Lite idrottsbilder

 

Det pågår ju som sagt var ett marathon i Torrevieja just nu. Tänkte visa lite bilder från gårdagens idrottsutövande.

Vi värmde upp med det här:

En hojaldre de solomillo al foei com tempura. Ja, om ni har missat det så är det ett Tapas marathon som pågår – 44 restauranger deltar och för en tapas med ett glas vin/öl/alkoholfritt alternativ tar dom två euro.

Sedan ökade vi lite och slog till på solomillo con salsa a la Antigua (nederst) och pincho de huevo frito. Mycket gott.

Den här rollito de lomo braseado relleno de boletus blev nog Ama’s favorit den här dagen.

Och här tar vi en liten mat och vätskepaus. Ja, vaddå? Till och med i vasaloppet får man ju blåbärssoppa för att orka med.

Här hände en liten rolig sak. Vi gick in och kollade vad dom hade för rätter. Även om man kan fatta någorlunda utifrån namnen vad det är för nåt så har dom flesta dom två tapas-grejerna framställda. Marianne, som var lite rund under fötterna (ja, inte på det viset, hon har såna där skor som är runda undertill) hade lite svårt att stå still. Servitören som presenterade maten för oss tittade lite på henne och sa:

– Señora, toaletten är där borta.

Hahaha!

Idag har vi vilodag och stretchar och tar det lugnt, man ska inte överdriva sitt idrottande. Men imorgon blir det nog en tur igen. Ama har spanat in ett ställe som verkar intressant. Där kan man få en orgasmo.

51 Responses to Lite idrottsbilder

  1. Diana skriver:

    Ha, gött mos!
    Maten ser smarrig ut! Två euro är ju ingenting, att det dessutom ingår dricka. Vet du när nästa marathon är? 🙂

    Sv: ca 2½ timme blev det, vi får väl se när jag slocknar ikväll. 🙂

  2. Diana skriver:

    Ska jag ta trean bara för att?

  3. Robert skriver:

    Jävla Diana! En fjärdeplats är inget att skryta med. 😦

    Maten såg väldigt god ut, även om jag inte riktigt såg vad allt var för nåt. 🙂

  4. Gun skriver:

    Men gud vad gott det ser ut, och dessutom billigt, jag kommer! På tal om kommer ska det bli intressant att se din orgasmo imorgon. 🙂

  5. Gun skriver:

    Sv: Video kanske.. eller välj själv, bara jag får se den. 😀

  6. anne skriver:

    Med ett glas vin per tapas så lär man bli rund under fötterna på riktigt skulle jag tro…? 🙂

  7. veiken skriver:

    Vilken tur att du har legat i hårdtränng så att du orkar distansen ut…. 🙂

  8. soffie skriver:

    mums så mycket godsaker å självklart ska man ha en vilodag efter en sån ansträngande dag;)
    kramiz

  9. Thakock skriver:

    Haha, ni ligger i. =)

    Hahah så pinsamt! ;D

  10. Camilla skriver:

    Ser att du har haft en tuff dag även idag 😉
    Hmmm….den där maten hade jag inte tackat nej till.
    Kram!

  11. Viktkamp skriver:

    haha vad roligt med toaletten 😀
    Gott allt såg ut =)

    Tack för din fina kommentar hos mig mig ❤

  12. Fnulan ;) skriver:

    Verkar som att frun tillfrisknat! Och du, äter ni alltid ute?

    Kramen fina Ama

  13. Sussi skriver:

    Det är bra att ni stretchar ordentligt efter ”loppet”. Träningsvärk vill man inte råka ut för 😉

  14. Diana skriver:

    Sv: Aha, då skulle man kanske ta sig en tripp då. 😉

  15. Junitjej skriver:

    Maten ser kanongod ut!

  16. Ulla skriver:

    Vila dig i form för ”Orgasmo”!!Den rätten vill jag se på bild, tackar på förhand!
    Haha! Fantastiskt vad tokig o roligt man kan ha med dessa olika språk, särskilt det spanska.

