Tur i oturen på turen

 

Vi hade en himla otur igår. Missade preciiiis bussen för att Ama tyckte att vi skulle gå till en annan hållplats. Anders tyckte också det, men han ville gå till en som låg ännu längre bort. Amas förslag räckte dock gott och väl för att vi skulle missa den nedrans bussen.

1

Så vi tog en promenad utefter Playa los Locos istället.

2

Mycket folk på stränderna nu så här i påsktider.

Och precis där och då, när vi råkade stå vid den hållplats som Anders hade föreslagit…

3

… då kom bussen! Den förra – som vi missade – måste ha varit bra försenad. Men vilken tur i oturen på turen, vi kunde återgå till originalplanen snabbare än vi trott.

4

Den planen bestod i att åka till Cabo Cervera och promenera efter stranden i La Mata.

(Känsliga läsare varnas. Om ni inte vill se Anders strippa så blunda och scrolla förbi nästa bild)

5

Här strippade Anders.

(Nu kan känsliga läsare titta igen)

6

Jajjemensan! Det blev premiär för shorts för den här säsongen. Praktiskt med dragkedjebrallor.

7

Vårblommorna blommade.

8

Vackert med lavendlarna och grönskan bland sanddynorna.

Men det var inte bara naturen som grönskade:

9

Det gjorde även badflaggan.

10

Många människor var nere på stranden och njöt i det fina vädret.

En helt ljuvlig dag var det igår!

Men hörrni alla brudar – vi ses väl på Blåkulla idag? Jag hoppas att vi alla får enbart tur på den turen.

Ja, så var det väl bara en sak till då:

11

Till er allihopa!

Gomorron!

52 Responses to Tur i oturen på turen

  1. Mamma C skriver:

    Nog var det shortsväder igår. Ska se om jag kan hitta min kvast ute pation. Så syns vi senare på Blåkulla.
    Kram Carin

    • Ama de casa skriver:

      Jag önskar att jag också hade tagit dragkedjebrallorna, nu hade jag bara högvattensbyxorna och det blev varmt… 😉
      Jäpp, ses på Blåkulla då!
      Kram

  2. åsa i åsele skriver:

    Härligt Påskväder Ni har 🙂
    Här är det sol och minus 20… inga shorts i sikte.
    En riktigt Glad Skärtorsdag till Dig ❤

    • Ama de casa skriver:

      Ja, påskvädret kan vi inte alls klaga på nu 🙂
      Minus 20… Det låter inte riktigt som shortsväder det, nej.

      Ha en härlig Skärtorsdag ni med! Och klä dig ordentligt innan du sätter dig på kvasten 😀

  3. friochlycklig skriver:

    Glad påsk tillbaka till er! Ses…🐤🐥🐣🐤🐥🐣

  4. Oboy vilket vackert väder! 🙂 Fina färger på lavendlarna! Packar mig iväg till blåkulla och shortsen åker ner i resväskan för att användas nästa vecka! En härlig Påsk helg till Er! Kram

  5. Yvonne skriver:

    God morgon, vi var också ute och gick mot La Mata, men det var på sena em, efter lunch på Roosvalls, blominköp i Montesinos så gick vi på AW på Valde´s nästan i La Mata. Klart man måste få unna sig AW när man jobbat så hårt en onsdag 🙂 .

    Ska se om jag hittar kvasten och flyga mot Blåkulla, så vi kanske syns på vägen dit.

    GLAD PÅSK!

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Yvonne! 🙂
      AW kan också vara en After Walk, eller varför inte en DW – During Walk 😉

      Ja, vi ses kanske på Blåkulla, men jag tror att det kommer att vara rätt många där… 😀

      Glad Påsk!

  6. Augusta skriver:

    Vilka underbara bilder. Man blir verkligen glad då man ser bilder av sol, badstränder, vackra blommor. Jag märker våren har kommit till er men här i Stockholm skyndar den långsamt. På dagen någon plusgrad men nätterna är väldigt kalla. Glad Påsk!

  7. Inger Rozén skriver:

    Glad Påsk,men vi höres igenn!Kram.Inger

  8. Preciosa skriver:

    ¡Feliz Pascua!
    Un abrazo de P ♥♥

  9. Janne skriver:

    God morgon! Skönt det ser ut med lättare kläder och vårblommor.

    Glad Påsk!

  10. "LillaSyster" skriver:

    Glad Påsk! 🐣🐥🐣
    Skönt när originalplanen går i lås! Jepp jag ska njuta idag 🌞 kram

  11. Åh, premiär för shorts! Det går framåt 🙂

  12. Ami skriver:

    Även för Patrik var det premiär för shortsen igår 🙂
    Kram och vi syns på Blåkulla!

