Vad är det här!

08 juni 2010

Och kan man ha nån som helst nytta av den på en camping?

Yeeesss! En tävling igen!

Må bäste man/kvinna/hamster vinna.

Priset? Det kommer Ama de casa på sen. (en blomma är ingen dum gissning) (ja på priset alltså) (superhjältar får också delta i tävlingen) (även släktingar).

Godnatt! Vi kanske hörs imorgon.


Konsten att bygga en koja

08 juni 2010

Först ska man hitta en lämplig plats. Här i Spanien kan man se sig i stjärnorna efter campingar med gräs. Det är liksom inte Wimbeldon det här, snarare Franska öppna. På grus alltså. En hammare för att få ner tältpinnarna är ett måste. Ni ser väl hur nära marken pinnarna är? På golvet, typ… Tror ni att Ama de casa befattar sig med att slå i tältpinnarna?

Nu börjar det arta sig. Tältet är uppe och kylen är på plats.

Sådärja! Då var det bäddat också.

Hittills har vi inte saknat något. Inget verkar glömt…

Dags att laga mat!

Ser man på! Inte ens potatisstickan är bortglömd. 

Tja, då är det väl bara att hugga in!

Sen kan man luta sig tillbaka, titta på himlen och filosofera över livet. Vad vi kom fram till?  Jo:

Det ska va gött att leva!


Mot bergen!

08 juni 2010

 

Att packa bilen, ja själva stuvandet, där brukar inte Ama de casa få vara med. Anders tycker att jag visade mitt okunnande i detta för typ 100 år sen när vi campade i Frankrike. Bagageluckan var helt tom och redo för packning när jag glatt la in vår lilla medhavda radio mitt i det tomma utrymmet. Sen dess är jag diskvalificerad.

Att jag sen inte riktigt når upp till takboxen, det ser han bara som en fördel. Här ligger alla skrymmande och ganska lätta saker. Ni kan se stolarna, skopåsen och en liten skymt av fläkten. Jo. Det kan ju bli varmt.

Resten in i bagageluckan. Ja, förutom kylen då. Den får bo i baksätet fast förankrad i säkerhetsbältet och kopplad till cigarettändaruttaget.

När allt var på plats tittade vi förundrat på varann:

Anders: Det gick nästan för lätt…

Ama: Undrar vad vi har glömt?

Sen siktade vi mot bergen.

Anders körde och jag förhörde. 

Vi svängde lite åt ena hållet…

… och lite åt andra hållet…

… och vips var vi framme i El Berro.

Eftersom jag gärna ville fota den där skylten så råkade det bli så att vi missade skylten på andra sidan.

Den som sa att…

Torget var avstängt för genomfart på grund av vägarbete. Men det gick allt klämma sig fram ändå.


Premiär!

08 juni 2010

Ja, igår kväll var det stor galapremiär!

För den här rackaren:

Ja, nypremiär i alla fall.

I drygt två månader har han fått vila. Nu har vi väckt honom och vänligen bett att han ska alstra kyla istället för värme.

Nu börjar det nämligen hetta till…

Gomorron!