Vad är det där gula?

05 april 2011

 

Ama ställde den frågan i det HÄR inlägget.

Det här gula var det som frågan handlade om, alltså.

Vi backar ut en liten bit:

Se där ja. Redan mycket tydligare (om än lite suddigt…).

Vi backar lite till:

Jahaja. Det gula sitter tydligen i en palm.

En sista backning:

Eftersom dom är för små för att vara kokosnötter så är det rätta svaret dadlar, eller rättare sagt blivande dadlar.

Det hade ingen gissat på. Men eftersom dadelpalmer också är en typ av lavendel så har vi en hel drös av vinnare:

Maria, Stattinskan, Småländskan, Preciosa, Husfrun, Thakock, Tomtan, Ellis, Karin, Åsa, Sussi, Mia systeryster och Dansbandsfrun.

Tänk att det finns så många duktiga botaniker som läser min blogg, jag är stum av beundran och säger Grattis till er! (Och eftersom jag sa grattis så kanske jag inte var så stum av beundran trots allt? Men beundrar er, det gör jag verkligen!)

Här kommer priset:

Grattis igen!


Idag har det…

05 april 2011

 

… varit bra väder.

Eller halvbra i alla fall.

Det har ramlat ner lite vatten också.

Fast först ramlade det upp för att sen kunna ramla ner. Så är det ibland.


JAAAAAA! Och nej…

05 april 2011

 

Ama’s favoritfordon är till salu:

Visst är den söt! Och visst ser ni där i fönstret att den är till salu?

Anders sa att den rymdes i garaget också, hur ska jag göra…

Om jag inte köper den så kommer jag kanske aldrig mer att se den. Voj, voj. Livet är fullt av svåra beslut.

Gomorron!