Bästaste kommentaren

Ama utlyste ju en tävling i det HÄR inlägget. I min frustration över att wordpress hade stängt av kommentarerna på nya inlägg så fick jag den briljanta idén om att ha en tävling om bästa kommentaren.

Hur dumt var inte det? Ni skriver ju så bra, gulliga och trevliga kommentarer allihopa så det är ju stört omöjligt att avgöra den tävlingen. Vad gör man då? Jo, man ändrar reglerna. Som enväldig domare får man göra så. Johodå. Som exempel kan jag berätta att vid en baseballmatch så togs en lyra efter att bollen hade träffat och dödat en mås. Då gjordes regeln om. För att lyran ska gillas måste man fånga både bollen och måsen.

Det var inte på den här matchen som regeln ändrades. Den här bilden är från 1995 när Ama bevistade en baseballmatch i Toronto. Vi satt ganska långt ifrån – och lika bra var det. När jag kollade med kikaren såg man hur alla tuggade, spottade tuggtobak och kliade sig i skrevet.

Så. Nu har Ama utsett en vinnare. Det blev Gun, eftersom hon var först att kommentera det inlägget som inte gick att kommentera (det gjorde hon i inlägget under) och dessutom var hon först att kommentera det inlägget som inte gick att kommentera när det till slut gick att kommentera det inlägget. Förstod ni? Det är viktigt att vara först.

Ett hedersomnämnade går även till Znogge. Detta för att hon gav Ama en länk där man kan felanmäla hos wordpress. Som jag har letat efter det stället!

Grattis till er båda – och ett jättestort TACK till er alla för dom fina kommentarer ni lämnar här hos mig!

Här kommer priset:

Lite vårblommor i Sierra Espuña.

27 Responses to Bästaste kommentaren

  1. María skriver:

    Jaha..då får man försöka se till att man blir först då…

  2. María skriver:

    Yes…!! Vad händer nu då??? Ama…amapola…??

  3. María skriver:

    Ifall du ändrar regler å man ska vara två eller trea så drar jag till med en tilll kommentar…det gäller att helgardera…

  4. María skriver:

    Sådär..ja..då kan man luta sig tillbaka å bara invänta prisceremonin… 😉

  5. kloppan skriver:

    jag har ju sagt att du suger som domare 🙂

  6. Robert skriver:

    Fusk! Jag var ju inte beredd när du la ut det där inlägget. 😦

  7. 4U2 skriver:

    Men, missade det där … alltid passar du på med roliga tävlingar när jag råkar titta åt annat håll 😦

  8. Vicke skriver:

    okey, det är ju du som är domaren, ha en fin kväll nu

  9. Znogge skriver:

    Det var så lite så! Fast nej, det var det inte 😉 Jag letade som en galning innan jag hittade länken så vårda den ömt!

    Tack för blommorna. Är det självplockning 😉

  10. Gun skriver:

    Wohoooo jag vann!!!! Du är den absolut bästa domaren genom tiderna!!! 😀 Tack så mycket för blommorna. 😀

  11. Thakock skriver:

    Haha, vilken knäpp regel om bollen och måsen 😛

    sv: Haha, jag gick upp vid nio och åt vid halv elva ;D

  12. ansepanse skriver:

    men???? inte får man väl ändra reglerna efteråt??? 😦
    nej jag skojar bara 😀 😀
    kramar

  13. Diana skriver:

    jag känner mig lite bojkottad i dina tävlingar… 😦 Snyft.

  14. skåningen skriver:

    Är det lavendel eller pelargon blommor :)????Har du provat tre rätters på Mc Donalds??? Jag vurmar mest för Mc Flurryn med daim..Kram! ♥

  15. Stattinskan skriver:

    Värdiga vinnare båda två 🙂
    Grattis Znogge och Gun 🙂

  16. Tomtan skriver:

    Kan det vara röd lavendel??? 😀

  17. Husfrun skriver:

    Vilken snygg snygg bild!

  18. Pia skriver:

    Fördelen med en egen blogg är att ägaren av bloggen är enväldig härskare och kan bestämma bäst hon vill!! :o)
    Grattis till de som vann enl regler som jag inte riktigt förstod men.. hahahaha…

    Det enda jag med säkerhet vet är att blombilden är fantastiskt vacker!! ;o)

  19. LiLo skriver:

    Eftersom jag vunnit förr kan jag bara luta mig tillbaka och utan avund unna dessa vinnare sin lavendel!
    Håll till godo och grattis!

  20. Sussi skriver:

    Lite påhittig måste man ju vara ibland. Grattis till kommentarsvinnarna 🙂

  21. Mia systeryster skriver:

    Tycker det är fuskigt att alltid ha tävlingar där man ska vara först, eftersom jag alltid kommer sist;)
    Den enda gång du hade en tävling om vem som kommer sist, då vaknade alla norrlänningar till liv, och tjatade ut lilla mig, så jag kan ju ALDRIG vinna på det här viset”hoppar o sparkar i backen;)”

  22. Mia systeryster skriver:

    Fin bild btw, och Grattis till vinnarna;)

Lämna en kommentar