Idag blir det andra bullar av!

Vi börjar med en liten återblick till svunna tider:

December 1975. En 15-årig Ama äter en bulle som kompisen Thomas räcker fram på sitt 15-årskalas, förmodligen är det nån av hans föräldrar som har tagit bilden. Gulligt av Thomas att skicka över såna roliga minnen.

Men idag blir det andra bullar av!

”Bullarna” i fikapåsen är utbytta till ”rundebröd” med ost, samt magdalenas och Pollysar.

Påsen hänger på dörren och är redo för avfärd, precis som Anders och Ama. Vi är redo för avfärd alltså, vi hänger inte på dörren.

Jäpp, det blir ännu en liten utflykt idag. Efter gårdagens ihärdiga regnande skiner solen igen och det ska bli kul att se nya omgivningar.

Gomorron!

46 Responses to Idag blir det andra bullar av!

  1. Yvonne skriver:

    God morgon, trevligt med ”hemester” också, så länge fikapåsen är med förstås 🙂 Spännande vad ni upptäcker denna gång. Får ni åka längre bort än, typ Murcia, Yeckla osv?

    Här skiner solen idag igen, men +6 är ju inte shortsväder precis. Jag och min kompis ska ta en promenad till vårt lokala hembageri och köpa lite goda biskvier, ryttarkakor och för att inte vara helt galna blir det en surdegsbaguette också.

    Ha en fin utflykt och en fin fredag

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Yvonne! 🙂
      Nej, vi är fortfarande hänvisade till att hålla oss inom Valenciaregionen. Som tur är så är den ju rätt stor och det finns mycket att utforska utan att passera regiongränsen.

      Solen skiner även här men temperaturen är blygsam, har precis passerat 10 grader. Shortsen kommer inte att vara med på turen om man så säger.
      Låter som ni kommer att få en riktig gofika! 😀

      Tack så mycket och ha en fin fredag ni med!

  2. farfar hebbe skriver:

    Oki,jag börjar undra,,hur mycket ”Nomadblod” har ni i ådrorna,så som ni far omkring,detta till glädje för dina följare…
    Ja ännu en jättefin dag ser jag framför mig nu.Ska till min bror som ska fixa handbromsen på min bil,sedan blir det lugnt..Haé Kram.

  3. mittlillautrymme skriver:

    Gomorron Ama!
    Nu börjar det snart vara dags att uppgradera resandet. Det har gått från röd resväska till en svart handväska och nu är vi nere på en vit plastpåse. -D

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Leffe! 🙂
      Den vita plastpåsen är inte alls så dum – många godsaker finns i den. Men visst saknar jag den röda resväskan…
      😀

  4. mittlillautrymme skriver:

    Smajlet kom av sig …… 😀

  5. Znogge skriver:

    Vilken fin ungdomsbild på dig!
    Så mysigt med en utflykt. Hoppas ni får en härlig dag 😀

    • Ama de casa skriver:

      Det var kul att Thomas skickade över några bilder från sitt 15-årskalas, jag hade aldrig sett dom tidigare 🙂

      Det ska bli jättekul att komma ut en sväng igen.
      Tack och ha en bra dag ni med!

  6. bmlarsreseblogg skriver:

    Visst är det kul att gotta sig i gamla foton. Här har jag en kompis som skickat foton från vårterminen i åk 9, 1970. Så tuffa vi var (eller åtminstone trodde vi väl det..)

  7. jag fikade på stan i Göteborg i veckan, franskt, jag var den enda kunden…

  8. LillaSyster skriver:

    👍Kan bara bli en perfekt dag 🌞

  9. Micke skriver:

    God förmiddag, sådana där runda fick vi hem igår via Coop-online, lite av en favorit här och perfekt att ta med sig i matlådan till kneget.
    Matlådan här består av jackfickan 😉

    Alltid kul att kika på gamla bilder från förr, vilka minnen.

    Ha en fin utflykt nu 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Goförmiddag Micke! 🙂
      Jag älskar dom där rundebröden! Finns att köpa på ”vår” skandinaviska affär på andra sidan gatan. Frysta förpackningar med 25 stycken i varje. Perfekt för picknickar eller frukost. Ja, dom funkar faktiskt att äta lite när som helst 😀 Vi har väldigt sällan jackor på oss, så det får bli en påse istället.

      Visst är det roligt med gamla bilder!

      Tack så mycket och ha en fin dag!

  10. Annica skriver:

    En perfekt dag för utflykt 🙂
    Kram

  11. mamma C skriver:

    Ha en skön utflykt och hoppas värmen stiger under dagen.
    Vilken söt bild du fått. Kul med gamla minnesbilder.
    Kram Carin

    • Ama de casa skriver:

      Jag hoppas också att temperaturen kan växla upp en aning… Annars får vi väl jogga runt för att hålla värmen uppe 😉
      Visst är det roligt med gamla foton!
      Kram

  12. friochlycklig skriver:

    Äntligen ☀️ igen! Jippie! 🤩👍

  13. Violacornuta skriver:

    Låter spännande! Ser fram emot att få följa era dagsäventyr! Eftersom fikapåsen är välspäckad misstänker jag att det inte vankas tapasrejset.
    Hur som helst – ha en fin dag! 🤗

  14. Susjos skriver:

    Dags för en utflykt igen, så spännande att se vart det kan bära hän?
    kul med en bild från -75, känner igen mej så , hade också långt hår på den tiden!
    HA en fin dag!
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Långt hår var det som gällde, lite oväntat bara att det var så okrulligt just där. Pudelfrillan kom väl lite senare 😉
      Tack detsamma!
      Kram

  15. Anki skriver:

    Så trevligtl med minne från gången tid – 1975, samma år som vår förstfödde föddes – och att vi semestrade på Öland – minns att det var väldigt varmt i augusti …
    Ny utflykt – kul!

    • Ama de casa skriver:

      1975 var en fin tid! Fast vad jag gjorde i augusti minns jag inte, men då var jag å andra sidan bara 14 år 😉
      Vi har haft en riktigt braig dag – hoppas detsamma gäller för er!

  16. Janne skriver:

    Skall bli intressant att se vad det bär av till!

    Trevlig tripp och helg!

  17. Ditte skriver:

    Önskar er en trevlig tur! Och utflykter brukar vara trevliga även om jag antar att ni fortfarande måste stanna inom ”regionen”.
    Ha det gott!

  18. åsa skriver:

    Bullfest bullfest hela dan 😃
    Tro vars Ni tog vägen 🤔 en cliffhanger 😊
    Kram

  19. BP skriver:

    Vilken rolig minnesbild! Du ser inte helt övertygad ut när du tar en första tugga – hahaha:-)
    Ni har verkligen anammat det där med picknick. Snart börjar ni campa på riktigt igen också;-)

    • Ama de casa skriver:

      Det var kul att få minnesbilderna från Thomas. Ja nog ser jag lite skeptisk ut 😀
      Att tälta tror jag ligger en bra bit bort, men man ska aldrig säga aldrig sägs det ju 😉

  20. yfronten skriver:

    Vilken gullig bullbild! Vad är Magdalenas? Muffins? Trevligt med picknick. 🙂

  21. mycketyck skriver:

    Roligt med minnesbilder. Klart man måste ut och lufta sig ibland. Kanske dit där det inte är så mycket folk?

  22. Trevligt med en liten picknick! Men har ni ingen liten korg att stoppa det i?

Lämna en kommentar