Trekamp – gren två och tre

Efter att ha genomfört den första grenen – bilbanerejsing – hemma hos Carolin och Fredrik gick vi vidare till Annica och Christer som även dom bor i Zeniamar.

Det ser ut som att Annica hade spillt något på sig.

Som tur är så torkar det snabbt i den värme (hetta!) som råder här i Spanien nu. Grabbarna ser ut att fibbla med protokollet.

Det blev dags för gren två – minigolfputtar. Värst vad många ben Christer verkade ha fått?

Annica la en snygg putt…

… som tyvärr var liiite för hård och bollen smet förbi målet.

Ama koncentrerade sig, siktade noga…

… och sådär ska det se ut – mitt i prick!

Sen blev det dags att försöka träffa av korgarna med frisbees. Korgarna som Anders hade knåpat ihop så fint.

Vi försökte hitta både skugga och fläkt, det var en ruggigt varm dag. (Ruggigt varm dag… Lite motsägelsefullt, va?)

När tredje grenen var avklarad gick vi och käkade på Asia Kitchen.

En väldigt trevlig restaurang. Både Christer och Carolin hade snygga huvudbonader dagen till ära.

Ama åt bland annat god sushi…

… och maten levererades till bordet av en söt liten robot.

Gomor… Hur sa? Hur trekampen slutade???

Fredrik leder ännu så länge, men först måste resultaten dubbelkollas (ni minns väl hur grabbarna satt och fibblade med protokollet i början av inlägget?). Dessutom skulle kampen ha avslutats med en avgörande kubb som vi inte hann med då hungern tog överhanden.

Fredrik får ha pokalen så länge, fast bara till låns.

Gomorron!

42 Responses to Trekamp – gren två och tre

  1. farfar hebbe skriver:

    Oj,såg på dina bilder att du redan frat med Sushi..Grattis till Fredrik så länge..Här har det regnat lite i natt,uppehåll nu,kan bli en tur till Eskön idag..Haé Kram.

  2. Anna i Portugal skriver:

    Det var längesen jag åt sushi, det är himla gott, särskilt de vegetariska varianterna 🙂 Ja det har varit en intensiv värme i veckan, men nu är det svalare i alla fall här.

    • Ama de casa skriver:

      Jag älskar sushi-varianten med omelett på, fast det finns mängder av goda sushis 😀
      Här är det fortfarande väldigt varmt ute, men det är ju bara att gilla läget och konstatera att tokvärmen kom tidigt i år 🙂

  3. Susan skriver:

    Hola! Vilken fiffig ”puttkonstruktion”! 😊 Silvertejp är verkligen guds gåva till folket. 😉 Igår var det sommarvärme i Estocolmo – idag är det grått och duggregn.

    Krya! ❤️

    • Ama de casa skriver:

      Hej Susan! 🙂
      Visst var det en smart konstruktion! Här är det varmt, varmt och ännu mer varmt. Fast här inne på sjukan har dom bra AC. Inget ont som inte har nåt gott med sig 😉
      Tack och ha det gott!

  4. mittlillautrymme skriver:

    Gomorron Ama!
    Ja, det är bussigt av dej att låna ut pokalen, man ska dela med sig! 😀

  5. Yvonne skriver:

    God morgon, ja, protokollen måste gås igenom noga så inga felaktiga vinnare utses. Pokalen måste väl vara vandringspris så länge.

    Ha en så fin lördag du kan, lite extra fin om du ff är kvar på sjukan

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Yvonne! 🙂
      Protokollen får man absolut inte slarva med!

      Tack (jo, jag är kvar på sjukan) och ha en fin lördag ni med 🙂

  6. Annica skriver:

    Ser framemot kubb-spelet sen 🙂
    Kram

  7. Znogge skriver:

    Det där protokollet bör nog en oberoende part granska tänker jag 😉 Vissa kan man inte lita på!

    Läser att du fortfarande är kvar på sjukhuset men jag hoppas att hemgången inte är långt borta. Samtidigt så är det viktigt att bli noggrant undersökt.

    Ha det så bra som det går!

    • Ama de casa skriver:

      Notarius publicus borde kolla upp det hela! 😉
      Jo, jag är fortfarande kvar på sjukan, men det är ju bra att dom gör noggranna undersökningar.

      Tack och ha det gott ni med!

