Heureka!!!

Här ser man större delen av El Berro lite från ovan sådär. Ja. Det är faktiskt större delen. Den mindre delen finns till vänster. Den bilden besparar jag er. Gissar att ni håller på att ledsna på vår campingtur. Men hallå! Jag har ju faktiskt varnat er att det kommer att vara en campingboom i den här bloggen nu.

Var var jag nu igen. Jo, lite ovanför El Berro och jag hade precis haft en Aha-upplevelse. Heureka! Jag har funnit det (som Archimedes sa när det rann vatten ur badkaret) (oj, jag spårar ur hela tiden nu märker jag).

Låt oss gå vidare i detta inlägg. Eller för all del. Ni kanske har nåt vettigare att göra. Jag går vidare genom att ta det från början.

Heureka! Vad skådar mitt norra öga? (som om nån annan än Ellis kan ha sina ögon i olika väderstreck?) (Skärpning, Ama!)

Ähum… Heureka!

Jag har funnit det! Äkta lavendel!

Äkta lavendel och en mariposa! Om än med lite skadad vinge…

Äkta lavendel och en lagad mariposa!

Det var ju just denna äkta lavendel som vi har letat efter mest hela våren.

Undrar just om…

Hmmm… Hela El Berro är ju nedanför. Inte en människa i sikte… Man kanske kunde… sno ett litet skott? Det är det väl ingen som märker?

Precis när vi tänkt den tanken klart så hörde vi en röst. Inte nere ifrån byn. Nej, rösten kom liksom lite från ovan…

Det ska ni ge f*n i!

Så då gjorde vi det.

26 Responses to Heureka!!!

  1. Marianne skriver:

    Jo jag kan titta i två väderstreck för jag är vindögd. Har du aldrig sett det? Förut pekade ett åt ena sidan och ett åt andra men nu för tiden efter korrigeringsoperation 1995 så pekar ett uppåt och ett neråt. Syns mest när jag är trött eller berusad eller båda delarna men då kanske du inte är så uppmärksam själv förstås för vi brukar ju följas åt i sådana sammanhang! Ha en trevlig kväll!

  2. Ingrid skriver:

    Din lavendel på balkongen är den ledsen nu när du pekat ut den som en oäkta? Du får nog prata lite tyst om det.
    Godnatt Kram

  3. Thakock skriver:

    Jäkla blombilder…..

    sv: Haha ;D

  4. Bara Jag skriver:

    Gratulerar till fyndet!!

  5. soffie skriver:

    mmm så vackert å lavendel mmm det doftar underbart,
    svar:Jag är med i en tävling http://www.friskakarlstad.se där man ska leta efter stolpar 125 är släppta och det släpps 75 till,tävlingen pågår tills okt,och det kommer bli 4 prisutdelningar under de här månaderna den första är nu i Juni.Det är verkligen en trevlig tävling.

  6. Stattinskan skriver:

    Haha, och det inbillar du mig? … att du inte rev upp några lämpliga Lavendels 🙂

  7. Gun skriver:

    Stackars din ”lavendel” där hemma. Nu duger väl bara äkta vara..

  8. anne skriver:

    Äntligen klarhet med lavendeln!!!!

  9. Frela skriver:

    Underbara bilder, jag får nog kolla på en karta var denna lilla pittoreska by ligger i Spanien..

  10. Hebbe skriver:

    Ja Ja gör det då spela Golfiputti du tills du somnaer.
    Haé Kram.

  11. Diana skriver:

    Äsch, inte ska du lyssna på honom! Min mormor säger att man ska sno skott, inte fråga om lov för då överlever inte de.

    Jag är på jobb nu så jag vet inte hur det är med Börje. Och nu har du gjort mig orolig så jag får ta en kik på honom imorgon bitti. 🙂

  12. Stattinskan skriver:

    VA??? Har inte blåsan gjort sig påmind ännu … eller är det ANders som inte är klar med frukosten?

  13. Camilla skriver:

    Ja…man ska lyssna på han från ovan 😉
    Ha det bäst!
    Kram!

  14. jenfan75 skriver:

    Vilka trevliga bilder…
    Nu var det ju ett tag sen jag var på besök men det har varit så mycket. Men nu har barnen sommarlov så nu är det bara jag som skall upp om mornarna.

  15. Marran skriver:

    jesus ser dig !

    SV:
    Det var en väldigt lyckad middag 🙂

  16. Renee skriver:

    Osis att ni blev påkomna med att stjäla!

  17. Diana skriver:

    Bara för att du jagade upp mig så igår kväll och natt så var jag tvungen att väcka Börje nu när jag kom hem. Han lever. Men du får inte göra så mot mig! Han är nämligen så gammal att han har ena tassen i graven…

  18. Diana skriver:

    Glömde säga god morgon!

  19. Ulrika skriver:

    Det är minsann inte alla som kan laga Mariposa i lavendel..!! Låter som en äkta spansk paradrätt. 😀

  20. Afrodite skriver:

    Hahahaha…älskar ditt urspårade inlägg! Och äntligen – Heureka!!! Lavendel! Hallelulja-moment! =) Klart att du måste snor en (minst) planta med dig hem! Fattas bara! Vet ju inte när du får se äkta lavendel nästa gång och inte bara de röda, gula fejkade…! =)
    Kram och godmorgon!

  21. Sussi skriver:

    Less på campingen.. nej aldrig 😉

    Så du vet hur en ”äkta” Lavendel ser ut alltså?? 😉

    Kramisar

  22. Heidi skriver:

    Åh shit..HAN pekar t.o.m med fingret åt er!! Vilken tur att ni lyssnade, åka dit för stöld av lavendel vill man ju inte..trots att det tydligen inte skulle märkas i lavendeldjungeln!

  23. Ellis skriver:

    GAHAHAHAH ond du är, Nu kommer ju alla tro att jag är skelögd for reaaaal! Hahahahhaa.

    (jag har inte hunnit läsa mina kommentarer men försöker gå igenom bloglovin först! :o)

  24. Nattis 2.0 skriver:

    Den var ju enorm, klart ni kunde.

Lämna en kommentar