I avdelningen ”städprodukter” har turen nu kommit till…

Bikarbonat. Vi har hört att många lovordar bikarbonaten för sina excellenta rengöringsegenskaper så vi var såklart tvungna att göra ett produktionstest.

Våra bestick har fått en beläggning. Främst är det teskedarna som blivit drabbade.

Så till testen:

Man häller bikarbonat i en skål.

Sen spolar man i lite vatten…

… och rör om så det blir som en gröt.

Efter det gnuggar man med en disksvamp.

Se så rena dom blev!

Fast det måste sägas att tipset vi fick av Ole angående fläcksuddarna funkade minst lika bra och var dessutom betydligt enklare. Det testet kan ni se HÄR.

Åtminstone säger Anders det, han som är den som utfört alla städtester.

Gomiddag!

42 Responses to I avdelningen ”städprodukter” har turen nu kommit till…

  1. Annica skriver:

    Skriver upp fläcksuddare på att-köpa-i-Sverige-listan 🙂
    Kram

  2. åsa skriver:

    Go morgon
    Jag hoppas verkligen Du mår bättre idag 💖 jag antar att både 🐁 inlägget och idag bikarbonat är sparade inlägg att ha ifall det kniper.
    Krya på 🤗 ❤️

  3. såg att någon affär hade extrapris på bikarbonat…!

  4. Geddfish skriver:

    Tack för testresultaten! Jag har både suddare och bikarbonat hemma.
    Nu hoppas jag att du är på Bättringsvägen ❤
    Kram

  5. Janne skriver:

    Go middag! Häll det inte i köksavloppet bara. Det finns tips om hur man kan rensa avlopp med bikarbonat och gör man det ett antal gånger, beckar ihop till slut. Det blir liksom skit i rören.

  6. Yvonne skriver:

    Bikarbonat är det moderna just nu. Själv fortsätter jag med min koncentrerade citronsaft och en sån där skummgummigrej med blå el grön yta på ena sidan. Fungerar perfekt. Brukar göra så med tekopparna då och då. Har köpt bikarbonat och skulle göra ren fogarna i duschkabinen, men har inte kommit så långt än 🙂

    Hoppas du är piggare idag, styrkeramar skickar vi

    • Ama de casa skriver:

      Koncentrerad citronsaft är det vi använder mest också. Ibland är startsträckan ganska lång när man ska rengöra nåt…
      Jodå, jag mår bättre.
      Kramar tillbaks

  7. Yes, här använder jag bikarbonat, ättika och diskmedel, samt hett vatten med jämna mellanrum. Blev dock lite konfunderad över vad Janne skriver här ovanför med tanke på köksavloppet, ska utesluta bikarbonaten nu för säkerhets skull.
    Hoppas du mår bättre nu och har fått komma ut igen Ama!

  8. Znogge skriver:

    Så skönt att du mår bättre. Nu ska de bara hitta vad som felas dig om de inte redan har gjort det. Återigen ha det så bra som det bara går och krya på ❤

    Kram

  9. Stina skriver:

    Har letat fläcksuddarna på ICA, men inte hittat. Här i Norrland känns det som i Spanien nu. 33 grader i Umeå igår😎Krya på dig!

  10. Susan skriver:

    Hola! Fläcksuddare måste införskaffas! Mina bästa produkter är ättika – och det ”gamla hederliga” Ajax skurpulver. 😎När jag får feeling går jag loss på kakelfogarna i duschen med en tandborste som jag doppar i ättika och sen kör jag ett varv till med skurpulvret. Blir som nytt! 😊

    Ser på kommentarerna att du känner dig bättre! Skönt! Du skrämde upp oss rejält… Tur att syster Anders tog kommandot och lyckades locka och pocka! Fortsätt nu på den inslagna tillfrisknandestigen!

    Kram ❤️

    • Ama de casa skriver:

      Dom där suddarna funkar jättebra! Själv har jag förlitat mig till koncentrerad citronsaft. Eller ja, det är väl snarare Anders som har gjort det 😉
      Nu känns det mycket bättre och jag hoppas på att få komma hem igen snart, och helst då lite längre tid än förra gången…
      Kram

  11. Mamma C skriver:

    Bikarbonat är bra till mycket.
    Kram Carin

  12. bpz3 skriver:

    Härligt med ett inlägg från sjukan! Då vet jag/vi att du lever och troligen mår bättre, vilket är det absolut viktigaste.
    Å bara du kan tänka på bikarbonat och rengöring av skedar liggandes på ett sjukhus;-)
    Har glömt leta efter suddare hos ICA, bra att du påminde mig nu.
    Kombon bikarbonat och ättika är perfekt för rengöring av kakelfogar och avlagringar i duschen/i badkaret.
    Bikarbonat är väl samma sak som bakpulver, och baka lär varken du eller jag göra, så bäst vi håller oss till rengöring;-)
    Hoppas innerligt att du snart får komma hem igen för gott den här gången. Många varma kramar:-)

    • Ama de casa skriver:

      Jodå jag mår bättre, men det har varit konstigt med stor förvirring för mig. Jag är inte mycket varken för rengöring eller bakning…
      Jag hoppas också på frigång snart!
      Kram

  13. Hannas krypin skriver:

    Kul att man kan använda bikarbonat till att putsa skedarna. Man kan använda bikarbonat till mycket. Det är dock något som jag glömmer bort.

  14. mycketyck skriver:

    Jag har hittat ett tvättmedel med bikarbonat här nere och det luktar super om kläderna när man använt det. Alla bakterier borta också. Jag rör ut en sked bikarbonat i vatten och dricker var morgon. Ren inuti också, 🙂

  15. yfronten skriver:

    Jag har nog aldrig haft bikarbonat hemma så länge jag inte bott hemma (!). Vet inte om det är något som används av mina föräldrar heller, men har fått alla möjliga tips om det.

  16. skåningen skriver:

    Citron fungerar också!
    Kram!

  17. Anna i Portugal skriver:

    Det är ju guld värt att kunna använda naturliga produkter vid rengöring, finns alldeles för mycket skräp i rengöringsprodukter. Ironiskt nog 🙂

  18. Susjos skriver:

    Snyggt jobbat med bikarbonaten! Hoppas innerligt att du mår bättre nu efter lite dropp och antibiotika! Fortsätt krya på dig!
    Kram!

  19. Bikarbonat är bra till mycket 🙂 i går tvättade jag tvättmaskinen, med bl a bikarbonat 🙂

    Skönt att höra att du är på bättringsvägen !!

  20. mittlillautrymme skriver:

    Gomorron Ama!
    Det där med städning är lite överreklamerat om du frågar mej. 😀

  21. LillaSyster skriver:

    Ska testa fläcksuddaren på våra skedar också! Hoppas att du mår bättre.

Lämna en kommentar