Finns det hjärterum…

 

… så finns det stjärterum.

Så heter det ju, men är det verkligen sant?

Vi kollar hur det såg ut på Cura igår:

1

Nja… Var ska man få ner stjärten där?

Vi backar ut lite:

2

Kanske skulle man kunna pressa ned rumpan där i vänstra delen av fotot?

3

Ja, vänstra delen verkar vara bästa stället.

Men vi gav upp det där med att försöka få plats på första sittningen nere på Cura. Istället åkte vi till Zenia Boulevard.

4

Anders, David och Linnea står där och är bra avundsjuka på barnen som skuttar omkring i vattnet.

Men vuxna som dom är så kan dom behärska sig.

Eller?

5

Nej, det går ju liksom inte att låta bli.

Ungdomen, den ungdomen…

Gomorron! 

PS: Ama ska sluta att heja på dom hon egentligen hejar på, för då verkar dom förlora… Men grattis Portugal till EM-vinsten! Nu är Fotbolls-EM över och troligen lagd i malpåse. Snart börjar OS. Heja Sverige  Norge!

55 Responses to Finns det hjärterum…

  1. farfar hebbe skriver:

    God morgon,,bara jag som är vaken,eller?..Haé Kram.

  2. farfar hebbe skriver:

    På den stranden måste dom ha skohorn med sig,tror jag..Haé Kram.

  3. farfar hebbe skriver:

    Ja du har helt rätt,,fukten har börjat dala ner från ovan..Haé Kram.

  4. Robert skriver:

    Är lite orolig för mitt idrottsintresse. Har ingen koll på när OS börjar. Måste kolla upp. 😉

    Gomorron! 😀

  5. "LillaSyster" skriver:

    Klart att man måste leka lite med vattnet och det var ju inte lika trångt som på stranden. Helt galet att ligga som packade sillar när man kan leka i en fontän=) Idag var jag lat, det blev bara två mil på cykeln. Ha en bra måndag! Kram

  6. Comsi Comsa skriver:

    Vatten är svårt att avstå även för en som kommit till åren, he he… 😂
    Portugal är glada idag å grattis
    till dem. 🏆

    Godmorgon!

    Kram ❤

  7. Hörni skriver:

    Även om jag engagerat mig ovanligt mycket så är det lite skönt att fotbollen är över nu, kan jag tycka. 🙂

  8. TantGlad skriver:

    Såna här gånger är det bra med en liten nätt lättplacerad rumpa haha.
    Ha en fin ny vecka nu!

    kram

  9. Ja, hos er tar man kanske första bästa stället att svalka sig på 🙂 Här behövs det verkligen inte 🙂 Ha en fortsatt fin dag!

  10. ogamotoga skriver:

    Jag hade sprungit slalom. 😅

  11. ditteakker skriver:

    Cura i dessa tider avstår jag absolut. Varför trängas där när det finns så många klart bättre stränder. Och inte behövs ju stränder när man kan få vattenleken annorstädes. Tog inte du också chansen?
    Fotbollen är slut men snart väntar OS…

    • Ama de casa skriver:

      Eller bättre tider på Cura. Första sittningen är det klart värst och mest trängsel.

      Tyvärr hade jag inga badkläder med, och inte tror jag att det fanns några att köpa heller. Åtminstone inte på Leroy 😀

      Ja, snart blir det till att sporta igen… 🙂

  12. Ami skriver:

    Vi trängde oss faktiskt ner där på Cura igår och tog ett dopp 🙂 Härligt!
    Hoppas ni shoppade loss ordentligt på Zenia!
    (Jag tyckte Linnea var blond när hon kom)
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Där ser man – det var vågat av er att ge er ut i vågorna 🙂

      Vi shoppade loss ordentligt! Fast just nu minns jag inte riktigt vad vi kom hem med… 😉
      Kram

  13. Inger Rozén skriver:

    Hej!Verkligen trångt!Hi hi.Kram,Inger

  14. åsa i åsele skriver:

    Märkligt att folk vill ligga å trängas på detta viset.