  13. Anette skriver:

    Precis hoppat upp på kvasten, kan bli något sen.

  14. Znogge skriver:

    Ha ha, så känsliga är vi inte 😀 Glad Påsk till er båda 😀

    Kram

  15. farfar hebbe skriver:

    Här tror jag Påskbrudarna får problem,flygningen inställd på grund av dimma,,resan ersätt ev,med buss..Haé Kram.

  16. Leffe skriver:

    Gomidda’ Ama! Det där var en försköning, det är inga ”brudar” som åker till Blåkulla! 😀

  17. ogamotoga skriver:

    Glad Påsk!
    Här är stränderna fortfarande ganska tomma. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Så ni märker inte av påskens inträdande på samma sätt som vi? Här blir det alltid knökfullt med folk på stränderna när påsken kommer 🙂
      Glad Påsk!

      • ogamotoga skriver:

        Nä, bara här på vår ”restauranggata”, där blir man lätt tacklad av vilsna ungdomar som kommer i flock, uppspelta och blinda av spänning … jag fick en kväll min pizzakartong rakt i magen så jag höll på att tappa andan av en tacklande ung tjej :-/ … SORRY skrek hon, sen hängde hennes alla 15 tjejkompisar på … ordet sorry pågick ända hem till lägenheten. 😀

    • Ama de casa skriver:

      Ja här får vi också stångas på strandpromenaden, men det är oftare lite äldre modell här, tror jag 😀

  18. skåningen skriver:

    Inget shortsväder här än!
    Jag vet vilken skinka jag ska sitta på.
    Och jag ska absolut inte till Blåkulla!
    Kolla på Google vem du då får träffa!
    Ha det så bra!
    Kram!

  19. Vicke skriver:

    Det var ju tur att ni inte hade missat bussen o jag scrollade som fan förbi bilden. Glad Påsk

  20. Ditte skriver:

    Glad Påsk! Och visst ses vi på Blåkulla! Jag har vässat kvasten genom trimning s det lär gå undan i år.
    Mysigt med en prommis till La Mata, nåja – buss och prommis. Skönt i alla fall. Och härlugt väder. Sol även i Stockholm och +20 i solen. Endast där.
    Kram och vi önskar er en fin helg.

    • Ama de casa skriver:

      Jag funderar på att ta dammsugaren istället – verkar vara snabbare på nåt vis… 😉
      Vi fuskar och tar bussen – slipper Masa-backen på det viset. Men vi har även gått, både fram och tillbaka. (Fast nån nytta ska vi väl ändå ha av vårt busskort… 😉 )

      Härligt att ni har sol ni med!
      Kram och tack detsamma 🙂

  21. Annica skriver:

    Kul att finvädret håller i sig så att alla påskfirare blir glada.
    Än så länge är det täckbyxor som gäller men snart så räcker det med lite tjockare vindbyxor. Så även här gör vi framsteg med klädseln 🙂
    Kram och trevlig torsdag

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det kul att alla som firar påsk här nere får finväder! Hoppas att även ni där uppe lite mer norröver får vår snart 🙂
      Kram och tack detsamma!

  22. Anki skriver:

    Glad påsk 🐣
    Önskar vi i Kista

  23. BP skriver:

    Men visst är dessa dragkedjebrallor världens bästa uppfinning! Det är bara en sak (observanta) jag undrar och det är vart tog byxbenen vägen? Måste vara första gången att Anders inte bär på en ryggsäck när ni är ute på utflykt;-)

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Alltid lika observant 😀 Här på hemmaplan är jag oftast bäraren – byxbenen åkte ned i min handväska. Eller kanske man ska kalla den för skoväska? 😉

  24. MariArne skriver:

    Jag kan rekommendera Costa Azul appen som ger exakt anvisning till när nästa buss komner i realtid. Kram Marianne

    • Ama de casa skriver:

      Jag använde den appen, men den stämde inte alls just då. Första bussen kom typ en kvart för tidigt och sen skulle inte nästa gå förrän om 39 minuter, men den kom betydligt tidigare än så.
      Kram

      • MariArne skriver:

        Haha ja tekniken kan va svårt att få till. Vet ju ni er bransch. Kram Marianne

      • Ama de casa skriver:

        Jodå, det vet vi mycket väl 😉 Men det är trist när det inte stämmer, men nu hade vi ju tur ändå som råkade stå på rätt ställe när bussen dök upp. Lite som att vinna på lotteri 😀
        Kram

Lämna en kommentar