En kort liten resa

Den lilla trippen som påbörjades i förrgår, den blev inte alls så rolig som dom små resorna brukar vara.

Visserligen var den lilla röda med, men resan gick bara hit:

Till sjukhuset Quirón. Ama har sen en tid tillbaka haft svårt att gå och dålig balans. ”Det går över” har varit hennes mantra, men till slut gav Anders tjat resultat och i tisdags åkte vi in på sjukan.

Där fick Ama åka rullstol i korridorerna…

… och som vanligt så sydde dom in henne, så blir det alltid när hon åker in på sjukhuset. Där har det tagits en massa prover, CTR-scanning och annan röntgen.

Sen placerade dom Ama på ett väldigt läskigt ställe med en massa städpinaler…

Fast när hon fick komma till sin egen kuppe såg hon rätt glad ut ändå.

Anders har fått sin egen hörna i rummet.

Idag ska provtagningarna fortsätta. Nu håller vi tummarna för att allt ska bli bra! Roligare minitripp måste Ama tillstå att hon har varit med om.

Gomorron!

54 Responses to En kort liten resa

  1. Yvonne skriver:

    God morgon, känner igen det där med ”det går över”, sådan är jag också, men ibland gör det ju inte det och då måste man åka, vare sig man vill eller inte.

    Skönt du slapp städgrejerna och bara fick rulla förbi dem.

    Hoppas de hittar problemet med balansen genom alla prov de tar.

    Skönt med en egen kuppe och Anders fick en egen sovplats också

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Yvonne! 🙂
      Nej, ibland måste man hjälpa ”det går över” på traven…
      Jag hoppas också att jag kan få bra hjälp här så att det går över på riktigt.

      Det är verkligen bra ordnat med egna rum med privat dusch och toa i kuppen 🙂

  2. Trist att höra, men, bra att ni tog er dit och får kolla upp vad det beror på, håller tummarna att du snart är på benen igen 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Ja, det var ju rätt att kolla upp det hela. Huruvida dom kommer fram till nåt – det återstår att se 🙂
      Tack så mycket för dom hållna tummarna!

  3. Anna i Portugal skriver:

    Hoppas du får svar och att de åtgärdar problemen snabbt. Himla fint med dubbelrum 🙂 Krya!

  4. LillaSyster skriver:

    Aj,aj krya på dig.
    Jag är som du…..söka vård, nej det löser sig. Ibland är inte envishet bästa lösningen. Hoppas att du snart är hemma och fullt återställd. 🤗

  5. Det är klokt att kolla upp det ❤ tror att ni har bättre sjukvård i Spanien för sådant…..när jag sökte för min dåliga balans fick jag till svar att jag skulle göra ögongymnastik + nackgymnastik för min yrsel och dåliga balans 😂 inga prover och bara balansgång på hälarna 10 meter
    Hoppas du snar hjälp och känner dig bättre ❤

    • Ama de casa skriver:

      Jag vet inte hur många prover tester och sprutor dom är uppe i nu, men jag börjar tycka att det räcker…
      Jag hoppas också att det snart blir bättre!

  6. Susan skriver:

    Hola! Bra beslut! Man måste ju veta vad det är för att kunna sätta in rätt ”medducin”. 😘 Jag är som du – drar mig i det längsta och tänker att det går över…

    Bamsekram! ❤️

  7. bmlarsreseblogg skriver:

    Ibland är det nog rätt att skippa ”Det går över mentaliteten”, som jag också brukar använda.
    Nu håller vi alla tummar att du får hjälp och snart är tillbaka på banan. Noggrann och bra utredning verkar du få.

  8. Vi är nog lite grann som grisfötterna i det här sammanhangen, tror jag. Likadana, väldigt många av oss , som tror att allting går över bara man bestämmer sig för det. Bra att du är där du är och blir undersökt och så fint att Anders kan vara med på ett hörn han också.
    Nu håller jag tummarna hårt och hoppas på att felet hittas och att du får den bästa tänkbara medicinering så du snart kan balansera ordentligt igen. Lycka till Ama! Många gånger om!

    • Ama de casa skriver:

      Ja, vi verkar vara många som tror att saker och ting ska gå över av sig själva…
      Det är trevligt att ha sällskap i kuppen i alla fall 🙂
      Tack så mycket – det ska nog bli bra det här!

  9. mittlillautrymme skriver:

    Gomorron Ama!
    Det var ett bra beslut Anders fick dej att ta. Det är bättre med ett läkarbesök för mycket än ett för lite. Jag håller alla tummar för att du snart står på stadiga ben igen!

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Leffe! 🙂
      Ja, det är ju lätt för Anders att tycka att det är bra med läkarbesök, han slipper ju utsättas för dom själv… Nejdå. Det var helt rätt att tvinga mig hit till sjukan även om det är ganska jobbigt med alla prover och all väntan.

