Vi rör på oss

 

1

Vi lämnade som sagt var Las Vegas i morse, och gav oss ut på vägarna.

2

Oooo… Den är närmare än det verkar? Ama tycker att den är nära nog…

3

Vi åkte in i Kalifornien.

Det gick bra att köra, eller – för Ama’s del – att åka.

4

Synd bara att vägarna var så smala och krokiga.

5

Vi tyckte att en del bilar låg bra nära framförvarande, speciellt eftersom hastigheterna var så höga. Men den där ”lilla” bilen bakom husbilen är en ”släp-bil” som hänger fast i en dragkrok.

(Hmmm… Undrar om vi hade en släp-lastbil bakom oss några bilder upp?)

6

Till slut nådde vi slutet på landet. Här ser ni inte Ace Ventura, men väl Anders Ventura.

Ventura heter stället där vi befinner oss nu.

7

På stranden vid Stilla havet.

Eller är det så stilla egentligen?

8

Jodå, så länge det inte kommer en sån där ”earthcake”.

Ni minns väl:

Han har gjort många roliga tabbar, Rikard Palm…

32 Responses to Vi rör på oss

  1. Ruth i Virginia skriver:

    Åh, va´underbart! Jag tror ni är på väg till vackra Santa Barbara! Västkusten norrut är
    H Ä R L I G !!!
    Sängdags för den här gmla tanten. Väntar tjusiga bilder från Stilla Havskusten. Stor kram!

  2. GeddFish skriver:

    Sôver ni nu? Tihi……
    Jag var uppe med tuppen, den jag tog med från Skagen, nej nej, jag skrattar åt Earthcake! Har hört den förut, tål höras igen! Tihi…… 😉

  3. skåningen skriver:

    Godmorgon!Ha ha Den var en rejäl språkförbistring……….AHA!!! Du älskar öl precis som mördarsniglarna. Jag kan köpa hem öl till dej med ,så bara kom! Kram!

  4. TantGlad skriver:

    Ojsan…..ser livsfarligt ut där på vägarna ju hihihi.
    Häärliga bilder.
    Ha nu fortsatt jättegott för här ser det åsklikt ut nästan.
    Kram!!

  5. Preciosa skriver:

    Hola Ama!
    Vilka fantastiska bilder i förra inlägget. Ja i alla förresten.
    Ha det så bra, vi väntar på mer där i California 😀
    Kram P ♥

  6. moi skriver:

    Ha ha det där inslaget av Robin har jag inte sett/hört förut.
    Jätteroligt, men undvik för allt i världen alla ”eartcakes”!
    Att be er ta det försiktigt är väl onödigt, för ni lyder ju inte!
    kram!!

  7. Melody&M.E skriver:

    Underbart att få följa er resa! Du är en superbra bloggare!
    Guldstjärna till dig!
    Kram
    M.E

  8. gunilla skriver:

    Du får bada med flytväst då 🙂

    Palm är en kul typ 🙂

  9. Mita skriver:

    Stilla havs kusten är underbart vacker. Till och med lilla jag har åkt där. Fast det är några år sen nu. Det var när min syster bodde i SanFrancisco.
    Vad kan det bli för äventyr nu månntro??
    Kramiz♥

  10. Robert skriver:

    Härliga bilder, men sådana earthcakes verkar lite läskiga. 😉

    Gomorron! 😀

  11. Znogge skriver:

    Ha ha men inga onödiga faror nu om jag får be 😉

  12. Ni har det riktigt bra ser jag.
    Trevlig …. ja, allt utom eartcakes 🙂

  13. Kaisa skriver:

    Wow vilken resa ni gör ock så många upplevelser ni får…. Tänkte skriva tänk om jag fick vara en fluga på väggen men jag får ju hänga med genom bloggen och det bästa får ju vara gott nog. :-)) ♥ Kram ♥

  14. Afrodite skriver:

    Herregud Ama! Jag sitter här alldeles berörd, alldeles tårögd, alldeles…shit, vilken resa ni gör! ♥
    Var rädda om er och fortsatt underbar resa! ♥
    Kram från mig!

  15. A-K skriver:

    Min dröm är att få komma till San Francisco, får förhoppningsvis se dina bilder i stället.
    Kram/A-K

  16. Lena & Jan skriver:

    Hallå, ni missade ”Yosemety” nationalpark 😉 Kanske blir det No. 1 istället längs den fantastiska California kusten. En annan hit är lilla danskstaden ”Solvang” en bit norrut-inåt…

  17. Diana skriver:

    Ah, ni är där som Batman vill åka. Om jag fattat det rätt. Se nu till att göra bra pr för stället i bloggen så att jag också blir sugen på det. 😉

  18. Inger Rozén skriver:

    Hej!
    Tänkte kommentera på dina vackra fåglar.Men dokumentet fanns inte!
    Skriver här istället.Kul att följa eran resa,och den måste varit intresant värre.Kram,Inger

  19. Villa Freja skriver:

    Haha,, gud vad jag skattade åt det där klippet 🙂

  20. Bp skriver:

    Underbart att följa er roadtrip genom USA. Är ju tokförtjust i deras maffiga långtradare. Bara älskar dom, så tack för dessa bilder:-) Fort går det väl inte där, eller har dom höjt hastighetsgränserna?!
    Ventura måste jag googla, ingen aning var det ligger. Fler reportage tack:-)

  21. Hörni skriver:

    Vilken fantastisk resa ni gör! 😀

  22. Ninni skriver:

    Och ni är ute och far igen =) Har konstigt nog aldrig haft någon längtan att åka till USA.

    Ha det fortsatt gott, kram

  23. Annika skriver:

    Hej. Hurra nu har jag fått varit med om en fantastisk resa. Tack fina du för alla bilder. Så häftigt. Nu ska jag fortsätta följa er på er resa. Kör försiktigt. Kramiz.

  24. Kicki skriver:

    Vad mkt roligt ni gör på era resor o vilka fina bilder ni tar. Kul att Palm o Hellberg är med också.
    Go kram till er!

  25. Veiken skriver:

    Kör försiktigt på dom alldeles för krokiga vägarna! Läckert att följa med på resan via din blogg! Take care…..

  26. moi skriver:

    Har ”vi” badat i Stilla Havet idag? Eller ”vi” kanske ska har tagit en tupplur.
    Det är så himla skoj (fast lite väl våghalsigt ibland) att få vara med på er resa!

  27. ansepanse skriver:

    sådana oändliga vägar har man ju sett i tv, är det inte supertråkigt och långsamt att åka på dem ?

  28. soffie skriver:

    gud vilken resa ni gör så häftigt , vilka fina bilder du visar från er resa.. så kul..
    å vad bra att de har uppe sånna varningsskyltar för Tsunamis å jordbävningar, fniss det där klippet är så bra..

  29. Janne skriver:

    HaHa. Earthcake…… 😀 Har inte sett den tidigare.

Lämna en kommentar