Fina fisken!

Nere vid kajkanten i Borgholm på Öland satt ett par grabbar och fiskade.

Dom hade kanske önskat att dom hade haft en sån där fin fiskebåt?

Då hade dom kunnat dra upp en sån där fin fisk.

Jodå, det var verkligen fina fisken det där, det var bara ett fel på den:

Den var tämligen bitsk av sig.

Ni kanske undrar ifall det blev nån shopping för Amas del nu när vi var på Sverigebesök? Nja, det blev rätt dåligt med det. Exempelvis så hann hon inte ens in på Rusta, det var fullt upp med annat.

Fast en sak missar inte Ama för allt smör i Småland:

Det gäller att passa på att köpa Wettexar, speciellt när det är en ”Limited edition”. Fast dom där är så fina så dom är nästan oanvändbara…

Gomorron!

52 Responses to Fina fisken!

  1. friochlycklig skriver:

    Nästan en synd, att inte gå in på Rusta. 😉 Kram

  2. farfar hebbe skriver:

    Oki,min riktigt fina dag,,den har startat med ganska mycket moln,ser bara några små blåa hål därovan men det är +17,8 sköna grader..Jag har nu landat hemma i Skutskär igen..Haé Kram.

  3. riktigt snygg fiskkonst! Men ni äter inte fisk så ofta…?

  4. Annica skriver:

    Vilka fina Wettex 🐝🐝
    Kram

  5. Geddfish skriver:

    Fina fisken och fina Wettexen 😀
    Jag undrar jag, var gör du av alla oöppnade wettexar?? 😉
    Ha nu en finfin dag!

  6. Anna i Portugal skriver:

    Har alltid använt Wettex, tills jag lärde mig sticka för några år sedan. Så nu stickar jag egna, som inte är lika bra som Wettex men det känns bättre 🙂

  7. Yvonne skriver:

    God förmiddag, är ff förvånad hur du kunde missa Rusta av alla ställen 🙂 .
    Den såg lite hårdsmält ut den där stora fisken, bättre med fiskar från havet eller sjön.

    Ha en fin tisdag

    • Ama de casa skriver:

      Goförmiddag Yvonne! 🙂
      Ja, hur kunde jag missa Rusta… Vet inte riktigt vad som hände???
      Den var nog svår att smälta den fisken, men den var fin i alla fall 😀

      Tack detsamma!

  8. Mamma C skriver:

    Du vet va, att obrutna förpackningar brukar det vara mer samlarvärde i😉😁👍 .
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

  9. Du kan ju alltid hänga alla dina fina wettexar på köksväggen, bara för att njuta av dem. Sen när du har ledsnat på dem går de ju att använda i disken.
    Snygg fisk de har fångat och lagt upp på land. Hoppas att den inte bet Anders. Fast å andra sidan så såg han rätt intakt ut på vägen hemåt i flyget när jag tänker efter.
    Ha en fin måndag!

  10. Anki skriver:

    Att missa ett besök på Rusta … det är väl en klar miss 🙂
    Häftiga fiskar där – nära att Anders blev huvudet kortare …

    • Ama de casa skriver:

      Ja, det var verkligen en stooor miss!!! Men nästa gång så tänker jag inte göra om samma misstag.
      Anders kom undan med blotta förskräckelsen 😀

  11. Ditte skriver:

    Det finns ju så mycket annat att ägna sig åt men några wettexdukar till vardagsbruk är ju perfekt att ta med hem.
    Trevlig måndag.

  12. skåningen skriver:

    Det var en redig fick!
    Sv..Men du…. man har hela veckan framför sig!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  13. Hannas krypin skriver:

    Hade inte heller velat använda de där trasorna. De var väldans fina måste jag säga.

