Superbowl!

 

I lördags var vi ett gäng som träffades för att roa oss:

1

Här hade vi samlats runt det fyrkantiga bordet.

2

Tittar man från andra hållet syns det kanske lite tydligare vad vi hade tänkt roa oss med?

3

Ja just det – vi skulle spela kula. Eller nåt…

4

Det blev lite huggsexa om dom där kloten…

5

… och till slut var det i alla fall två som verkade vara koncentrerade på det som skulle göras. Dom andra var väl kanske lite mer… uppe i det blå?

Vi är alla fortfarande en anings ringrostiga när det gäller det där spelet, men det var en som i alla fall lyckades lite bättre än oss andra:

6

Anders. Den där käglan som var kvar hade inte en chans…

7

Tänk ändå vad lite blodtrycksmedicin kan åstadkomma. Anders (eller den helige ANDE?) förbättrade sig en hel del sen senaste gången.

Men vad spelade väl spelet för roll egentligen? Det vi alla var ute efter var detta:

8

Belöningen efteråt. Maten, alltså. Vi var alla glada och nöjda – Gittan, Per, Patrik, Christer, Dan, Carita, Anders, Christel, Ami, Anna-Carin och Peter.

Tack alla för en god match och en härlig kväll!

Nu har vi en ny vecka här, ha en riktigt bra start på den.

Gomorron!

PS: Rubriken kanske var att ta i – men superroligt hade vi!

50 Responses to Superbowl!

  1. friochlycklig skriver:

    Bowling är livsfarligt enligt mig men det såg ut som en trevlig kväll det där. 🎳👍

  2. Robert skriver:

    Måste varit i nivå med mitt personliga rekord med 138p. Minns inte så noga… Stalkerns medicin kan dock klassas som dopning? Ni bör kolla upp detta. 😉

    Gomorron! 😀

    • Ama de casa skriver:

      Mitt rekord ligger nog också där nånstans, men det var mååånga år sen. Åhå! Doping såklart. Nu blev han av med guldet 😉

      Gomorron! 😀

  3. Mamma C skriver:

    Såg ju supertrevligt ut :-). Men vad skådade mitt öga, Ama hade inte röd tröja på sig 😉
    Ha en bra måndag
    Kram Carin

    • Ama de casa skriver:

      Vet inte vad som hände där… Men nu snurrar tvättmaskinen så det kanske kommer att ordna sig med det röda snart 😉
      Tack detsamma!
      Kram

  4. Znogge skriver:

    Bowling är verkligen en sport i min smak! Dessutom är jag inte helt oäven 😉

    God måndag på det!

  5. Inger Rozén skriver:

    Hej!Låt inte Anders stressa nu!Kram,Inger

  6. Janne skriver:

    Det där är alltid det bästa med bowling, middagen efteråt. 🙂

    Ha en bra dag!

  7. Ami skriver:

    Visst har vi kul när vi träffas….och tänk så sportliga vi har blivit 😀
    Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Det bästa är att Anders är pigg och mår bra, klart han skulle få vinna efter en sån pärs å vem vet lite doping är kanske tillåtet i glada vänners lag 🙂
    Minus 27.5 då jag skjutsade Elin till skolan i morse… vårvärmen är helt okommen trots sommartid…

    • Ama de casa skriver:

      Ja, vi lät honom vinna och dopa sig precis så mycket som han ville 😉

      Men jösses… Det är inte riktigt nån värmebölja där hos dig, va? Hoppas det blir mildare snart. Lite takdropp sitter ju inte fel nu när sommartiden är här 🙂

  9. ogamotoga skriver:

    Efter att legat lite efter i bloggläsande så tycker jag det är härligt att Anders är på fötter igen. 🙂

  10. Vad kul med bowling och mat tillsammans med ett så stort glatt gäng 🙂 Ha en fin vecka. Kram 🙂

  11. farfar hebbe skriver:

    Oki.Jag tycker rubriken är perfekt,blev både super och bowl..
    Ja jäklar så gott det blev,kassler och mögelost,perfekt..Kommer att bli flera gånger..Haé Kram.

  12. farfar hebbe skriver:

    Ja än får jag vänta på våren länge än..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Idag har vi haft en superskön dag här, och jag tror minsann att jag såg att flyttfåglarna begav sig norrut, så nu kommer nog våren snart till dig också 🙂
      Kram

  13. Härligt att se att ni är tillbaka i ”vardagen” igen 🙂

  14. skåningen skriver:

    Jag slår kloten ner i rännan!.
    Loppis är bra ,många saker blir använda igen!
    och man får träffa många personer.
    Kram!

  15. Isabel skriver:

    Skönt att se att Anders är på benen igen och att ni är ute och har skoj som vanligt. Kommer ner till påsk, då kanske vi hinner ses en sväng? 🙂

  16. Ditte skriver:

    Vad trevligt! Och jag kände igen konceptet. ”Kula och kinesisk mat”. Förstår att ni tänkte på oss när det kom just till den kinesiska avdelningen. Och ni åt väl med pinnar…
    Kul att Anders är pigg igen och han verkar vara i god form.
    Trevlig måndag.

