Från Alarcón till Aragón

 

Det är en inte alltför lång väg däremellan.

Men vi tar det från början:

1

Vi inledde med frukost på paradoret i Alarcón. Som vanligt nästintill fullsatt, men vi lyckades hitta en plats till slut.

2

Ama fick en känsla av skidåkning här. Byta pjucks sittandes i bakluckan på bilen… Fast ”vandringskängorna” är betydligt skönare än slalompjäxorna.

3

Vi gav oss iväg. Inte en katt såg vi. Eller jo, vi såg faktiskt en katt som gick där över vägen, tur att den inte var svart.

4

Vi stannade till och tog en liten promenad. Ena pilen pekar på vårt rum där vi bodde inatt, den andra pekar på vår bil. Ni får själva gissa vilken pil som pekar på vad.

5

Sen lämnade vi Alarcón…

6

… och åkte in i Aragón, som är en – för oss – ny provins i Spanien (förmodligen är den inte ny i övrigt).

7

Vi åkte vidare in till staden Teruel.

8

Och här befinner vi oss nu.

Inget parador direkt, men rent, fräscht och väldigt centralt.

Nu är det strax dax att ge sig ut på stan igen.

Hoppas ni får en trevlig kväll!

38 Responses to Från Alarcón till Aragón

  1. Znogge skriver:

    Även det senare hotellet ser helt klart fint ut det med. Lite enklare förvisso men man kan inte leva lyxliv alltid 😀

    Kram och ha det gott

  2. Inger Rozén skriver:

    hej!Utan allsången!Det ela såg mycket fint ut..
    Kram,Inger

  3. "LillaSyster" skriver:

    Aaa jag gissade rätt på pilarna! =)
    Ser ut att vara smakfullt det där hotellet -om man ser till färgskalan.
    Tur att du lämnade slalompjäxorna hemma, det hade nog varit lite knöligt att gå i dem idag då det är snöbrist. Ha en trevlig kväll på stan! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Duktigt – jag ger dig två poäng! 😉
      Det var fint – men kunde ha varit mer i rödskala… Saknar faktiskt inte slalompjäxorna särskilt mycket 😉
      Kram

  4. torrebloggen skriver:

    Nu vet jag var i Spanien Alarcón och Teruel ligger!!
    Tack detsamma!
    Kram!

  5. ogamotoga skriver:

    Jag kan se att ni gillar att vara mittpunkten, när ni äter … inget fel alls för det är ni värda med alla era fantastiska trippar som ni modigt delar med er. 😍

  6. åsa i åsele skriver:

    Viktigast är ju att rummet är rent å fräscht,
    sedan bör ju det finnas internetanslutning 😉

    Har Ni besökt någon borg idag tro… jag menar fästing 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Internet finns, men det är inte alltför snabbt… Men bättre än inget, och framförallt gratis 🙂

      Fästing? Är inte det såna där otäcka blodsugare… 😉

  7. Veiken skriver:

    Jag blir alltid sugen på att bo i ett Parador när jag ser att ni har varit på ett, men man måste åka till Spanien först, va?? 😉

  8. BP skriver:

    Aj då, så du fick i alla fall bestiga borgen med hjälp av fötterna. Tänk dig folk som har en massa väskor med sig – suck!
    Det är kanske därför paradoret inte har några gäster av den tomma matsalen att döma.

    Ja, vägarna var ju folktomma dom också. Var är alla människor i dessa provinser…

    • Ama de casa skriver:

      Ja, på slutet fick vi allt gå i trappor… För att kolla på utsikten då. Men det var det värt 🙂

      Jag tror att folk vid den här tiden på året håller till mer ute vid kusterna. Svalkande vind och hav… 🙂

  9. kolonilotta skriver:

    Ser ju jätte vackert ut där!
    Och skönt att slippa trängas! 😊

  10. Ami skriver:

    Men så mycket folk det var där i frukostmatsalen. Riktig trängsel ju 😉
    Ha en trevlig kväll
    Kram

  11. Gilla skriver:

    Frukost, skobyte, en nästan folktom by med en ensam katt. Sen pilade du på….. Jag måste ju säga att vägarna i Spanien är välskötta efter vad jag kunde se.
    Jag trodde nästan att det var dags att gå till sängs i den fina sängen. Men ni skulle ju ut och göra stan osäker vad jag förstår. Det betydde väl, att ni skulle få lite innanför västen?

    Kram/Gilla

  12. Ditte skriver:

    Har tittat på karatn nu så jag vet exakt var ni är. Jätteroligt att hänga med! Kanske blir ni inte lika ensamma här som på paradoret, men det kan ni kanske klara med tanke på vardagen nu i juli i Torre.
    Önskar er en fin kväll. Det har vi….

    • Ama de casa skriver:

      Oj! Kan inte du berätta för mig då var vi är? Känner mig lite osäker… 😉 Här i Teruel var det faktiskt flera stycken människor ute – åtminstone nu ikväll 🙂

      Skönt att ni har en fin kväll, det har vi med 🙂

  13. Fia skriver:

    Jo tjena, Teruel! Vi var där på 90-talet med personbil utan AC, i 40 gr i juli. Ett åksjukt barn i hetta mm. Vi vände direkt och körde ner mot kusten! Jag vet att vi inte gav stan rättvisa, är tämligen säker på att era kommande bilder ändrar på detta!
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Ojsan… Det var kanske inte det mest lyckade besöket i denna fina stad. Gillar den skarpt! Lagom stor och många fina byggnader och torg. Många barer och restauranger gör inte saken sämre. Men då har vi AC i bilen och ingen blev åksjuk 🙂
      Kram

  14. Freja skriver:

    De verkar ta det här med väggord på allvar!

  15. Susjos skriver:

    Mumsig frukost, och se, man kan göra mycket i bakluckan på en bil, vi åt lunch därbak några gånger på vår roadtrip i Kalifornien!
    Tjusigt rum ni hamnat i. Hur bokar ni hotellen, på booking.com eller kanske hotels.com? Eller direkt på hotellens hemsidor?

    • Ama de casa skriver:

      Backluckan är mycket användbar 🙂

      Vi bokar våra boenden så gott som uteslutande med booking, tycker den sajten är jättebra och eftersom vi har bokat en hel del där så får vi lite extrarabatter emellanåt.

  16. surridurr skriver:

    Då slapp ni spotta och beté er där,…. ja eftersom katten inte var svart. Det var ju tur! Kramis

  17. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Sovmorgon nu igen?? 🙂
    Jag tror jag fixade det där med pilarna. Stenhögen måste vara jäkligt svår att parkera i Torre, så det måste vara den andra som är bilen?? Fina bilder och vyer, men jag skulle nog bli stressad av trängseln. 😦

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Leffe! 🙂
      Ja, det gäller ju att passa på – att bo på hotell är det närmsta en Ama de casa kommer att ha semester… 😉

      Lite väl trångt, men det är ju trots allt nära till högsäsong här i Spanien nu.

  18. TantGlad skriver:

    Det ser ju riktigt mysigt ut där ni är. Spännande.
    Men katten då……int tror du väl på skrock Ama?? Hihi..

    Ha det gott å kram

    • Ama de casa skriver:

      Jättefint är det 🙂
      Hade katten varit svart hade jag nog sagt ett tyst ”tvi, tvi, tvi” för säkerhets skull… 😉

      Tack detsamma och kram!

  19. Comsi Comsa skriver:

    Så oerhört fint, nu blev jag allt sugen…. 🙂

    Kram ♥

Lämna en kommentar