  8. Mamma C skriver:

    Aaahaaa, ja, så då är inte spelet avgjort ännu.
    Kram Carin

  9. åsa skriver:

    Söt robot som levererade maten… vem lagade maten, en mänsklig varelse eller en annan robot?
    I tävlingen flest ben eller snyggaste huvudbonad fanns det ett par kandidater… 🦵 🦵 🦵
    Det viktigast är inte att vinna eller ens delta utan att få go mat i glada vänners sällskap och det priset vann Ni allihopa 🥳
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Visst var den fin! Fast jag vet inte vem som tillagade maten. Måste nog åka tillbaks och kolla upp den saken 🙂
      Vi får nog lägga på ett par grenar till 😀
      Kram

  10. Man har så roligt man gör det och ni gör det så roligt tillsammans! Bäst är att kolla protokollet noggrant. Vi brukar spela Catan med ett par av våra svenska vänner här och attan vad det fuskas, har vi kommit underfund med, haha…reglerna ändrar också men kul har vi och äter gott gör vi precis så där som ni gör.
    Hoppas att du snart får lämna sjukhuset och fortsätta trekampa och äta gott. Kram till dig Ama!

  11. Ruth i Virginia skriver:

    Hur kan man putta utan ett hål?
    Släppte sjukhuset ut dej för trekampen?
    Hoppas du får komma hem snart – och
    med goda nyheter. Kram!

    • Ama de casa skriver:

      Det var en liten fördjupning där i mattan och man var tvungen att slå med exakt rätt styrka för att få bollen att stanna.
      Trekampen genomförde vi innan jag åkte in på sjukan. Tack för omtanken fina Ruth!
      Kram

  12. Janne skriver:

    Leka och tävla är kul! Du är väl kanske på sjukan fortfarande så ännu fler kryakramar! 🙂

  13. LillaSyster skriver:

    Det var ett nytt sätt att servera mat på. Men alla sätt är ju bra utan de dåliga 🤪
    Idag blåser det storm……Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag tyckte att roboten var rolig 😀
      Huvvaligen för storm… Här verkar det vara lugnt. Har inte varit utanför dörrarna sen dom sydde in mig i tisdags. Fast idag har jag åtminstone traskat runt i korridorerna lite.
      Kram

  14. Micke skriver:

    En trekamp i min smak, värsta jag vet när man ska gå på Liseberg här med kneget, hos er ”trekampar” man ju vid matbordet, underbart.
    Ger man dricks till roboten? 😉

    Fantastisk här ju Ama, ha det jättefint nu.

    • Ama de casa skriver:

      Att trekampa vid ett matbord är ju det bästa 🙂
      Huruvida roboten skulle ha dricks vete sjutton… Av mig fick han ingenting i alla fall .-D

  15. Ditte skriver:

    Lagom, trevliga sportaktiviteter. Men lite oklart vem som vann. Å andra sidan spelar det ju ingen roll. För vad ska man med en vinst till så här-
    Jag undrar mer hur det är med dig och har mina tankar där.
    Kramar från Bosse och mig.

    • Ama de casa skriver:

      För min del känns det som det blir bättre och bättre dag för dag. Fast dom slarvar inte och hoppar över några kontroller tror jag…
      Kramar tillbaks till er båda!

  16. Geddfish skriver:

    Här i stan finns en robotrestaurang sen länge, nu är den till försäljning. Jag har dock aldrig sett en robot där 😉

  17. bpz3 skriver:

    Ja, då har du ju något att se fram emot när de släpper ut dig från sjukan, nämligen revanschmötet;-) Tänk vilka perfekta alternativa användningsområden det finns för en lång hallmatta:-)
    Har aldrig blivit serverad av en robot, men såg att det vara ”något nytt” i samband med OS, där robotar serverade maten till deltagarna som ju inte fick lämna sina rum för att äta i restauranger. Men Torrevieja verkar ha hängt på där. Kul!

    • Ama de casa skriver:

      Som vi har letat efter nya såna där långa mattor, men dom är tydligen inte poppis nuförtiden…
      Jag tyckte att robotservitören var skojig 😀

  18. bmlarsreseblogg skriver:

    Med den putten ”hole in one” måste du ju ha seglat upp till första plats uppifrån, någon ordning får det väl vara på deras fipplande med protokollet!

  19. Susjos skriver:

    Va kul med trekamp, tufft med värmen dock! Så roligt med en robot som serverar maten! Undrar så hur du mår där på sjukan, sköt om dej!
    Stor kram!

  20. mycketyck skriver:

    Aha en vandringspokal. Inte för att sushi är min älsklingsmat men roligt att bli serverad av en robot. Bara att ta sista grenen när du är frisk för det och vädret blir mer acceptabelt.

  21. Jossu skriver:

    Jag fick mig ett gott skratt när jag såg bilden med huvudbonaderna. Där tog du allt bilden i precis rätt vinkel.

Lämna en kommentar