    Vattenlek är roligt… i alla åldrar 🙂

    Ha en fin måndag, kram

  15. Znogge skriver:

    Visserligen gillar jag stränder men lite mer utrymme vill jag allt ha. Fördelen med våra stränder men vädret är väl nackdelen 😉

    Parabéns Portugal!

  16. skåningen skriver:

    Ungdom är man hela livet ut!
    SV:..Alla småbarn är söta
    Ha en bra måndag! 🙂
    Kram!

  17. Alltså fyyyyyy… och jag tänker alltid på hur omysigt vattnet måste vara precis där i strandkanten.

    Och det är klart att man ska göra som Linnea!

    • Måste bara säga att åkte på strandpromenaden i Fuengirola i dag. Eller ja, inte på den utan på vägen utmed. (Dumskalle! Hur tror du att vi kör, egentligen!) Det var inte alls knökfullt, inte som Cura.

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Jag tror nog att du körde på strandpromenaden – allt för bloggen! 🙂

      Få stränder är så knökfulla som Cura. Folk orkar nog inte gå så långt för att komma till en glesare strand…

  18. BP skriver:

    Perspektivet i den första bilden är sååååå himla bra. Ett hav av färgglada parasoller. Suverän bild!

    Nu vet jag ju inte var Linnéa bor, men vi har ett likadant vattenspel på Döda torget i Täby. Hon är mycket välkommen hit för att liva upp torget.

    Ja, grattis till Portugal. Det förtjänade segern, speciellt efter att Ronaldo fick utgå. Det var en laginsats och segermålet otroligt snyggt. Nu är det väl U21-landslaget och damlaget som gäller i OS. En riktigt fin sommar om du frågar mig:-)

    • Ama de casa skriver:

      Dom är verkligen färgglada, parasollerna 🙂

      Haha! Jag ska framföra ditt förslag till Linnea. Det är inte så långt till Täby från Kista 😉

      Du får verkligen ditt lystmäte stillat när det kommer till fotboll denna sommar… 🙂

  19. Biggeros skriver:

    Det var ju tusan så mycket folk på Cura. Tänk om man har parasollskräck… Var kommer allt folk ifrån… Lite för mycket i min smak. Ni gjorde rätt att fly till mer folkfritt om det finns.. Det är en bra idé med vattensprinter/ fontän för de som är varma. Det ser inbjudande ut:))

    • Ama de casa skriver:

      Såna med parasollskräck får nog gå nån annanstans… 🙂
      Den där fontänen ser verkligen väldans lockande ut nu på sommaren… 🙂

  20. FREEDOMtravel skriver:

    När man ser den översta bilden kan man ju nästan tro att ett skyfall väntar 😉 För övrigt känns det som att stranden skulle… behövas byggas ut lite 😉

  21. Veiken skriver:

    Där finns ju riktigt gott om plats om man sitter i knät på varandra! 🙂 🙂

  22. torrebloggen skriver:

    Skulle också ha valt La Zenia!
    Kram!

  23. torrebloggen skriver:

    Glömde, jag ska också sluta heja på mina favvolag som var Spanien, Island, Wales och Tyskland, dom åkte ju ur allihopa.
    Kram!

  24. veiken skriver:

    Du har så rätt. Vi har båda varit på ön Eire som består av en suverän stat Irland och Nordirland som har England som överhuvud! Alltså har jag varit i Irland! 😇 Jag lärde mig också på Irland, men vår guide var stenhård med i!!! 😘

    • Ama de casa skriver:

      Äsch. Jag kommer att fortsätta att ha varit PÅ Irland. Även om resonemanget låter mycket logiskt, så var det ingen som var stenhård mot mig om det där med i. 😉

  25. Marie skriver:

    Va…?!? Ingen bild på Ama där i vattnet???!

Lämna en kommentar