Vart tog vi vägen igår?

 

Vi började med att ta vägen:

1

Den gick över en himla massa broar.

2

Och under broarna? Nej, vi stannade till och kollade lite bara.

3

Sen kom vi fram till vårt mål…

4

… och checkade in på vårt hotell. Ett mysigt ett, med pool och ett väldigt rosa rum.

Var hade vi hamnat då?

Tja…

5

Taxibilarna var lika rosa som rummet, så vi kunde inte vara i Costa Rica.

6

Dom hade båtar parkerade mitt i stan. Oooo… Kanske dags för en ny kryssning? Nej, det blev det inte, även om det hade varit trevligt.

7

Ama hittade lite skyltar, men dom gav inte direkt nån ledtråd om var vi befann oss.

Allt detta funderande gör faktiskt att man blir törstig…

8… och lyckligtvis hittade vi en bar.

9

Ama blev inte mycket klokare, men det var en god öl. Och denna tänkte hon verkligen inte överge oavsett hur många som än kunde tänkas ramla över henne från ovan.

Idag ska vi titta vidare på detta ställe.

Var vi nu må vara…

Gomorron!

74 Responses to Vart tog vi vägen igår?

  1. Susan skriver:

    Hola! La llave oeste? 😉
    Kram //Susa

  2. Ingrid skriver:

    Då blir det lite Limepaj. För den är väl rätt så känd den som kommer därifrån 🙂 Kramar från mig

  3. Robert skriver:

    Lite öl går alltid ner. Mycket öl går lätt ner det också om man sätter igång. 😉

    Goeftermiddag! 😀

  4. Svempa skriver:

    Goeftermidda’ i stugan! 😀

  5. Beate Pytz skriver:

    Ni har hamnat i Key West och på Duval Street ser jag – eller nästan på den gatan;-) Sloppy Joe’s bar känner jag mycket väl igen. Å det rosa hotellet – inte händelsevis Hotel Pegasus eller.

    Enjoy Key West och ät massvis med clam chowder. Det gjorde vi:-)

    Hälsa förresten Hemingway eller ja, han är ju död, men hans hus besöker ni säkert eller…

    • Ama de casa skriver:

      Visst har vi det! Och jag tror att det är Duval street där på bilden. Minns inte riktigt, så länge sen… 😉

      Nej, hotellet heter Westwinds, men många hotell verkar se ut så här – mysiga! 🙂

      Chowders har vi ätit, och räkor i massor.

      Glömde hälsa till herr H, såg kommentaren för sent… 😉

  6. åsa i åsele skriver:

    Så härlig färg på taxibilen 🙂

  7. Geddfish skriver:

    Söt rosa taxibil och söt Ama i de rätta färgerna 😀
    God eftermiddag kram ❤

  8. "LillaSyster" skriver:

    Tur att du mår bra efter din idrottsskada och att ölhävar armen funkar som den ska i detta rosaland! Kram

  9. Ami skriver:

    Aha! Jag såg Susans kommentar, så då vet jag nog också var ni är 🙂
    Ha det så trevligt!

  10. Ja, öst och väst är lika hopplöst som hägeer och vänster. Men nen nyckel är ju den rosa bilen.

    Skönt att ni är i farten trots basketbollbrudar från luften.

    • Ama de casa skriver:

      Öst och väst är egentligen ganska enkelt. Solen går upp i Finland (öster) och ner i Norge (väster). Sen gäller det bara ha med sig Finland och Norge var man än befinner sig 🙂

  11. Mäh! Så jag stavar! ”..som höger och vänster. Men en nyckel …” ska det ju vara. Dags att klippa naglarna, kanske.

  12. Yvonne skriver:

    God eftermiddag från Åkersberga. Jag skulle nog gissa på Key West, eller är jag helt ute och cyklar ?! Ser iaf härligt ut, wherever you are, Fortsätt och ha det så härligt.

  13. Susjos skriver:

    Sloppy Joes bar! Var inte det Hemingways favvo bar? Då är ni i Key West….dit vill jag också åka någon gång (har tjatat på maken ett tag om det nu!)
    Skönt att du fick dricka den ölen i lugn och ro…;-)

  14. Karin skriver:

    Där är ju kanon mysigt!!! Leta på världens minsta pub där också, den är häftig!! 🙂

  15. Ditte skriver:

    Key West ser det ut som…Härligt! Och gott om katter är det i Hemingways hus.
    Rena kultstället! Ha det fortsatt bra! Blir nostalgisk nu igen! Tack för att jag fick komma hit igen.

  16. Carina J skriver:

    Mår du okej efter din idrottsskada?

    • Ama de casa skriver:

      Hyfsat… Om man säger såhär: Det är tur att det är ett bra tag till nästa skidresa. Och apropå det – är det inte dags att boka snart??? 😉

  17. Comsi Comsa skriver:

    Nej nu får vi verkligen hoppas att det bara kommer sol på Ama från ovan. 🌝
    Fina foton på broar..

    Kram ❤

  18. Inger Rozén skriver:

    Hej!
    Då får du sjunga!Inte visste vi var vi var!
    Kram,Inger

  19. Inger Rozén skriver:

    Konstigt,Min webbplats hittas inte,men jag finns här iallafall.Chintohs blogspot.se!Välkommen in.

  20. Inger Rozén skriver:

    Hej och hå!
    Hur gick, det?Jag hoppas attdu inte har ont i kroppen efter överfallet.Kram,Inger

  21. Znogge skriver:

    Jag har mina aningar men det återstår väl att se om jag har rätt! Håll nu hårt i ölen och ta det försiktigt 😀

    Kram

  22. Ylva skriver:

    Skönt att se att du piggnat till efter överfallet (fallet från ovan)!

