotograferingen medan du kollar från båten;-)

    • Ama de casa skriver:

      Åh… Det är jättesvårt att avgöra vad som varit bäst på resan så här långt. Så olika ställen! Men Bora Bora kommer helt klart högt upp på listan 🙂
      Nån måste ju faktiskt hålla uppsikt också! Från båten såg man bra 😉

  20. Vilket underbart vatten. En härlig sån hydda hade jag gärna bott några veckor i.

  21. Geddfish skriver:

    Drömtillvaron, drömparadiset, finns inga ord, egentligen. Grönt och skönt och alldeles underbart 😀

  22. ogamotoga skriver:

    Svimmar!!! Vilket paradis! 😲😍

  23. surridurr skriver:

    Helt fantastiskt så vacker färg det är på vattnet. Helt enormt vilken resa ni gör
    Kramis

Lämna en kommentar