Gissa vad det här är:

 

1

Plättlätt va?

Eller inte. Ama visar från en annan vinkel:

2

???

Jo, förstår ni. Det här är Torreviejas nya marknadsplats.

Ama blev så glad när Preciosa skrev att den ska vara klar till den 13:e juni, och jublade i kommentarerna.

3

Det skulle alltså innebära att detta är den sista fredagsmarknaden som Ama ser från sin terrass. Jippie!!!

Men det var en sak som hon (Ama alltså) hade glömt… Vi är i Spanien. Det lär vara en hel del byråkratiskt arbete som kvarstår innan flytten blir av. Det är byggnationerna som ska vara klara imorgon.

Hoppas bara att det inte blir en ny ”Murcia flygplats historia” av det hela. Den flygplatsen har varit klar i flera år, men ännu har den inte öppnat för trafik.

Heja Spanien!

Gomorron! 

25 Responses to Gissa vad det här är:

  1. Inger Rozén skriver:

    Gomorrn!Är uppe med tuppen.Usch!Kram,Inger

  2. Preciosa skriver:

    Hej Ama!
    Nu jag icke förstå 😦 Jag skrev ju utförligt att kontraktet för byggfirman går ut 13 juni men sen så…ska bla bla bla… så den öppnas kanske i år…glömde alltså inte la burocracia här 😀
    Kram P ♥

  3. åsa i åsele skriver:

    Snart händer det 🙂

  4. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron !
    Jag förstår så väl att ni vill bli av med marknaden. För min blir det ju inte alltför långt att gå på fredagarna när väl marknaden flyttat. Men det är skrivet i stjärnorna när det blir av 🙂
    Kram/A-K

    • Ama de casa skriver:

      Goafton, A-K! 🙂
      Jag tycker det ska bli skönt när den flyttar. Den drar ju inte iväg särskilt långt heller, så dit tar man sig lätt 🙂
      Men när? Ja, det återstår att se…
      Kram

  5. trollet skriver:

    Ha ha, hur ska vi då få fredagsbilderna?? 😉

  6. Ditte skriver:

    Gomorron!
    Och det är en god morgon. Visst? Tänk om det är sista fredagen det är marknad i trakterna runt er, så skönt det vore. Men jag är nog också tveksam till en flytt inom en snart framtid. Att det nya området är klart innebär tyvärr inte att flytten dit är det. Men hoppas kan man.

  7. Ami skriver:

    Ska vi verkligen slippa marknaden nu?? Det kan ju inte var sant….Nä, jag tror inte på det 😉
    Men ha en bra dag

  8. skåningen skriver:

    mañana,mañana………………………………………….Jag tyckte det var en bra ide– Ibland är hästarna inne! Kram!

  9. bpz3 skriver:

    Kommer du inte sakna marknaden inpå husknuten!? Jag menar marknaden har ju varit din fredagssignatur. Ok, du får väl skicka ut Anders till det nya stället varje fredag för att fota;-)

  10. Tina skriver:

    Jag ska gladeligen hoppa på en marknadsbuss, när det drar igång på nya stället! Har inte riktigt förstått vidden av stadsockupationen förrän jag traskade iväg på ett ärende och då såg marknadsrester o spår, kvarter efter kvarter..

  11. Yvonne skriver:

    God nästan eftermiddag. Ska verkligen bli spännande att se vilket år de flyttar, för inte tror jag det blir i år inte, men ibland förvånar ju byråkratin här nere, so lets hope.

    Vi är sällan och aldrig på den marknaden, oftast bara sista fredagen Innan vi åker hem för vi brukar köpa färska valnötter till grannen som tar hand om huset hemma när vi är borta.

    Härligt att solen lyser igen. Vi var neråt La Mata i går men tror inte tapasracet riktigt hade fått fart i går. Har varit lite dålig reklam för det tycker jag. Du som är ambassadör kanske ska fixa till det.

    Ha en fin fredag

    • Ama de casa skriver:

      Dom är dåliga på reklam på alla evenemang som fixas, tycker jag. Tack för att du uppmärksammade oss på tapasrejset i La Mata!

      Hoppas du får en fortsatt finfin fredag! 🙂

  12. Decdia skriver:

    Jag hoppas att marknaden stannar där den är forever and ever! 😉

  13. Meh, kommer du inte sakna marknaden intill ? 🙂

  14. haha det kunde jag aldrig ha gissat på 😉

  15. Znogge skriver:

    Något händer i alla fall även om tidsperspektivet är en annan femma 😉

  16. Annika skriver:

    Vi får se nästa fredag om vi får några bilder på marknaden.
    Kram

  17. Robert skriver:

    Hur skall vi kunna veta när det är fredag nu? 😉

    Goafton! 😀

  18. gunnardeckare skriver:

    Vi väntar med spänning…

  19. kenrot skriver:

    låter spännande o så får vi se andra fredagsbilder sen då 🙂

Lämna en kommentar