  23. Rolle o Carina skriver:

    Key West är ett mysigt ställe i Florida!
    Var där 1999….Härligt 🙂

    Ha det gott o njut…

  24. Oj, vad mycket ni har hunnit med att göra! 🙂 (det har tagit mig en hel kväll att läsa) Tack för att jag fick följa med på kryssningen. 🙂
    Har precis landat här hemma. Ha det fortsatt fint! ❤

  25. Beate Pytz skriver:

    Kommenterade förut men den kommentaren försvann uppenbarligen i ett glas på Sloppy Joe’s Bar i Key West. Känner igen stället (såklart) och undrar om ni följer Hemingway även till hans hus i Key West.

    Å när jag såg ert (gräsligt) rosa hotellrum så googlade jag hotellet vi bodde på när vi var i Key West. Pegasus hette det. Det finns fortfarande kvar och det är rosa utanpå – idag alltså. Då var det ”normalt”. Undrar om ni har hamnat just där på Duval Street och ”vårt” hotell… Skulle ju vara ett toppen sammanträffande i så fall:-))))))

    Love Key West:-))) Massvis med Clam Chowder där också:-)))))

    • Ama de casa skriver:

      Vi bor på Eaton street, och att hotellet var rosa blev en ”trevlig” överraskning när vi öppnade dörren. Utanpå avslöjades ingenting… 😉

  26. Beate Pytz skriver:

    Me again. Tredje försöket. Ditt WP verkar ha mens! Ingen av mina kommentarer kommer upp. Hoppas de inte hamnat i skräpposten.

  27. Rantamor skriver:

    Undrar allt vars ni har hamnat ??
    Och en så stor kryssningsbåt mitt i stan =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

  28. Rantamor skriver:

    Men nu har jag läst och läst och läst så jag är alldeles torr i strupen, borde nog fått smaka på nån utav dina drinkar eller ölar.
    Men fanken vilken kryssninge ni har gjort, het…helt otroligt.
    Och så har ni hälsat på Ruth igen gud så trevligt och hon har fyllt år också, grattis lilla Ruthan !!!
    Ni är underbara du och din stalker, vilka resor ni gör.
    Vi gjorde ju en kryssning med Costa Fortuna i fjolfjol så jag kan känna igen mig lite från er båt, och det där att navigera till hytten dom första dagarna inte helt lätt.
    Skulle gårna ta en ny kryssning.
    Ja i förra veckan kryssade vi ju till Helsingfors, det var mycket trevligt det med.

    Tjingelingen igen från Rantamor.

    • Ama de casa skriver:

      Jag ska försöka skicka över en öl till dig via linan här, får se hur det går… 😉

      Kryssningen var helt underbar! Skulle vilja kryssa igen – NUUUU!!! 🙂

      Vi hälsade inte på Ruth denna gången – tyvärr! Bilderna var arkivbilder. Men fyllde år gjorde hon, så jag ville ju gärna gratta 🙂

      Minns er kryssning och alla fantastiska bilder därifrån!

  29. Beate Pytz skriver:

    Svar: Tack för rensningen ur skräpet. För jag är inget skräp;-)

    Å var har Rantamor fått det ifrån att ni hälsat på Ruth igen. Det måste jag ha missat i så fall men jag tror inte det;-)

    P.S. Det finns faktiskt gatuskyltar även i Key West. Så kolla;-) Det hade ju varit så himla roligt om ni hade hamnat på samma hotell som vi. Men man kan ju inte få allt här i livet…DS.

    • Ama de casa skriver:

      Nej, det är du VERKLIGEN inte! Jag fattar inte varför WP helt plötsligt får för sig att slänga vissa i skräpposten. Särskilt konstigt är det när det är en som brukar kommentera så mycket och ofta – som du!

      Nej, jag grattade bara Ruth i ett inlägg (som du redan sett och kommenterat UTAN att hamna i skräpet 😉 ). Det var arkivbilder eftersom vi – tyvärr – inte var och hälsade på henne denna gång.

      Jag får kolla om jag ser ert hotell, men jag vi har redan betalt detta så vi får stå ut med det rosa rummet… 😉

  30. farfar hebbe skriver:

    Mors..Ja lyssna på kroppen,säger den ingen båt så får det bli så,även om det inte blåser,,bättre då att ta en öl till på Sloppy Joes..Igår var vädret ”Obra”,men idag ser det lovande ut,solen är på plats..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Det är nog bäst att göra det ibland. Lyssna på kroppen, alltså. Härligt att solen skiner där hos dig, jag har inte riktigt kollat än hur det ser ut här… 🙂
      Kram

  31. ogamotoga skriver:

    Key west!!! Jag har också bild på den där bron. 😄

  32. Åh herre vilken bjässe till båt!!

  33. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Jag gissar att ni är kvar i USA och det kan väl inte vara så stort?
    Du kan vara lugn, så länge det serveras öl är läget under kontroll. Jag kommer ihåg när Marin Ljung hamnade så långt ut i öknen att han inte längre kunde höra CocaCola bilarna…………

  34. skåningen skriver:

    Ja var är ni??????????????
    Nu har jag många kanaler att somna till 🙂
    Ha en bra dag!
    Kram!

  35. Lena i Wales skriver:

    Var ni än är, ha det så bra och kul att få se era bilder!

  36. Marit Johansson skriver:

    Ni ser ut att ha det underbart 🙂 Här hos mig har det snöat igår och imorse 😦

  37. Biggeros skriver:

    Härligt hak med svalkande öl är aldrig fel. Taxibilarna är även i min stil, rosa färgade. Ha det gott min vän

Lämna en kommentar