Vad var det Ama de casa hoppades på?

Ja, i det HÄR inläget, alltså.

Svaret är ju självklart:

– Hoppas det är en riktig parisare och inte en sån där lurig hamburgare med ett ägg på och hoppas att dom i såna fall inte är slut! Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, HOPPAS, HOPPAS!!!

Lite besviken är jag över att ingen klarade detta självklara svar!

Fast tre gissningar kommer att få ett hedersomnämnande i alla fall. Dessa är Diana, Ingrid och Carina! Grattis till er – ett hedersomnämnande är inte fy skam det!

Varför dom fick detta? Jo, ser ni, dom gissade att Ama de casa hoppades att Rusta skulle öppna här snart. Det är ju väldigt rätt det med! (Snart borde jag få reklampengar av Rusta…)

Nå? Tror ni det blev som jag hoppades?

Jäpp! Lyckan är total! Tänk, det gick knappt att få tag i en parisare i Stockholmsområdet och nu finns det i Torrevieja! Nu behöver jag aldrig mer gräma mig över att jag lämnade norrland.

Anders då?

 Jo, han fick en tunnbrödsrulle och en blick från en passerande dam.

46 Responses to Vad var det Ama de casa hoppades på?

  1. Gun skriver:

    Men Bamse och Pucko då? Får inte jag något hedersomnämnande?:(
    Och vad är parisare för nåt egentligen? Ser ut som en hamburgare tycker jag..

    • Ama de casa skriver:

      Bättre lycka nästa gång 🙂
      Det är en korv. Det ser ut som en stor falukorv men det är parisergrill. Jättegott! Jag köpte det i Uppsala en gång faktiskt. Han som sålde förklarade säkert tre gånger för mig att det var korv och inte hamburgare med ägg 🙂

  2. Preciosa skriver:

    Hola!
    P undrar vad det är i parisare? Syns inte riktigt på bilden. Har nog inte ätit det men kan ju testa en på ”Lex”. Han äter vad som helst.
    Kokt korv med bröd är min favorit…asså magens..
    Ska testa detta ställe en vacker dag..

    Ciao P

    • Ama de casa skriver:

      Det är en korvskiva mellan hamburgerbröd. Det man ska ha på den är rå lök, gurkmajonnäs, stark senap och vanlig ketchup. Ja, enligt mig i alla fall – man får ju välja själv 🙂

  3. frunatmaken skriver:

    Jag tror jag hellre vill ha tunnbrödsrullen.

  4. Gilla skriver:

    Det sitter ju en bakom ryggen också på honom. Räknas inte hon?

    Kram/Gilla

  5. Em skriver:

    Jag hade nog gjort som Anders, älskar tunnbrödsrulle!

  6. Vicke skriver:

    Jag tittar bara in för att önska dig en Trevlig Helg.

  7. Ulrika skriver:

    Va?! Är Parisare en norrlandsgrej? Det trodde jag väl ändå fanns överallt…Fast undrar om det finns i Paris, förresten?

    • Ama de casa skriver:

      Hahaha! Ja, det borde det ju verkligen göra! Det hörs ju för det första på namnet, dessutom är ju Paris och Frankrike kända för sin gourmetmat 🙂

  8. Renee skriver:

    Lyckliga du, men det hade nog varit gott med köttbullar o mos också, eller hur?

  9. Sita skriver:

    Du har inte grattat mej idag. Haha. Nej vi får ta kontakt. Kram

  10. Carina skriver:

    Hedersomnämnande minsann, en får tacka!!
    Min man tycker att Stockholm ligger ocentralt så jag kan förstå att det inte går att få tag i parisare där 🙂 Vet dom överhuvudtaget vad det är??
    Smakade parisaren som på korvmojjen i Sk-teå?
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag hittade några ställen där det fanns RIKTIGA parisare. Men första försöket var en klar miss då jag fick en sån där falsk rackare med ägg…
      Den var såååå god och efterlängtad:-)
      Kram

  11. Kina skriver:

    Vilken lycka att ha ett sånt där ställe för det kan man riktigt tråna efter när man är utomlands. Lyllos dig:)som fick en perfekt parisare.
    Kram Kina

  12. Gilla skriver:

    Anders brev får du aldrig, aldrig göra av med. Men jag kan förstå att det inte har varit möjligt utan att rensa undan minnen, när du har flyttat så långt.Kram/Gilla

  13. veiken skriver:

    Men HALLÅ! Räcker det inte med Anders, utan
    att du ska ha en Parisare också. Gräset grönare på andra sidan?? 🙂 Kram

  14. Ellis skriver:

    Hamburgaren såg inte apetitlig ut! :O Inte i mina ögon, för snål med innehåll haha.

    KOOOLLA VA JAG TAGIT ME I BLOGGEN!!

  15. Diana skriver:

    Haha, ännu en länkning! Men det där var ingen Parisare, så ska de ju inte se ut! Det ska vara rostebröd, falukorv, lök, ”såser” och stekt ägg.

  16. Mia systeryster skriver:

    Men hallååå!En parisare, är inte det typ korv i hamburgerbröd? Du är knäpp;) I spanien så finns det så mycket gott, så väljer du parisare, ärtsoppa ,pannkaka. Vojne,vojne;)

  17. Åsa skriver:

    Va, finns det folk som inte hört talas om Parisare, med räksallad och rostad lök?! Jag ska aldrig lämna Norrland…….=)

  18. Augusta skriver:

    Hej Ama de casa,
    Tänkte just innan du skrev det: Kommer du från Norrland?
    Innan jag lämnade övre Norrland köpte jag alltid Parisare med bostongurka. Men det finns här i Stockholm också på vissa ställen men nu har det svalnat lite iallafall min parisinköp 🙂

    Stor kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag kommer ursprungligen från Skellefteå. Eller snarare från Ersmark en bit utanför schtaaaan 🙂
      Under tiden i Stckholm (blev typ 25 år) så åt jag kanske parisare ett par gånger om året… Nu får jag ta igen det 😉
      Kram!

  19. Vicke skriver:

    Vilken tur du hade att det inte var en med ägg på

  20. Dansbandsfrun skriver:

    Jag blir förvånad över hur många det är som inte vet va en Parisare är…. själv är man ju lite av en gastronom, är jag i Grekland äter jag pizza och är jag i Spanien blir det ju självklart spagetti och är jag i England blir det Tzasiki och dricker massor av inhemskt vin. Va är det med folks matkunskaper…suck 😉 kram

  21. Sussi skriver:

    Härligt.. Nu vet ni vad ni ska gå när suget faller på 😉

    Kramisar

  22. ansepanse skriver:

    jag gillar nog tunnbrödsrullen bäst

  23. jenfan75 skriver:

    Men fick du dig en Parisare nu?? Grattis . Tänk nu vet du att dom finns i Spanien också=)

Lämna en kommentar