Konst eller konstigt?

Ja, så heter en blogg som har en tävling som jag bara inte kan motstå. Det är Beate som utmanar oss i en osedvanligt svår tävling.

Det gäller att hitta en bild i sitt arkiv som är totalt misslyckad. Fy så svårt! Ja, inte att hitta misslyckade bilder, dom är ju faktiskt ännu fler än dom lyckade. Men att välja ut en.

Jag har valt en (efter stor vånda) som motsvarar en del av min personlighet. Beslutsånget!

Så här gick det till (och tänk nu på hackspetten på Kalles jul):

– Hmmm… Ska jag ta bilden på höjden eller på tvären. På höjden blir nog bäst. Eller förresten! På tvären. Nej… höjden. TVÄÄÄREN! Höjden? Tvären. Nej! Höjden… Ja, höjden blir bra. Eller kanske tvären? Eller… Eller… Eller… JO! Höjden. Nja… tvären? Eller…

Resultatet:

En typisk bild av beslutsångest.

Vad jag siktade på?

Anders framför ATM-grottan i Belize. En grotta som jag har skrivit om förut, men om ni har missat, glömt eller helt enkelt älskar min blogg så ni vill ha en favorit i repris så finns länkar jag till inlägget En VÅT upplevelse.

Sådärja! Må bästa, förlåt sämsta bild vinna!

28 Responses to Konst eller konstigt?

  1. Diana skriver:

    Fasen, här har vi en konkurrent…

  2. Diana skriver:

    Haha, först!

    (ps, med tanke på dina fotovanor så kan jag tänka mig att du haft en hel del att gå igenom för att välja bidrag…)

  3. Svorskan skriver:

    Jag tänkte på ”ljuset i tunneln”, bortsett från att här var det mörkt. Så kanske det är så det ser ut andra hållet?
    Sv: Hahaha! // Vet du varför kultingarna är randiga när de är små? Du vet ju allt! 😉

  4. Diana skriver:

    Sv: Det var kanske efter att ha fått ligga tre veckor i gipsvagga som han lugnade ner sig lite? (not) Och camping är ju inte så bekvämt, kanske hans ledbrutna kropp helt enkelt inte pallar det?

  5. Thakock skriver:

    Haha snyggt fotat ;D

  6. Diana skriver:

    Sv: Lite efter?!?! Du använder alla trix som går för att få spamma. 😉

  7. Aha, trodde först du tagit bild inne i tvättmaskinen 😀

  8. Malin skriver:

    Haha, underbart misslyckad bild, för tankarna lite grann till Edward Muncks ”Ångest” ;-)(ja,aj, jag KAN ha stavat fel, skjut mig!)
    Sv. Klart dom gör, hur många vill du ha ;-)??
    Kram

  9. Znogge skriver:

    Din är för bra för att vinna! Vänta bara tills min kommer in…

  10. Ally skriver:

    haha, enligt mig är all konst konstig men det är ju bara positivt 😛

  11. Ulrika skriver:

    Hahahaha! Min gissning på motivet var lite mer våghalsig… nämligen Ama inuti en tvättmaskin, helt enligt devisen allt för bloggen! 😀

  12. Roggan skriver:

    på första bilden så tycker jag att man kan skymta lite av trycket på hans tröja, men visst jag kan ha fel

  13. Thakock skriver:

    sv: JAHA…så man slipper sånt då? ;D

  14. Camilla skriver:

    Klart dom är gifta än.Hon törs inte göra slut för då får hon med oss att göra 😉
    Lycka till i tävlingen!
    Kram!

  15. Yvonne skriver:

    Det var en bild som det var sug i!!!!!!!!Har haft en bra måndag!Hoppas att du har haft det bra idag! Kram!

  16. Ellis skriver:

    Hahaha kul om hans huvud hade varit i mitten av bilden och resten suddigt! :D:D

    Din bild var ju lyckad så du kommer inte vinna *lipar*

  17. Ellis skriver:

    .. för det jag menar är ju att.. Anders ser ju ut som bild nr 1 – bild nr 2 har du ju bara photoshoppat!!!

  18. Här går man skriver:

    Vilken häftig tävling och vilken häftig misslyckad bild! 🙂
    Ska titta närmare på den tävlingen, har ett och annat bidrag som säkert platsar där…
    Har svarat i min blogg angående gilla/ogilla.

  19. Vicke skriver:

    det var ju en lätt tävling för dig, det dröser ju med sådana bilder här eller? ha en fin kväll nu

  20. Hillevi skriver:

    Oj! Det var starka grejer! (Du rökt alltså… ;-))

  21. Mia systeryster skriver:

    Oj vilken bild!Totalt misslyckad;) Den vinner du nog med;)

  22. ansepanse skriver:

    den blev inte alls dum 😉
    kramar

  23. Gun skriver:

    Jätterolig bild! Du vinner nog. 😉

  24. Karin skriver:

    Ser att även andra varit inne på det där med tvättmaskin…
    Jag har precis fått fjutt på min, efter att den har strejkat hela dagen och ”sagt åt mig” via displayen att tillkalla reparatör.
    Du måste ha tvekat väldigt när du tog den där bilden i alla fall. 😀

  25. Afrodite skriver:

    HU! Den var nästan lite läskig! Men ett bra bidrag, de må jag säga! 🙂

  26. Bilden är inte misslyckad utan du har bara sett mannen ur ett nytt och mer spännande perspektiv. Bra att du tog två foton, ett för de konstnärliga och ett för det egna familjealbumet.

  27. Sussi skriver:

    Jag spar aldrig dom misslyckade bilderna. Dumt.. Mycket dumt!! Måste nog börja göra det..

    Kramisar

  28. Gärdsmygen skriver:

    Vilken bild var misslyckad? 😉
    Jag stormgillar nämligen den första!! Konst!

Lämna en kommentar