The long and winding road…

25 oktober 2010

Kunde knappast illustreras bättre? Eller…


Konst eller konstigt?

25 oktober 2010

Ja, så heter en blogg som har en tävling som jag bara inte kan motstå. Det är Beate som utmanar oss i en osedvanligt svår tävling.

Det gäller att hitta en bild i sitt arkiv som är totalt misslyckad. Fy så svårt! Ja, inte att hitta misslyckade bilder, dom är ju faktiskt ännu fler än dom lyckade. Men att välja ut en.

Jag har valt en (efter stor vånda) som motsvarar en del av min personlighet. Beslutsånget!

Så här gick det till (och tänk nu på hackspetten på Kalles jul):

– Hmmm… Ska jag ta bilden på höjden eller på tvären. På höjden blir nog bäst. Eller förresten! På tvären. Nej… höjden. TVÄÄÄREN! Höjden? Tvären. Nej! Höjden… Ja, höjden blir bra. Eller kanske tvären? Eller… Eller… Eller… JO! Höjden. Nja… tvären? Eller…

Resultatet:

En typisk bild av beslutsångest.

Vad jag siktade på?

Anders framför ATM-grottan i Belize. En grotta som jag har skrivit om förut, men om ni har missat, glömt eller helt enkelt älskar min blogg så ni vill ha en favorit i repris så finns länkar jag till inlägget En VÅT upplevelse.

Sådärja! Må bästa, förlåt sämsta bild vinna!


Igår kände jag för att risa

25 oktober 2010

Idag är det rosa som gäller.

På himmelen i alla fall. Ja, där är det rosa.

Gomorron!