  10. friochlycklig skriver:

    Det är bra att du är där du är just nu och att de kollar upp dig ordentligt så du får ordning på benen och balansen. Kram

  11. Marie skriver:

    Vad bra att få allt kontrollerat äntligen, även om det är Trisst att ligga på sjukhus….
    Skönt med bästa sällskapet.
    Ser att du håller humöret uppe. Kram i massor till er båda ❤️❤️❤️❤️

  12. Annica skriver:

    En del minitrippar är roliga, andra är nödvändiga ❤️
    Kram

  13. Geddfish skriver:

    Oj, det var ett oväntat hotellrum men du får ju bra personal och har sällskap av din Anders. Nu hoppas vi på bra resultat ❤
    Kram!

  14. Elly skriver:

    Krya på dig! Så bra att de undersöker ordentligt.
    Kram
    Elly

  15. skåningen skriver:

    Jag hopas att de hittar problemet!
    Jag har också yrsel och dålig balans ibland ,och då fick jag beskedet kristallsjukan!
    Jag vet att du är en superhjältinna! Krya på dig
    Ha en bra dag!
    Kram!

  16. Mamma C skriver:

    Bra att Anders fick som han ville till slut. Nu får vi hoppas de hittar felet på dig så det blir åtgärdat.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

  17. Susjos skriver:

    Säger också att bra att Anders fick med dej dit till slut, ibland måste man ..hoppas de hittar felet snart och att du får hjälp!
    Håller tummar och tår och skickar varma kryahälsningar i cyberspace!!!!!!

  18. Ruth i Virginia skriver:

    ”Mota Olle i grind.”
    Gammalt ordspråk – håller fortfarande.
    När man nått en viss ålder, är det viktigare än
    nånsin att man håller koll på kroppen, så jag
    är verkligen glad, att du är där du är och får
    en rejäl undersökning. När det gäller sjukdom,
    så är inte ”ignorance is bliss” nånting att tro på.
    Kramar och välgångsönskningar flyger över
    Atlanten.

    • Ama de casa skriver:

      ”Det går över” håller inte i längden… Här är det många undersökningar och jag längtar mest hem, men kommer inte att smita 😉
      Tack så mycket och kramar tillbaks!

  19. Janne skriver:

    Krya på dig! Skönt att du har stalkern med på sjukan!

    Kryakramar från Janne.

  20. farfar hebbe skriver:

    Men,va f-n,den typen av resor vill man helst slippa..Hoppas att du får svar som är bra..Tror nog du ska lyssna lite mer på Anders,så han slipper tjata..Haé Kram.

  21. åsa skriver:

    Meen OJ 😢 det var tråkigare nyheter idag, jag tänkte ändå igår att Er flytt till Sverige kanske berodde på sviktande hälsa.
    Nu hoppas jag det vara är en lindring åkomma, ett liten objudet virus som hälsar på.
    Krya på kramar 🤗
    Det bästa med spanska sjukhus förutom noggrann vård är att Anders får följa med 👍
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Nej, lägenhetsköpet har ingenting med hälsan att göra, sjukvården i Spanien är hur bra som helst.
      Det är perfekt att få ha med sig en gäst/anhörig på sjukan! Det gör det det enklare att stå ut med alla tester och behandlingar som dom ”utsätter” en för.
      Kram

  22. Znogge skriver:

    Vissa resor är roligare än andra men vissa är nödvändigare än andra. När man har resonerat ”det går över ett tag” och det inte gör det då är det dags att ta itu med det. Hoppas att de hittar vad som felas dig så att du kan få rätt behandling. Gott att Anders kan hålla dig sällskap.

    Ha det så bra som det går och krya på!

    • Ama de casa skriver:

      Ja, ibland behöver det där med att ”gå över” lite hjälp på traven. Det är verkligen trevligt att ha sällskap av Anders här där det är rättså långtråkigt annars.

      Tack Znogge!!

  23. Jeanette skriver:

    Inget favoritställe, men skönt att det finns…Hoppas du snart kryar på dig, så ni kan ta en trevligare tripp👌.

  24. bpz3 skriver:

    Nej, f******n, roligare kan man verkligen ha! Å du är ju van vid Quirón så det är ju som att komma hem… fast inte frivilligt.
    Håller alla tummar och tår att det är nåt ”löjligt litet” som går över fort. Många vara krya-på-dig-kramar.

  25. mycketyck skriver:

    Men det var ju ingen rolig resa. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Men bra att du kollar upp det. Vi åkte på en rejäl kur av potassium idag och nu knaprar vi tabletter i dubbla doser.

  26. Ditte skriver:

    Bra att du nu får en ordentlig genomgång. Och tyvärr är det ju så att vissa resor är mindre trevliga än andra.
    Håller tummarna.
    Bosse hälsar.

    • Ama de casa skriver:

      Dom har undersökt det mesta och det har inte varit en trevlig resa. Känner mig som en nåldyna emellanåt…
      Tack Ditte och hälsa tillbaks!

Lämna en kommentar