  17. Znogge skriver:

    Va? vad är det för taskigt race? Vätskekontrollerna är väl alltid gratis…

  18. Preciosa skriver:

    Hola!
    P hann inte med att kommentera..Hissen står still vilket jag förstod för 5 veckor sen att den skulle göra. Nu måste vi gå 5 trappor. Har gått en gång och överlevde knappt. Hissisen skulle återkomma efter marknaden. Klockan är nu 22.27..är inte det efter? Dessutom helg på måndag..Jaja man får ta den timmen det tar att gå upp en gång om dagen..Vi bor i mañana-landet. Men mañana betyder inte alltid mañana heller 😦
    Ciao P ♥

  19. skåningen skriver:

    Oj vad ni äter,man skulle kunna tro att ni är skåningar..Sådana skor köpte jag til svärdottern Mia..EggMvMuffin har jag aldrig smakat ..Vad menade du med att den här kommentaren hamnade fel?? Kram! ♥

  20. Preciosa skriver:

    …Men gu´vad jag gnällde ser jag…Kul inägg du gjorde!
    Riktigt skojigt!! 🙂

    Kram P 🙂

  21. Tomtan skriver:

    Visst är jag modig 😀 Men du!!!! Jag blir riktigt trött när jag läser hur ni speinger runt och Maratonnar hela dagarna!!!!! För mig räcker det med en stilla cykeltur till jobbet 😀

  22. Mia systeryster skriver:

    haha, jasså ni stretchar inför orgasmo;)
    Vad gott allting ser ut!

  23. Krönikören skriver:

    Det är ju lite lustigt att tapas är ett så kort och lätt ord, men alla tapasarna har minst 34 bokstäver. Är det det som menas med maraton? 😉

  24. Vicke skriver:

    Ja, efter det tuffa loppet så behövde du ta det lungt, jag hoppas att du får en trevlig Valborgsmässoafton

  25. Malin skriver:

    Jag skulle verkligen har velat vara med er igår, tapas och vin, gå omkring och prova olika och bli rund under fötterna på riktigt 😉
    Kram

  26. Malin skriver:

    Jag skulle verkligen har velat vara med er igår, tapas och vin, gå omkring och prova olika och bli rund under fötterna på riktigt 😉 (Nu dummmar sig din dator igen, får inte iväg min kommentar, datorn säger att jag redan publicerat den en gång :-(…)
    Kram

  27. Malin skriver:

    NU gick det, när jag la till texten inom parantes, knäppt!

  28. Fenixmona skriver:

    Hehehe…det går fint att bli rund under fötterna på många sätt…Ser väldigt läckert o gott ut med de där smårätterna. Spännande att gå runt och prova på…Kramiz

  29. maria skriver:

    Men vad tusan… har ni slitit av er nummerlapparna… å var är Ama i trikåer? 🙂

  30. Den kommentaren var rolig. Tänk om vi hade fått varit med er och ätit tapas som är så himla gott.

  31. Stattinskan skriver:

    Du kommer att vara i topptrim när tävlingen är över 🙂

  32. Aurora skriver:

    Det är bara att räkna tallrikarna så vet jag hur många öl ama fått i sig. Kram

  33. Glimz skriver:

    Gooooooooooomorrn 🙂 Det ser ut som om ni kommer att vinna maratonet denna gång!

  34. Husfrun skriver:

    Är det så att man fyller i ett formulär och betygsätter tapasrätterna eller hur går det till/vad går det ut på?
    Sådär rund under fötterna skulle jag också vilja vara. Sägs ge bra träning åt hela kroppen samt bra hållning.
    Gomorron!

  35. ansepanse skriver:

    hahaha – så hon svajade lite fram och tillbaka

  36. Pia skriver:

    Vi påbörjade vår maraton igår kväll, efter tre ställen var jag helt slut… Har vilodag idag :)Jösses vad folk…

    • Ama de casa skriver:

      Det är bättre att gå på dagarna då det inte är lika mycket folk. Och gärna på vardagarna…
      🙂
      Välkommen till Spanien får man väl säga då 😀

  37. Gilla skriver:

    Tänk bara om jag hade fått vara med. Då skulle du fått se en som älskar tapas.

    Kram/Gilla

  38. Marie-Louise skriver:

    Det ser verkligen gott ut, och2 euro. Herre gud skänker de bort tapasen 😉 Trevlig Valborg. Kram

  39. Ellis skriver:

    Jag vill me gå sådan marathon!

    Men helst sushi marathon :O

  40. Britt skriver:

    Tapas-Marathon är ju ingenting. Tänk dig ett Paltmarathon i Piteå! Det skulle vara något. Tror det endast är för dem med starkt hjärta 😉

Lämna en kommentar