    • Ama de casa skriver:

      Vi fick ju inte komma till det riktiga Kina dit där ni var, men vi gjorde så gott vi kunde 🙂 Pinnarna var med – åtminstone till Sushin 🙂
      Anders blev kanske lite FÖR pigg? 😉
      Tack detsamma!

  17. Ruth i Virginia skriver:

    Bowling gör mej vansinnig. Det låter otäckt, när klotet slår ner
    på golvet och sen ger sej i väg och hamnar i diket. Spelar ingen
    roll hur än mycket jag vrider och vänder på mej, det hamnar det för
    det mesta i diket. Man har absolut NOLL controll.
    Grattis till Anders iaf!!!

    (strålande sol i Herndon)

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Låter som det inte är din favoritgren, bowling 😀 Men du vet väl att det finns såna där korvar man kan lägga i diket så att klotet inte kan fara ner där? Fast nuförtiden är det nog mer modernt så man bara trycker på en knapp så fälls det ut ett galler över… 😀

      Vi har haft en strålande dag även här – finns hopp om vår 🙂

  18. "LillaSyster" skriver:

    Härliga gänget! ☺ bäst är att Anders mår bra igen! Kram

  19. surridurr skriver:

    Aha, kulspel på gång. Fast tycks inte vara samma regler som när jag var barn. Då samlade man på massor av kulor i tygpåsar. Hade man tur fick man ibland vara med de några år äldre killarna på gården och spela kula. Eller otur rättare sagt. För man förlorade ju alltid. Och blev alltid av med de finaste kulorna.
    Tur vi inte hade såna kulor som ni lekte med här. Vilka tygpåsar man skulle fått släpa på som ska rymma en mängd såna kulor som ni lekte med!!!
    Fast erat ”kulspel” är roligt det också. Tur man inte behöver ha med sig egna kulor dit för då skulle jag alltid bli av med mina igen. I alla fall om Anders ska vara med och leka
    🤗💕💕

    • Ama de casa skriver:

      Vi spelte också kula på torget när jag var liten. Eller på skolgården i alla fall. Finast var glaskulorna med nån liten färgglad grej i mitten – dom använde jag inte för dom ville jag inte bli av med 🙂

      Man får nog skaffa sig en stor säck om man ska släpa runt på ett gäng av dom kulorna vi använde i lördags 😀

      • surridurr skriver:

        Exakt dom kulorna var mina favoriter också
        🤗

      • Ama de casa skriver:

        Tänk vad minnena kommer till en ibland… 😀

      • surridurr skriver:

        Ja det var typiska lekar på våren. Minns när man satt där på huk, och minns tom att den lukt jag kände då har alltid inneburit VÅR
        ☀️

      • Ama de casa skriver:

        Mitt luktminne av våren är mest då min katt Megasen kom hem efter ha rullat sig i gruset på vägen och luktade gammal gata… Då blev det en dusch, vilket hon inte var vidare värst förtjust i 😀

      • surridurr skriver:

        Ett annat minne om våren under barndomen tycker jag var lyckan då det rann små rännilar att vatten efter snösmältningen i små lutningar och milimeter stora fåror i marken, som vuxna inte ens ser. Och hur roligt det var att försöka täppa igen en sån där fåra och leda vattnet åt ett annat håll.

      • Ama de casa skriver:

        Haha! Sånt pysslade jag också med – oemotståndligt med det där smältvattnet 😀

  20. BP skriver:

    Vilka läckra och färgglada klot! Bowling har jag aldrig varit bra på men gillat spela trots att jag inte hade någon talang;-) Jättekul att just Anders vann. Hade han tjuvtränat kanske;-)

    • Ama de casa skriver:

      Jag gillar också att spela bowling trots att jag är… vad ska man säga? Väldigt ojämn. Rännorna tycks ha nån sorts magnetisk kraft emellanåt – speciellt om man ska få bonuspoäng efter en spärr eller strike (vilket i och för sig inträffar väldigt sällan…) 😀

      Vi lät Anders vinna eftersom vi tyckte synd om honom för att han hade varit på sjukan… 😉 😀

  21. Annica skriver:

    Den röda ”tröjmissen” kompenserade ju Anders med sin röda, eller hur 😉
    Det påverkar ju hela spelet om man inte får det coolaste klotet så det gäller att vara snabb 🙂
    Avis man blir när man ser att stränderna börja fyllas med folk…
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Det är ju tur att nån klarar av det där med dresscoden 😉
      Jag gjorde en miss och spelade med ett gult klot. Det ska jag inte göra om… 😉
      Jo, nu är det mycket folk här nere, som alltid till Semana Santa.
      Kram

  22. Elisabeth skriver:

    Roligt hade ni! Lite plus med färgade klot! Ha dé gott!

Lämna en kommentar