Ama avslöjar den hemska sanningen

 

Här har vi Syster Yster.

Här har vi Anders och Syster Yster.

Här har vi Anders, Syster Yster och Lillstrumpa.

Lillstrumpa har vi inte sett på en lång, lång tid.

Varför?

Om ni inte orkar med den hemska sanningen så kan ni blunda nu.

Här kommer avslöjandet:

Lillstrumpa har börjat röka.

Lillstrumpa har börjat dricka. Och då pratar vi inte med måtta.

Nej, nej.

Här har Lillstrumpa smullit av på bordet.

Ama har dessutom hört att hon har lämnat det glamorösa tv-livet och numera livnär sig som kamerafodral. Tragiskt.

Ok, nu kan alla titta igen.

Ama rekommenderar google för er som inte kommer ihåg Staffan Westerbergs Lillstrumpa. Eller förresten, strunta i google och det här inlägget istället.

Gomorron!

 

33 Responses to Ama avslöjar den hemska sanningen

  1. Camilla skriver:

    FÖRST!?

  2. Camilla skriver:

    Hahaha…och jag som undrat vad han håller på med idag 😉
    Kram och god morgon!

  3. Camilla skriver:

    Googla? Alla vet väl vem LillStrumpan och Syster Yster var…jag menar är 😉

  4. Camilla skriver:

    Hela pallen!?

  5. Aurora skriver:

    Ett program som förstörde en hel generation? Kram

  6. Preciosa skriver:

    Hola!
    Ni ser ut att ha trevligt! Har du inte köpt ny kamera än?
    Trevliga bilder i går också. Är det uthärdligt i värmen?
    Jag bara frågar…vill ner 😦
    Kram P ♥

  7. Husfrun skriver:

    Å så skönt – då kan jag nöja mig med ett enkelt god morgon jag också 🙂

  8. ♥ Carina ♥ skriver:

    Alla vi som vuxit upp med Westerbergs Lillstrumpa har ju fått mer eller mindre men för livet 😉
    Att hon skulle sluta som ett rökande, drickande kamerafodral… ja det är tragiskt!
    Godmorgon!

  9. Afrodite skriver:

    Ah nä, vilken sorglig historia! 😉

  10. Stattinskan skriver:

    Sorgligt är vad det är 😉

  11. A-K skriver:

    Hej!
    Synd att vi inte fick bild på dig också. Tror att Anders, du och syster Yster passade färgmässigt.
    Kommer inte ihåg detta program. Blev tokigt när han hade Vilse i pannkakan.
    Kram/A-K

  12. 4U2 skriver:

    Där ser man! sanningen kan göra ont men det är bättre än att inget veta. eller? 😉

  13. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Aldrig sett programmet eller så är det som med allt annat att jag glömt…… 😦

    sv. joo, det blir vildvuxet när trädgårdsmästaren aldrig är hemma. 😦
    och lägenheten får du tänka dej åt andra hållet.

  14. Diana skriver:

    Hrm, det går verkligen utför… Du funderar inte på ett nytt kamerafodral, nåt som inte är fullt så lik en strumpa? 😉
    Det där med att gilla rött verkar gå i familjen.

  15. Diana skriver:

    Sv: Det konstiga är att jag kan se hans filmer utan att klaga…

  16. Znogge skriver:

    Vilket drastiskt förfall! Går tydligen vilt till nere hos er 😉

  17. Camilla skriver:

    Såg din kommentar hos syrran. Jag kan svara 🙂
    Jo,vi åkte bil över. Afrodites man körde oss över. Och vi tog tåget hem.
    Mannen ville inte stanna hos oss, av en konstig anledning 😉
    Det är mäktigare att bila över. Därför gjorde dom så där. Mycket bra tänkt av dom. För nu fick vi uppleva både bil och tåg över bron.
    Kram!

  18. Robert skriver:

    Jag minns inte, fast jag minns att det gick på TV. 🙂 Är det tvång på röda kläder hemma hos dig? 😉

    Goddagens! 😀

  19. Ailas skriver:

    Förfärligt alldeles, fast lite kul med nostalgi i alla fall, tycker du inte? Ta och göm ciggen, vet jag… och häll ut flaskan. Sedan är allt som det ska, igen… även för Lillstrumpan. Vore ju synd om hen skulle spy fylla in i kameran… 🙂
    Trevlig söndag!

  20. Beate skriver:

    Bara lillstrumpan är tvättad så… Många avdankade skådespelare avslutar sina karriärer på ett mindre glamuröst sätt, så din lillstrumpa är ju åtminstone bloggkändis;-)

  21. Stefan Falkelind skriver:

    Lillstrumpans karriär är defentivt över he he. Så går det när man inte kan dricka med måtta och dessutom röker.

  22. Elisabeth skriver:

    En trevlig påminnelse om lillstrumpa och syster yster! Ha dé!

  23. zoega59 skriver:

    Jag får rysningar bara jag hör namnet staffan westerberg.

    Hoppas allt är OK med damen

  24. Mickis skriver:

    Stackars lillstrumpa som hamnat i träsket….

    Kram

  25. Freja skriver:

    Min brorsa brukade kalla mig och syrran för syster yster och lillstrumpa. Det var jag som var lillstrumpa….

  26. Annika skriver:

    Du har talang som regissör.

  27. Thakock skriver:

    Får nog googla låter det som 😛

  28. Ha..ha..tack för underhållningen! …ja, fantasin är det ju inget fel på 🙂 Stackars Lillstrumpan då ! Syster Yster är ett namn som jag också har fått dras med men hoppas jag aldrig mer behöver titta på det programmet 🙂

Lämna en kommentar