Trumvirvlar och fanfarer!

Ni var många som klarade rebusen! Bloggtorka.

Bra jobbat!

Först ut var Em Grattis till dig.

Tvåa kom tjejen som inte har nåt liv och därför är snabbt framme i alla tävlingar – det är hennes egna ord, så hacka inte på mig. Grattis till dig också, Decdia!

Bronsplatsen intogs av…. Hebbe! Grattis till dig med!

Ni är ju såna fenor på rebusar! Så Ama de casa tar en till:

Nå? Den här var kanske en aning svårare…

Bilden (exklusive Ama de casas eminenta inskriptioner i himlen) är från Stonehenge i England 1986. Inskriptionerna är alldeles purfärska.

Gomorron! Nu måste Ama de casa ila till jobbet.

16 Responses to Trumvirvlar och fanfarer!

  1. Vicke skriver:

    ja, den var svår

  2. lassika skriver:

    Var nog lite sent ute ser jag nu
    Kram

  3. Hebbe skriver:

    Men du,den nya rebusen går jag bet på,,Kram.

  4. Zmilla skriver:

    Ja du…det måste vara Översten skjuten??!!!??

    Zmilla

  5. Em skriver:

    Sjutton också! Sju-tt-on.. ;D Jag vet faktisk inte. ingen aning, jättesvårt. Men kul att jag fick till den förra.

  6. Diana skriver:

    Haha, jag har verkligen inget liv. Anledningen till att jag inte skrivit förrän nu är för att jag sovit… inget roligare än så. Tack för länken!
    Rebusen… hm

  7. Dansbandsfrun skriver:

    En massa Ten av sten…. Hmpf…
    Jag känner mig plötsligt äkta blond 😉
    Sv: TACK i massor för ditt fina betyg hos mig, jag blir jätteglad. O jag fick tillbaka mitt ”sångsug” i somras måste jag erkänna. får se va som kan hända..;) kram

    • Ama de casa skriver:

      Nääära…. Fast lite långt bort ändå…

      Du sjunger SÅÅÅÅ FINT!!! Men du skulle aldrig klara av min bedrift. Ja den att lyckas bli trea i en talangjakt med två deltagare…
      Hoppas, HOPPAS att du tar tag i sången igen!
      Kraaaaam!

  8. Ellis skriver:

    Hahaha var det inte JAG som sade att hon inte hade ett liv? :D:D:D

    sv: Hade jag varit på spåret hade de nog använt köttklister på mig och sålt mig på willys för halva priset! :O

Lämna en kommentar