Har inte en aning…

09 februari 2010

Vad jag vill säga med detta inlägg.

Ni får tolka det hur ni vill.

Ama de casa tyckte att det var lite småkulet ikväll.

Och det hade absolut inget med saken att göra.


Meddelande till skid- och båtgänget!

09 februari 2010

Årets skidresa närmar sig med stormsteg! Som vanligt börjar det droppa in mail där det märks vad alla längtar efter. Exempelvis sola på balkongen, GT i sejdel, tvättbjörnslooken…

Är det bara Ama de casa som är seriös här? Här är det jag längtar efter:

Skidåkningen!!! Det är vad Ama de casa längtar mest efter. Hon som är den som verkligen vill vara ute lääänge i pisterna och knappt ens tar sig tid att stanna för att snabbt få något litet i magen för att sen svischa ut i backarna igen.

HA! Var det nån som gick på den?

Här är vad Ama de casa längtar efter:

Fikarasterna – sitter ju fint med en punch-vov.

Matrasterna.

Siestan efter maten.

Goda middagar.

Så nu tränar ni väl inför skidåkningen, gänget?

Ja, alltså på sången som gör att man svänger i perfekt takt i backarna:

Se farfar dansar gammal vals, se sån stiiil han haaaar!


En bild säger mer än tusen ord!

09 februari 2010

Nja… Jag vet inte det jag. Vem får ut mer än tusen ord ur den bilden?

Vi prövar en annan:

Jaha. Då är det bara tusen ord kvar för att det ska bli mer än tusen ord…

Fast den bilden träffar mitt i prick när det gäller vad Ama de casa tänkte säga nu. Så därför håller jag truten. Om jag bara får tag på’n…