Svaret på rebusen!

Eftersom så många (läs en, kvinnan utan liv. Här länkar jag inte, med tanke på hennes anhöriga) har efterfrågat svaret på rebusen så kommer det här.

Här har vi själva rebusen:

Svaret är ju självklart!

Översten är skjuten!

(Ellis – ÖVER – STEN – ÄR SJU (stycken) T-n. Tacka nu storasyster för förklaringen)

Ama de casa blev verkligen FÖRVÅNAD att det faktiskt finns en vinnare! Den här rebusen såg jag i Året Runt (eller nåt) på sextiotalet!

Ett jättestort GRATTIS till dig, Zmilla! Starkt jobbat!

22 Responses to Svaret på rebusen!

  1. Diana skriver:

    Va ingen länk! Fy fy fy! Jag fattar knappt nu ändå, haha!

  2. Ellis skriver:

    HAHAHAAHA vad glad jag blir som fick en förklarning, hade annars kommenterat med ”VA!?”

  3. Ellis skriver:

    Juste: TACK! 😀

  4. Em skriver:

    Buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! Jag trodde nog att SJU T hade med saken att göra, men min norska hjärna (fan ta mitt påbrå!!) lurade mig!! ;D

  5. Dansbandsfrun skriver:

    Åh…alldeles för svårt…. jag får ha egna rebusar för mig själv inne i mitt huvud. O jag tänker vinna VARJE gång. Pillutta er 😉 kramar

  6. Stattinskan skriver:

    Jag undrar egentligen vad som rör sig i din hjärna? ;-D …. det skulle jag GÄRNA vilja veta … Knasa 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Det är inget alls som rör sig i hjärnan – ren instinkt 🙂
      (Fast instinkten sitter väl också i hjärnan, eller var det i förlängda märgen?)
      🙂

  7. Hebbe skriver:

    Det var som f-n,,den blev ju plötsligt väldigt lätt..Haé Kram.

  8. Kison skriver:

    Åh den hade jag ju aldrig kommit på.

Lämna en kommentar