En hemsk och förfärlig dag!

19 juli 2013

 

Ja, inte idag då. Men den dagen då det overkliga verkligen hände.

1

Här stod södra tornet. På kanterna runt om finns namnen på alla som fick sätta livet till då galningarna attackerade.

2

Här stod norra tornet.

3

Och trots att det sen dess har flutit mycket vatten under broarna, så är det en dag som vi aldrig får glömma. och som har förändrat vår värld som vi kände den då, för snart tolv år sen.

Men finns det liv, så finns det hopp. Tack och lov så finns det både och.

4

Trädet där bakom Anders hittades svårt demolerat på Ground Zero. Det har vårdats och skötts om av NY City park, och i december 2010 planterades det tillbaka på WTC-området.

Det kallas för ”Survivior Tree”.

Finns det liv, finns det hopp.

Och må vi aldrig glömma!


När friden bryts

19 juli 2013

 

Efter att ha vandrat efter hela halva Manhattan och tittat på en himla massa grejer, då ansåg vi oss värda att ta det lite lugnt.

1

Så vi gick in på en Deli, köpte med oss lite mat, gick upp till Central Park och tänkte ta en lugn och fin picknick.

Men då…

2

– Ääääntligen kom ölen fram! Seså, Ama, öppna nu. Öppna! Skulle kunna ha gjort det själv, men mina klövar är nymanipulerade.

3

Ama: BRUCE??? Vad i helsicke gör DU här?

Bruce: Jamen det var ju du som sa att det är jul igen. Skyll dig själv!

Ama: Jag sa att det var juli igen! JULI! Och dessutom heter det nymanikyrerade.

Bruce: Says who? Ama rimmar faktiskt på DUM. För det råkar faktiskt vara så att JAG – Bruce the Boss – har en jättestor fanclub här, som kommer att öppna dörrar. Så håll dig nära mig, så kanske du får ut nåt av den här lilla resan.

Ama: Suck…

4

Bruce: Jag når inte riktigt fram. Hjälp till nu lite, va? Jag har ju till och med Amerikahatten på, det är mer än vad du har iddats fixa till.

Ama: Om du bara stoppar ner huvudet liiiite i det där hålet, så ska jag se vad jag kan göra…

Ja, ja, ja. Då var friden över.

Men Ama önskar ändå alla er andra gomorron!