Hotell Aranwa Sacret Valley i Urubamba

 

Där bodde vi i två nätter när vi besökte Inkaland i Peru.

1

Hotellrummet var fint. Wiffit var gratis, men tyvärr nästintill icke-fungerande.

2

Utsikten från hotellrummet var inte heller så dum.

3

Det fanns en vacker pool – som vi tyvärr aldrig hann nyttja. Det var lååånga dagar ute på tur.

4

Vissa delar av trädgården såg nästan ut som kulisser.

5

Det fanns till och med ett kapell där på området.

6

Där hade Anders fått syn på nåt?

7

Åhå! Maten…

Dessa bilder var tagna före klockan sju på morgonen…

8

… för när vi kom hem till hotellet hade nämligen solen redan gått ned. Månen hade tagit över belysningsansvaret.

9

Vi fick gott käk, som vi dessutom slapp fånga själva där ute i dammen. (Ama är alltid lika fundersam – går dom där blommorna verkligen att äta?)

10

Självklart kunde vi shoppa även på hotellet. Den här lilla söta tjejen blev förtjust i den där alpackan.

11

Ååååhhh… Vad gosig!

Men säg den glädje som varar beständigt…

12

Lätt fånget, lätt förgånget. Hmm… Den där armen känns bekant på nåt vis?

Ja, vad ska man säga…

13

Shit happens. Man måste nog lära sig att leva med besvikelser redan i unga år.

Idag blir det landkänning igen – vi hörs!

Gomorron!

PS: Självklart snodde inte Anders den där alpackan från lilltjejen – han gav den till henne. Ama råkade visst få bilderna i fel ordning…

28 Responses to Hotell Aranwa Sacret Valley i Urubamba

  1. Vilket fint hotellområde.

  2. Lena skriver:

    Åh, jag älskar Happy end! Sagolika bilder utanför er hotell 🙂

  3. ogamotoga skriver:

    Jag trodde hon var en docka!!! 😂😂😂 Jättemysigt ställe!

  4. Haha, tror inte ett ögonblick på att bilderna låg i fel ordning!

    Vilken pool och herrejisses vilken trädgård! Kunde ni inte fått en dag med hotellhäng?

    Jag förutsätter att om man lägger en växt på en tallrik är den ätbar. Jag hoppas bara att kocken kan sin botanik … Inte gör som kvinnan som kokade te på nerium oleander-bladen (hon dog) eller kvinnan som tyckte att små kvistar med stor solandra var vackra att stoppa i drinken när hon hade gäster. Hur gott den än doftar så är den inte lämplig som drinkpinne, växten ska vara starkt hallucinogen, till och med väldigt giftig. De kanske hade en riktigt trevlig stund … Så länge den varade. Minns inte vad som hände med dem.

    • Ama de casa skriver:

      Ooops… Jag försökte rätta Anders där lite, bara… 😉
      En hotellhängdag hade inte varit fel! Speciellt inte på det stället. Men det hade vi inte tid med…
      Jag vågade inte lita på kockens botaniska kunskaper. Blomman åkte åt sidan…
      Konstigt nog äter jag svamp utan att tveka – dom kan vara rätt lömska dom med.

  5. Inger Rozén skriver:

    Nu är det kväll igen.Rejäla sängar.Där sov ni bra!Kram,Inger

  6. Fia skriver:

    Den hotellutsikten du!!👍Och väldigt snyggt käk! Måne fick ni också!
    Hmm landkänning igen!

    • Ama de casa skriver:

      Det var inget fel på den utsikten. Så skulle jag kunna tänka mig att ha det jämt. Maten och månen gillade vi också 🙂
      Jo. Vi kom iland 😀

  7. Znogge skriver:

    Vilket underbar hotell! Lustigt nog är fri wifi sällan väl fungerande vad det nu beror på…

    Kram

  8. Ylva skriver:

    Jag trodde faktiskt att flickan var en docka. Vilken liten söt tjej! Och alpackor är kul djur!

  9. Ditte skriver:

    Skönt med ett brahotell att vila ut på mellan turerna. Fin utsikt och trevlig poolområde.
    Förstår att det både blev intensiva och långa dagar för ni hade ju klart begränsad tid. Men så mycket ni fick uppleva. Härligt att få hänga med.

    • Ama de casa skriver:

      Ja, vila (och äta) var ungefär allt vi hann göra på hotellet. Hade gott kunnat tänka mig att slappa lite i poolen och trädgården också 🙂
      Men upplevelserna var såklart viktigast.

  10. BP skriver:

    Hotellet är ju helt fantastiskt!!! Att ett sådant ställe inte har fungerande wifi borde vara straffbart tycker jag. Men gratis var det ju – hahaha;-)
    Vad gäller maten på tallriken så var det första jag undrade vad den där rosa remsan tvärsöver tallriken var? Tänkte osökt på rödbetssaft;-)
    Bilderna med den söta tjejen är helt underbara:-)

    PS. Har ni fått äta ekorre än? Väldigt populär rätt i Peru har min chef berättat. Gott också. DS.

    • Ama de casa skriver:

      Jag tror att alla som kom tillbaks till hotellet typ sänkte nätet. Dom flesta kom väl från dyr-wiffit på båten och ville passa på 🙂
      Den rosa remsan var nog rödbetor. Eller så var det en dekoration i själva porslinet. Jag försökte skrapa bort lite för att smaka, men det satt som berget 🙂
      Ekorre visste jag inte att dom åt. Marsvin, däremot. Vi serverades ingen, och jag har aldrig testat. När jag skulle göra det för 25 år sen i Ecuador så var alla marsvin som bortblåsta. Tyvärr. För jag ville verkligen smaka 🙂

  11. åsa i åsele skriver:

    Men fyy… läser BPs kommentar om att äta ekorre 😦 huvva!!

    Trodde faktiskt den lilla flickan var en docka… en alpacka skulle jag vilja ha, en levande 🙂 den kunde gå å se söt ut på lägdan 😀

    • Ama de casa skriver:

      Jag visste inte att dom åt ekorrar. Men marsvin tycker dom är en delikatess 🙂
      Jag tror att en alpacka skulle trivas bra där uppe hos er, dom har en bra päls för att klara vintern 🙂

  12. kajsalisasblogg skriver:

    Jättesöta bilder på den lilla tjejen.

  13. annettejuhlin skriver:

    Härliga bilder, vilka vyer! Jag vill kopiera er resa rakt av! Så gullig tjej, jag trodde att hon var en docka 🙂

Lämna en kommentar