I morse…

 

1

… åkte vi hit.

2

Sen åkte vi hem igen. Attans fulväder!

Varför tog vi en tur till flygplatsen, tro?

Jo:

3

Vi hämtade upp Ama’s brorsdotter Linnea och hennes pojkvän David.

4

Lite synd på fulvädret bara, men himla kul att dom är här! Och fulväder brukar inte vara särskilt länge här i Torrevieja, snart är solen tillbaka.

36 Responses to I morse…

  1. Ami skriver:

    Ja, lite synd var det att regnet kom just idag när Linnea och David kom 😦 Men det blir snart fint igen. Och det är varmt i alla fall!
    Kul att ha de här 🙂

  2. Ami skriver:

    Glömde: Linnea är jättelik sin mamma 🙂

    • erkki skriver:

      Hej det är som trafikljus ungefär om flagorna var bra det skall jag komma ihåg erkki .Ja lite regn har vi fått .men jag brukar kalla det för Spanien regn för man blir inte så blöt och det torkar upp innan man får av sig kläderna

    • Ama de casa skriver:

      Jo dom är rätt lika ser jag nu när du säger det 🙂

      Flaggorna och trafikljusen har ju likartad betydelse 🙂 Och inte har det regnat särskilt mycket, men å andra sidan skitar sånt här fjösregn ned betydligt mer. Sandprickar överallt…

  3. Inger Rozén skriver:

    hej.Hoppas att de får säga att vi hade iallafall tur med vädret.Inger

  4. De där få dropparna som kommer är ju bara knas, de skitar ju bara ned!

    • erkki skriver:

      Hej Emma håller med nu får man tvätta bilen igen erkki

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det så! Fjösregnet skitar ned ordentligt. Bra att vi har bilen i garage. Fast nu kanske den blev prickig i alla fall eftersom vi var ute och körde i regnet. Suck. 😉

  5. "LillaSyster" skriver:

    Vad trevligt med Sverige besök! Det blev nog ingen längre regnskur. Imorgon får ni gå på marknaden då innan ni går till havet och badar! =)

  6. FREEDOMtravel skriver:

    Men så trevligt med finbesök! Nu gäller det bara att finvädret visar sig också! 🙂

  7. Ylva skriver:

    Kul med besök! Ni får väl ta med dem på bilsightseeing så länge.

  8. ogamotoga skriver:

    Trodde nästan ni var i Sverige när jag såg den sista bilden. *fick en stackarsgråtklump i halsen* … men va sjutton, det var väl bästa sättet att få dem att känna sig som hemma. 😅😉

  9. ogamotoga skriver:

    Fast jag hade blivit besviken så klart … och det har också blivit några gånger … man rymde från svenska/danska vädret … sen när man kom ner var det lika, dock en smula varmare, men ändå 😅😅😅

    • Ama de casa skriver:

      Jo, visst är det varmare. Och regnen är sällan särskilt långvariga. Håller inte på i flera veckor, typ… 😉

      • ogamotoga skriver:

        Det är väldigt sant! Förutom när jag ”bodde” i Fuengirola en månad 2011 … ösregnade i nästan två veckor 😠😂 … fast nu i efterhand är det ganska kul. Det var varmt och jag hade terass med tak … hade mina mysiga utekvällar där med vin, och småskrattade åt vissa grannar som var tvugna att gå ut med sina hundar 😅

    • Ama de casa skriver:

      Det gäller att gilla läget! Att gräma sig och oja sig över att sakerna är som dom är gör inte saken bättre 🙂 Att tänka positivt är rätt i alla lägen tycker jag, även om det kan vara svårt just i stunden 🙂

  10. BP skriver:

    Dom kunde ju ha tagit med sig gladvädret från Stockholm till er tycker jag. Det är väl det minsta man kan begära om dom får bo hos er;-)

  11. åsa i åsele skriver:

    Kul att Ni fått besök, vädret lär ju ändra sig till det bättre, jag hoppas Ni får trevligt, kram

  12. Comsi Comsa skriver:

    Men nu kan vädret bara bli BÄTTRE. ;-D
    Ha så trevligt med ungdomarna.

    Kram ♥

    • Ama de casa skriver:

      Så sant! 🙂
      Vi ska guida ungdomarna runt på alla diskotek som finns här nere. Ama-bloggen kommer inte att vara sig lik här framöver… 😉

      Kram

  13. Men Ama kan det vara fulväder där ni bor ?? Det trodde jag inte.
    Här är inte sommarvädret precis vad man vill ha…solen å värmen fattas och nu har vi blivit åksjuka igen…

    Tjingelingen från Rantamor.

    • Ama de casa skriver:

      Jo, det kom säkert 50 droppar åt gången! Ett himla oväder, faktiskt… Hur nu väder kan vara o-väder? Ologiskt… 😀

      Åksjuka på ett bra vis, hoppas jag. Sjukt sugna på att åka, eller? Jag får kolla efter senare. Just nu är det fotboll 🙂

  14. torrebloggen skriver:

    Ja det skvättande lite då och då idag!
    Men det blir fint i morgon igen!
    Kram!

  15. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Här i Sverige har vi fint väder! Ja, i går i alla fall! 😀

Lämna en kommentar