Ama de casa undrar…

 

Tång.

En massa tång.

Tång.

En massa tänger.

Det Ama undrar över är varför man måste krångla till allt så mycket. Varför inte kalla det på dom två sista bilderna för choklad istället. För det är precis vad det är.

Som ni kanske märker så är Ama lite djup så här på den tidiga fredagseftermiddagen. Men ni kan vara lugna. Det går nog snart över.

32 Responses to Ama de casa undrar…

  1. carina skriver:

    På Fredagar får man vara djup har jag hört 🙂
    Kramen på dig♥

  2. skåningen skriver:

    Nu var du djup!!!Ja det är viktigt att träffa andra i samma situation,så att man ser att man inte är ensam.Kram!

  3. Dansbandsfrun skriver:

    GE MIG ADRESSEN DIT DIREKT DÄR MAN KAN HITTA DEN CHOKLADEN!!!!!!!!!
    JAG ÄR CHOKLADBEROENDE…..NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!! 😉
    (jag har redan tömt vår ask med chokladbollar) oops…kram

    ps: Lilleman somnade efter mycket om o men igår ;)men gud va han skulle förhala….

  4. Mia systeryster skriver:

    Är det choklad? Verkligen? Du skojar inte?
    =D

  5. Diana skriver:

    Men heter det en eller ett choklad? Hehehe
    Vi skåningar säger ett choklad. 🙂

  6. farfar0hebbe skriver:

    Hej du,,jag skiter i chokladen,har mer användning av en tång.Haé Kram.
    föresten liknade det mer en sidavbitare än en tång..
    Haé Igen Kram.

  7. Znogge skriver:

    Choklad är alltid helrätt så varför inte 😉

  8. Stattinskan skriver:

    Ja, det är så med oss genier … vi blir djupingar då och då ;-D

  9. Fnulan skriver:

    Ja Gud så dumt! Har inte ens tänkt på det, smarta Ama igång!

  10. Gilla skriver:

    Jag är chokladoman, men varför göra det i form av avbitartänger? Men det är klart att jag hade ätit av dom om jag bara visste säkert vad det var.

    Svar: Den lilla hunden heter Zorro och älskar Noack överallt på jorden. Noack gillar honom också, men tar inte till för stora gester för det.

    Klart att du ska gå till tandläkaren, när det behövs, skräck eller inte.

    Kram/Gilla

  11. Sarah skriver:

    Seriouslyyy äre choklad? 😀

  12. moi skriver:

    Fast vi skåningar säger också EN chokladkaka….
    Tänk så mycket tång det finns i världen, man blir alldeles snurrig. Havstång, kniptång, strippstång, chokladtång, blåtång. Usch vad djupt det blev nu.

  13. Robert skriver:

    Hmmm, det där var lite lurigt. ;P

  14. Husfrun skriver:

    Choklad på fredag kan inte vara fel (eller någon annan dag heller för den delen). Sen behöver vi inte bry oss så mycket om allt det där andra djupa 🙂

  15. krulli skriver:

    Om du äter upp dem så är problemet löst!

  16. krulli skriver:

    Ja alltså, chokladen då, inte tången!

  17. farfar0hebbe skriver:

    Ja det kan du tro,klart jag längtar till vännerna på Cypern.Haé Kram.

  18. Karin skriver:

    Hej det var ett tag sedan. Men som att jag ej kommer in på metrobloggen så är det svårt att hitta er. Allt blev tokigt när min andra dator gick sönder. Ser att ni har fint väder där nere i Spanien, var är det ni bor?
    Men har sett att metrobloggen skall byta till något annat, så jag hoppas att jag kan börja att skriva där igen.
    Ha det så bra.
    Karin

    • Ama de casa skriver:

      Heeej!
      Men så roligt att höra av dig! Jag har varit in lite nu och då på din sida och faktiskt varit en aning orolig… Så jag är jätteglad nu när du har hittat hit 🙂
      Vi bor i Torrevieja, ca fem mil söder om Alicante. Jag tror att det var i söndags som det vände och blev pålitlig värme. Skönt!
      Hoppas du snart kommer igen på bloggen – har saknat både dig och gåtorna 🙂
      Kram!

  19. moi skriver:

    Ett choklad, en chokladkaka, en chokladtång, ett chokladhus,en chokladhammare, en chokladbil, ett chokladljus, en chock, ett chokladsug………….

  20. Yvonne skriver:

    Ang tandläkarskräck. Min tandläkare är helt, helt suverän (jag avskyr t-läkare). Hon finns numera i stockholm (narkoskliniken) (spec klinik för narkos och tandvårdsrädsla) heter Louise Sidenö. Gå en gång när du är hemma sen kan du gå var du vill. Hon är superduper bra.

  21. soffie skriver:

    jaha nu är du väl glad då eftersom Skellefteå vann igår:)
    men vi tar er imorrn:)
    men guuu choklad guu va häftit ,

  22. ansepanse skriver:

    vilken tång-choklad 😀

  23. Gun skriver:

    Hahaha, ja du har sååå djupa funderingar idag. 😉

  24. Thakock skriver:

    Haha, jag tycker dom är fräcka..Ska ni äta dom eller bara ha som prydnad?

  25. Sarah skriver:

    det var som f*n! merda? 😀
    Min kompis åker till Karlstad från skellefteå i helgen för att kolla på matchen , håller på riktiga AIK nu i finalen:)

  26. Hillevi skriver:

    Och en spång, många spänger – vad är logiken i det?!?

    Äh, du kan få både choklad och tänger. Jag vill ha en limpistol…

  27. Ellis skriver:

    tångar hade jag sagt hahaha

Lämna en kommentar