Idag åt vi middag ute.

 

Först slänger man ner lite blandade grönsaker. Fast just idag var inte en enda av grönsakerna grön. Märkligt egentligen. Det kanske var gul- röd- och vitsaker?

Sen sorterar man dom lite. Men bara lite.

Därefter kastar man dit ett par korvar också.

Sedär! Nu är det klart att äta ute. På terrassen.

35 Responses to Idag åt vi middag ute.

  1. Susanne P skriver:

    Kunder inte du skickat inbjudan lite tidigare… ;D
    Kram

  2. Yvonne skriver:

    Så gott, så gott. Hoppas vädret håller i sig över påsken 🙂

    Nä nu blommar falukorven, är jag först igen????

    Maken lyssnar på radio modo-södertälje som jag struntar fullständigt i vem som vinner så då sitter jag hellre vid datorn

  3. Yvonne skriver:

    Järnpiller blev 2:a, men det är ok, telefonen ringde precis när jag satt och skrev….

  4. Diana skriver:

    Mums! Det där såg ju hellyckat du! Grillat är supergott.

    Sv: Ja, ett choklad!

  5. ansepanse skriver:

    och snabbt gick det 🙂

  6. Yvonne skriver:

    Ja, jag tycker också det vore kul om Skellefteå tar guld, riktigt kul. Men om Modo eller Södertälje går upp eller ej, struntar jag i.

    Luleå och Skellefteå och DIF så klart är de som ligger en närmast.

  7. veiken skriver:

    Det ser absolut INTE gott ut! (fingers crossed) 🙂

  8. Sarah skriver:

    Åå vad gott!

  9. Gun skriver:

    Usch vad äckligt. Nä jag är INTE ALLS avundsjuk! 😉

  10. Småländskan skriver:

    Ja, ja, ja vad du håller på liksom. Idag åt jag inte min morronfikamacka vid 9, inte heller tog jag den vid halvtolvlunchen. MEN jag tog ett par tuggor av den vid halvfyrasnåret… japp! Men jag tuggade för fullt när jag snackade med kunderna i tel., de trodde jag tuggade på nåt gott!?? Ha, mina nuvarande kunder känner inte mig, så mycket har jag förstått.
    Tugga på med alla färgglada saker som är allt annat än gröna!
    Kram och önskar en trevlig helg.

  11. Yvonne skriver:

    För mig som är född i Gällivare är ju både Luleå och Skellefteå ”ett stenkast ifrån”…

  12. Thakock skriver:

    Åhhh sååå gott det såg ut! =D

  13. Glimz skriver:

    Mmmmm det där såg riktigt gott ut! Bjuder du?

  14. Freedomtravel skriver:

    Jodå, man kan äta ute i Sverige också. Man kan!!! Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så det så 😉

  15. farfar0hebbe skriver:

    Oj grillat grönt,,eller vilken jäkla färgt som helst,,men goot brukar det bli.Haé Kram.

  16. skåningen skriver:

    Det var en välkompinerad matsedel……Ja hon är verkligen en krutgumma .Jag sätter in hennes nästa berättelse imorgon.Natti på dej! Kram!

  17. skåningen skriver:

    Det ska stå välkombinerad Kram!

  18. 4U2 skriver:

    Majs, sååå gott! (släkten trodde jag varit en höna i ett tidigare liv!) 🙂

  19. Gilla skriver:

    Det såg verkligen gott ut oavsett det var grönsaker eller ej. Jag blir avis, att ni kan sitta ute och grilla. Så det så.

    Svar: Det var ju trevligt att du tyckte om mina boktips. Så bra att kunna låna böcker på nätet. Hur går sånt till?

    Kram/Gilla

  20. Znogge skriver:

    Hur smidigt som helst! Repris i morgon? A que hora?

  21. moi skriver:

    Vilken tur att ni träffade grillen varje gång ni kastade saker! Resultatet av kastleken blev ju alldeles utmärkt! Och som bonden sa ”stadsborna är underliga, de ska äta ute och sk-ta inne”.

  22. Fenixmona skriver:

    Såg gott ut! Vi ska äta ute idag, på en nyskurad altan, vädret ser riktigt lovande ut! Kramiz

  23. Zarah skriver:

    Wow! Det där ser kalas ut, snart kan vi också sitta utomhus. Längtar.

  24. Stattinskan skriver:

    … så det var ingen som ville ge er en gratis middag? Stackars 😉

  25. krulli skriver:

    Ser jättemumsigt ut, och jag kommer på att jag inte gjort klart tzatzikin till ikväll!

  26. moi skriver:

    Jag är också född på landet och har lärt mig att äta både ute och inne!

  27. Ellis skriver:

    Fy yyyy för svampen!

  28. Husfrun skriver:

    Härligt. Vi har planerat in vår grillpremiär till i kväll… om vädret håller i sig.

Lämna en kommentar