  14. Paula Merio skriver:

    En vild gissning är att du inte använder just de Wettexarna. Du skulle köpt ett gäng trista enfärgade som duger till trasor! Borgholm är tjusigt och skutan, ja den kan man ju drömma våta drömmar om…

  15. Susjos skriver:

    Haha, så du kom hem till Spanien med disktrasor, inte dumt! Synd att de är så fina att du inte kan använda dem…fniss!
    Fina bilder på fina fisken !
    Ha det gott!
    Kram

  16. Janne skriver:

    Vad var det för något i den där bitska fisken?

  17. Violacornuta skriver:

    Sikka snygga wettexar 😃

  18. Znogge skriver:

    En lite udda souvenir men varför inte 😀

    Önskar en fin måndag!

  19. Veiken skriver:

    Självklart skulle du köpa wettexar! Ullared får alltså vänta. PST – det är ingen förlust!

  20. åsa skriver:

    Oooups hann Du inte in i vår favorit affär 😅 jag gillar Rusta, dock sällan det blir något besök.
    Den där fisken såg aningen stor ut… fina fisken 🤩 fast jag föredrar små väl rensade fiskar utan ben.
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag gillar också Rusta! Väntar med spänning på att dom ska öppna här i Spanien också 😀
      Fiskar ska vara utan ben. Filéade är det bästa 🙂
      Kram

  21. bpz3 skriver:

    Det var ju det jag menade igår med annorlunda nästan exotiska skyltar och utsmyckningar. Den här fisken är då verkligen inget undantag. Den är ju såååååå fin och fantasifull. Dessutom ”gör den reklam för” renare vatten tror jag.
    Å dessa Wettexar har jag inte sett. Man har kanske begränsat ”edition” till Småland. Men läckra var dom onekligen.
    Vet inte varför Walmart och Rusta är dina favo affärer? Okej, de är billiga båda två, men kvalitén är ju ingenting att hurra för, Köpte tre solcellslampor till balkongen hos Rusta för några år sedan. Dom höll i två veckor…

    • Ama de casa skriver:

      Jag tror också att den gör reklam för ett renare hav.
      Wettexarna var jättefina! Men ganska oanvändbara… Walmart och Rusta är väldigt trevliga affärer. Att kvalitén inte är den bästa får man helt enkelt stå ut med 😀

  22. yfronten skriver:

    Åh, jag som trodde att du var in på Rusta när du fotade! Nu när vi fått ett eget Rusta här går jag ironiskt nog mest till grannen Dollarstore. Förut ville jag alltid gå på Rusta när jag åkte till Värnamo.

    • Ama de casa skriver:

      Nåt besök på Rusta blev det inte den här gången, vi susade bara förbi… Dollarstore har jag aldrig varit på, men det låter som ett ställe som jag skulle gilla 😀

  23. mycketyck skriver:

    Jag var in på Rusta men så hade vi ju en bamsebil att lasta in grejor i. Men wettex har jag lagt ner och använder superbra dukar av tyg som torkar bra och kan återanvändas. Kan ju inte jaga efter wettex här nere.
    Men den fiskstatyn var fin tycker jag.

  24. mittlillautrymme skriver:

    Gomorron Ama!
    Men …… inget Rusta och inget Ullared, hur tänkte du? 😦

  25. Solan skriver:

    Hej! Som övervintrare i Spanien har jag jagat tunna wettexar. Utan resultat. Numera finns alltid ett gäng med i husbilen.
    Stora fina fisken…har sett välfyllda varianter på stranden öster om Malaga. Smarta firrar, de gillar plastskräp. Mycker bra idé, nytta ned nöje.👍⭐⭐⭐
    😉 Snabba ryck på bloggen, men jag saknar era tapasrundor…ingen fikafantom! ☕

    • Ama de casa skriver:

      Wettexar vill man ju alltid ha till hands. Såna måste finnas med i packningen…
      Nu när vi kommit hem igen så har det blivit en del tapas igen. Inte alls så mycket fika 🙂

  26. LillaSyster skriver:

    Coola wetexar du hittat

Lämna en kommentar