Ama börjar motionera!

 

Jajjemensan.

Svorskan är ju väldigt duktig och siktar på halvmaran. Ama slår till ännu större och och tänker ta hela maran.

Nu är ni imponerade va?

Eller så har ni redan förstått att det är Tapas Marathon igen. Det började igår och håller på ända till 8:e maj. 44 restauranger deltar, så vi får väl se om Ama verkligen klarar hela maran…

Det gula ni ser på kartan är förresten fredagsmarknadsområdet (vilket långt ord!). Den är ganska stor, faktiskt.

Nej, nu har jag inte tid längre – motionen kallar!

34 Responses to Ama börjar motionera!

  1. moi skriver:

    Ska snart läsa inlägget!

  2. moi skriver:

    Heja heja, motion i min smak!

  3. moi skriver:

    Antar att vi får rapporter från de olika påfyllnadsdepåerna

  4. Krönikören skriver:

    Är det inte lite symptomatiskt? I Spanien har de tapasmaraton, i Sverige har vi springmaraton. Säger allt.

    God spis!

  5. Krönikören skriver:

    Förresten. Ni verkar ha gaddat ihop er om den där tafskursen! Jag tycker att ”mycket för bloggen” är bättre än ”allt för bloggen”. 😉

  6. maria skriver:

    hahaha… du e bra tokig du!! Om Torre bara legat lite närmare Granada så hade du fått konkurrens… på lördag åker vi ner… vi ska nog ha ett eget tapasrace… lättare att vinna då 😉

    • Ama de casa skriver:

      Härlligt! Granada är en såååå fin stad! Fast det är fusk att ha en egen mara. Eller förresten… När jag tänker efter så är det ju mycket smartare 🙂

  7. Robert skriver:

    Nu är jag tillbaks! Faktiskt varmare än jag trodde idag. Tror jag skall börja med maraton, jag också. 😉

  8. Glimz skriver:

    Den där maran är något som passar mig som fisken i vattnet. Behöver ju inte ens träna, denna tävling är en medfödd talang 😀

  9. ida skriver:

    vi har pratat om att göra samma sak, fast med barer 🙂

  10. Diana skriver:

    Åh, för första gången i mitt liv vill jag också motionera… Tänk att sitta där i solen med nån smarrig tapas och ett glas rött. Åh!

  11. Agneta skriver:

    låter som en mara helt i min smak! Smaklig måltid!

  12. Hillevi skriver:

    Glöm inte att stretcha efter bara, annars får man så lätt träningsvärk… 😉

  13. 4U2 skriver:

    Kan du motionera lite för mig med? Tack! 😉

  14. moi skriver:

    Idag går jag hem med känslan av att vara en riktig vinnare! Har ”vunnit” två första pris idag. Tralalalala. Ha en trevlig kväll du också!

  15. krulli skriver:

    Oj nu blev jag sådär grön igen! 🙂

  16. Znogge skriver:

    http://en.support.wordpress.com/contact/

    Inte alls! Själv är jag däremot imponerad av att jag hittat sidan från vilken man kan maila WP. Det var inte det enklaste!

    Håll till godo!

  17. Ingrid skriver:

    VA!!!! är tapas-maran redan? Jag som har spetsat in mig på att komma ned i november och gå på den! Nu kommer jag att gråta hela kvällen och jag vet inte ens om jag kommer att berätta detta för Mark som är kvar där nere 😦
    Kram

  18. Marie-Louise skriver:

    Jag tycker att det låter mycket trevligare med Tapas marathon än med den ”vanliga” maran 🙂 Lycka till.

  19. Gun skriver:

    Sånt maraton kan jag ställa upp på!

  20. Thakock skriver:

    Men va? Redan? Gjorde du inte detta för typ 3 veckor sen? =P

    Jag tänker inte kommentera ditt inlägg under…Jag är sur på det. Det dissar mina kommentarer hela tiden…. Humpf!

  21. Husfrun skriver:

    Låter riktigt trevligt. Bra motionsform 🙂

  22. Mia systeryster skriver:

    Den där maran skulle jag också vilja ställa upp i;)

  23. Sussi skriver:

    Jag är betydligt latare. För mig blev det ätbart från kylskåpet härhemma bara. Men jag slipper träningsvärk imorgon också 😉

  24. Pia skriver:

    Du är ju så rolig så man dör!!! 😉
    Men 44 restauranger fr o m nu till 8 maj.. Jag blir verkligen imponerad om du fixar det.
    Kram!

  25. Svorskan skriver:

    Beundransvärt. En Tapas-mara är jag övertygad om att är mer jobbig att genomföra än en vanlig mara. Men en vanlig mara är (var :D) lättare för mig att genomföra än vad halvmaran eventuellt blir. En HEL mara, då kan man vara stolt över att man kommer i mål, med en halvmara så vill man gärna göra en hyfsad bra tid. Har du bestämt hur lång tid ni skall ta på er, eller är målet att ”bara fullfölja”? (Lite avundsjuk är jag, matälskare som jag är).

Lämna en kommentar