En trevlig kväll

 

Igår åkte vi ut till kusin Nikki och Derick i Los Balcones.

1

Nikki, Annika, Derick, Gihan och Anders satt runt bordet och avnjöt den underbart goda maten. (Ama ser ut att vara mitt på bordet? Lite ouppfostrat…)

2

Grillad svärdfisk med blomkålsfrittata, tomatsallad och basilikasalsa.

En sån god mat kräver flera kockar:

3

Derick, Gihan och nån okänd rackare grillade…

4

… medan Nikki kämpade i köket.

Det där med ”flera kockar” och ”sämre soppa” kanske stämmer, men som tur var så åt vi ingen soppa. Den maten som dessa kockar åstadkom var fantastiskt god.

Sen löste vi några världsproblem. Bland annat det här:

5

Ser inte den här fontänen lite torr ut?

Anders hade en idé hur man kunde fixa detta:

6

Hmm…

Sen var det nån som kände sig mer upplyst än oss andra:

7

Hmm igen…

Tack alla för en supertrevlig eftermiddag och kväll – nu får det inte dröja lika länge innan vi ses nästa gång!

Idag har vi lill-lördag – igen, och det ser ut att bli en fin dag – igen. Hoppas att ni också får en härlig dag!

Gomorron!

36 Responses to En trevlig kväll

  1. Robert skriver:

    Väldans vad påhittig Stalkern var där. Kan meddela att det också verkar vara han som är ”okänd” på bilden ovanför där. 😉

    Gomorron! 😀

  2. Robert skriver:

    FÖRST! 😀

  3. Ami skriver:

    Vilken trevlig dag ni fick! De är så mysiga, både Nikki och Derick 🙂

  4. Sven skriver:

    Såg väldans smarrigt ut det där. 🙂

    Morrn, morrn! 😀

  5. Znogge skriver:

    En dag i gruvan är alltid en dag i gruvan 😉

    God morgon!

  6. Comsi Comsa skriver:

    Så mysigt å gott! 🙂

    Kram ♥

  7. ogamotoga skriver:

    Mmmm … såg gott ut. Om nu Anders fyllde hela den där, då är han duktig … men var säger de små pájarosana om det ”vattnet”? 😀 😀 😀

  8. Ja, det gäller att vara upplyst så man inte sitter i mörkret och famlar. Fast det kan väl vara nog så mysigt i vissa lägen.

  9. skåningen skriver:

    Anders är inte den förste Svensken som gör sig känd med fontäner…………………………..SVAR:.Att googla är bra! Ha en bra dag! Kram!

  10. MariAma deCasa skriver:

    Jo, denna långhelg har då bjudit alla gäster på ett helt fantastiskt väder. Nu kämpar vi på i vardagen igen vi stackars Amor. Ha en bra lillördag 😉

    • Ama de casa skriver:

      Det har varit helt underbart! Men som sagt, en Ama de casa är ju aldrig ledig… 😉

      Ha en skön dag – finns alla förutsättningar för det 🙂

  11. farfar hebbe skriver:

    Tack för att du är klarsynt,,inte visste jag att jah stammade när jag lägger in inlägg i bloggen,,Fixat nu.Tack..
    Är du 100 på att Anders ser skillnad på en pissoar och en fontän??.Haé Kram.

  12. Fia skriver:

    Hej! Ser trevligt ut på Los Balcones! Vi har installerat oss här igen, hann med en repa på paseon igår också, vilket kalasväder! Hoppas vi ses endera dagen, men visst skulle ni ut och vifta i april?
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Hej Fia, och välkomna tillbaka! 🙂
      Hoppas vi hinner ses – paseon är ju ett ganska säkert kort för att stöta ihop med folk 🙂
      Kram

  13. Inger Rozén skriver:

    Hej!Så trevligt ni har det!
    Idag är jag upprörd för min blogg funkar inte.Kan inte läsa mina meddelande eller nåt.Knas är det!
    Kram,Inger

  14. Geddfish skriver:

    OJ, så trevligt ni hade/har! Så kul att läsa, blir så glad, delad glädje är dubbel glädje 😀 Kramelikram ❤

  15. Härligt med lill-lördag – igen. Låter trevligt.

  16. Ditte skriver:

    God förmiddag! Strålande sol över Stockholm idag! Hur skönt som helst och balkongläge är intaget.
    Trevligt med en tur till Los Balcones och det kombinerat med god mat och trevligt sällskap är helt perfekt.
    Önskar er en fin dag även idag.

  17. gunnardeckare skriver:

    Jag älskar svärdsfisk!

  18. torrebloggen skriver:

    Såg riktigt trevligt ut!
    Ha en bra lill-lördag!
    Kram!

  19. bpz3 skriver:

    Hahaha! Men maten såg verkligen otroligt god ut! En mästarkock har lagat den med mycket TLC.
    Ingen sol här inte. Allt runtomkring har försvunnit i dimma. Har aldrig sett nå’t sådant här…

  20. åsa i åsele skriver:

    Happy days 🙂

    Jag har aldrig ens sett en svärdfisk… vad jag vet 😉
    varken död eller levande.

  21. TantGlad skriver:

    Oj så trevligt och härligt ni har haft det.

    Lillördag i dag ja. Det blir nog en bra dag.

    Ha det gott och kram.

  22. Inger Rozén skriver:

    Nu kommer jag in i bloggen.Dessutom kom elektrikern och vartrevlig samt service minded.Nu fick jag för mig att rengöra ugnsluckan.Visst!?Nu vill den ena luckan inte öppnas och den andra sitter löst.Fy farao vilken billig spis1
    Kram;inger

  23. Ann-Kristin skriver:

    Maten såg verkligen god ut. Serverat på Gröna Anna ser jag. Fick en idé att frakta ner min servis där 🙂
    Blev Anders frusen i skuggan?
    Kram/A-K

  24. moi skriver:

    Min dag har inte varit så jättekul men det går över.
    Är det en drickfontän som Anders är så kreativ vid? 😀
    Bara så jag vet om jag i framtiden närmar mig en sådan… 🙂

  25. "LillaSyster" skriver:

    =) alltid kul med en liten kusinträff!! Vänta nu inte för länge till nästa träff. Men Anders…. det där var inte kreativt

  26. mittlillautrymme skriver:

    Gokväll! Ja, Anita Ekberg blev väl berömd när hon badade i fontänen. Anders kanske också kan bli det på sitt sätt…… 🙂

  27. Ylva skriver:

    Jag kan göra en god tomatsallad, caprese, som jag trodde var spansk men nu googlade jag den och den är italiensk.

  28. Sussi skriver:

    Jag får nog hålla med.. Lite ohyfsat att ligga i andras mat så där 😉

  29. Biggeros skriver:

    Så mysig dag med min favoriträtt ( svärdfisk) Vissa kräver mer ljus än andra vid middagsbordet:) Ja, det var nog tur att ingen fyllde fontänen med vissa behov…. Ha en fortsatt trevlig kväll med vänner:)

  30. surridurr skriver:

    Ja det var verkligen en upplyst en

Lämna en kommentar