Det är bra med varierad kost

 

Som här på AlCampo, till exempel:

1

Här kunde man köpa fisk över disk. Fisk med integrerat äpple. Det är bra med varierad kost.

Den där verkade ha nån sorts inbyggd kniv av nåt slag, undrar vad det var för en sort? Hmmm… Den sa inte så mycket, så Ama gissar på att det var en sabeltandad tiger.

Här är det 35 grader varmt just nu. Ama längtar tillbaka till den där kyldisken…

38 Responses to Det är bra med varierad kost

  1. gunnardeckare skriver:

    35 är väl i mesta laget kanske

  2. åsa i åsele skriver:

    Sabeltandade tigrar brukar väl inte bo i havet?
    Tror det är en svärdfisk 🙂

  3. Christel skriver:

    Go kväll Ama! Vi älskar fisk..men där tigern vet jag inte hur man skulle ha tillagat ens! 35 gr ..då skulle jag också hängt i den där kylen! Ha det bra Kram

  4. Svempa skriver:

    Gokväll i stugan! 😀

  5. Robert skriver:

    Dags att köra AC:n på högvarv vad det verkar. 😉

    Gokväll! 😀

  6. "LillaSyster" skriver:

    Hoppa i plurret med dig eller ställ dig åtminstone i duschen! Här har varit varierande väder kan man säga. Jag gick en sväng i skogen i em och jag borde ha behållit cykelhjälmen på sedan morgonen för det regnade kottar i blåsten. 4mm regn och sedan solsken igen. 1,2kg hallon åkte av och ner i syltgrytan! Ha det gött i värmen! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Just nu trivs jag bra här i rummet där AC-n bor, och jag sitter under takfläkten… 🙂

      Aj, aj, aj… Kottregn är värre än sandregn tror jag 😉

      Jösses vad gott med alla dessa hallon – avis!
      Kram

  7. Comsi Comsa skriver:

    Oj så varmt du har, ställer in en fläkt och en glas isvatten, njut….

    Kram ♥

  8. Ami skriver:

    Ja, jisses så varmt vi har det nu! Puh…

  9. Znogge skriver:

    Här är femton grader mindre så jag längtar på andra hållet!

    Kram

  10. Annika skriver:

    Hoppas verkligen att kyldisken hade rätt temperatur….för även om jag gillar surströmming så tror jag att sabeltandad tiger inte är så god rutten.
    Kramelikram i värmen.

    • Ama de casa skriver:

      Den håller en mycket behaglig temperatur i alla fall, kyldisken. Och den sabeltandade så inte ut att ha ruttnat alls. Däremot var han död… 😉
      Kram

  11. BP skriver:

    En sabeltandad tiger – mmmmmmhhhh – samt ett integrerat äpple och allt detta i 35 graders värme – inte illa. Men jag förstår att håller dig nära kyldiskarna så här års. Det skulle jag också göra:-)

  12. Fia skriver:

    Sitter i bil på väg till huvudstan och en häftig åskskur smattrar på rutorna. Läser ikapp några dagars bloggar och blir på väldigt gott humör! Just nu behövs ingen kyldisk för att få svalka, och ingen sabeltandad fulfisk lär dyka upp heller. Nu slutar regnet och den härliga solen kommer fram igen! Svensk sommar när den är som bäst! 🙂
    Kram

  13. Inger Rozén skriver:

    Hej!Så skönt!Mina nära o kära från Adelsö är i Barcelona nu.
    Kram,Inger

  14. ogamotoga skriver:

    Hjälp!!! 😨 Jag önskar att jag kunde få plågas i den värmen … här plågas jag av regn, blåst och åska. ”bara en månad kvar 😭”

    • Ama de casa skriver:

      Just nu låter det himla skönt med ett härligt åskoväder (som inte kommer för nära) och en regn som spolar stan 🙂

      Skönt att det är så nära nu då 🙂

  15. åsa i åsele skriver:

    + 15 och mulet, myggen är på hugget, har icke orkat gå nån promenad idag, de stackars hundarna får lida 😉

    Åsele Marknad 15 – 18 juli är en välbesökt folkfest, det sägs att det är 150tusen besökare under dessa fyra dagar, Norrlands största marknad.

    Min 08a syster kommer ju dock efter marknaden,
    hon vill slippa marknadsståhejjet 😉

    Ha en fin fortsättning på veckans längsta dag, kram

  16. Susan skriver:

    Hola! Längtar tillbaks till kyldisken? Ja, vi har alla olika perspektiv. Fick precis sms från min bror som anlänt från ett regnigt och kylslaget Karlstad till Torre idag med familjen och ätit dagens 2-rätters med dryck för 7.95 (hur billigt!!) tagit en drink i poolbaren och chillat på terrassen: ”Härligt med RIKTIG sommar syrran!” 😀
    Kram från Åsöberget (Dag 3!)

    • Ama de casa skriver:

      Hej Susan! 🙂
      Ja, dom lär inte behöva frysa, bror din med familj. Det är varmt nu, och jag vill nog gå och handla även idag… 😉

      Ooo… Nära! 😀
      Kram

  17. Marie skriver:

    Och här regnar det. Gissa vart jag längtar…?!

  18. Ditte skriver:

    Jag har nog hellre lite svalare än +34 och just nu har vi fin lagom, i mitt tycke, värme men strax över +20.
    Men visst är det fint med kyldiskar, is och ac.
    Även svensk sommar, när den är som bäst, gillas.

  19. I Sverige sätter vi ju äpplet i grisens mun så varför skulle de inte sätta den på i Spanien.
    (Och nej, jag vet att det inte är en mun men lite konstnärlig frihet om man får be.)

    • Ama de casa skriver:

      Det har du rätt i. Dessutom kan det där äpplet fungera som skydd så man inte sticker sig på den där… sabeln. 🙂

      (Jag vet också att det inte är en mun – det är en näbb! 😉 )

Lämna en kommentar