Ama har farit med osanning!

 

I ett svar till en kommentar av Stattinskan i förra inlägget, så höll jag med om att jag – liksom hon – inte ens var född 1980.

Sen hittade jag den är bilden i arkivet:

Ama, anno 1979

Fast när jag tänker efter… Jag vet ju att jag och Stattinskan är födda samma år. Så Ama är ingen lögnare, bara väldigt godtrogen.

Så är det.

61 Responses to Ama har farit med osanning!

  1. Stattinskan skriver:

    Ha ha – jag antar att du nu vill att jag ska gå och tvätta munnen med såpa eller sätta in ett foto från -79? Jag har lite bilder, men de är i källaren, så jag får börja med att tvätta munnen 🙂
    Tack för länkningen underbara Ama 😀

  2. Stattinskan skriver:

    Åh herre min skapare … FÖRST IGEN!!!! Yes!

  3. Stattinskan skriver:

    … och DÄR knep jag hela prispallen ;-D

  4. Ninni skriver:

    Underbar bild har haft nån liknade frisyr=)

    Ha en skön Valborg, finns det några eldar i Spanien??

  5. Vicke skriver:

    Då vet vi det, din blogg är tolkad hos mig nu

  6. Znogge skriver:

    Utmärkande för den årskullen eller 😉

  7. Vicke skriver:

    Svar: det är okey

  8. skåningen skriver:

    Du var söt på den tiden ;D……Svar:Aha!!! Du är lite virrig menar du??Synd att du bor så långt ifrån.Kram! ♥

  9. Tomtan skriver:

    Får du se nån brasa ikvälldå? eller blir det att elda på egen hand!

  10. Roggan skriver:

    Ja det ska bli kul att fylla femtio om några år.

  11. Glimz skriver:

    Nice lady 🙂 Vilken fin tolkning Vicke gjort av din blogg 😀

  12. ansepanse skriver:

    jaså är du och Stattinskan lika gamla men då är du ju riktigt ung 🙂 för det är du ju det syns på bilden
    kramar

  13. Robert skriver:

    Lika besvärlig då som nu, eller hur var det? 😉

  14. Elisabeth skriver:

    Häftig frisyr! Hade något liknande själv. Tur att minnet kom tillbaka. Ha dé!

  15. moi skriver:

    Nu har Batman fixat mitt bredband och jag är åter i cyberrymden! Få se hur länge det varar…. 1980, minns det som igår, alltså mitt minne är lika kort som mitt lillfinger.

  16. skåningen skriver:

    Klart kommentaren kom rätt du har ju övat ;D Vad jag menade Jooo på den tiden var du söt som en 20åring nu är du ju dubbelt söt(smörar lite)Kram! ♥

  17. anne skriver:

    Sv. Då hade ni kunnat komma till Milchbuckstrasse 1 i Zürick i stället!!!! Maken höll som bäst på att terrorisera grannarna med en hemgjord rocket launcher och sköt nästan av sig ena foten då den back-fired!!!!

  18. anne skriver:

    Zürich ska det så klart vara!

  19. Diana skriver:

    Vilken sötnos du var (och är). Men det där med att inte vara född 1980, det går jag inte på… till och med Batman vad född då. Undertecknad däremot var inte ens påtänkt 1980 (fast det var jag å andra sidan inte ens nio månader innan min födsel, haha).

  20. Diana skriver:

    Tsss, jag är vaken… har inte legat i den där stolen än… fullt upp idag serru. 😉

  21. Diana skriver:

    Sv: Äsch, det är inte lönt att göra fler uppdateringar idag… helgerna är döda rent allmänt på bloggfronten så jag tror det är ännu dödare på valborgsmässoaftons kväll. 😉

  22. Diana skriver:

    Sv: Jag är inte bara länkgalen, jag vill ha kommenarer med… 😉 Kräsen jäkel. Haha.

  23. Diana skriver:

    Sv: Var det bara kommentaren som var presenten? Jag som trodde jag skulle få er bröllopsbild, länk och en kommentar.
    Kräsen som sagt. 😉

  24. Aurora skriver:

    80-talsfrissa 1979? Hur går det med maratonet idag då? Kram

  25. Diana skriver:

    Är du sur över min otacksamhet Stumpan? 😉

  26. veiken skriver:

    Har orken tagit slut?Ingen marathon idag???
    Bilden måste vara mycket gammal….långt före 80-talet…. 😉

  27. veiken skriver:

    Förtydligande: Om du inte orkar mera idrott, så måste du vara mycket gammal. Äldre än du tidigare gjort gällande.;)

  28. Pia skriver:

    Åhå.. den frissan känner jag igen!!! 🙂

  29. moi skriver:

    Diana må inte ha varit påtänkt, men nåt hade vi i tankarna. Hej, hopp det är ju valborg….

  30. soffie skriver:

    snygging där då var jag 1år:)men jag hade en rejäl kalufs även jag fast jag va mörkhårig då:)
    kram

  31. Småländskan skriver:

    Vadå glömma när man är född? Du var ju inte ens född när jag föddes.. tror jag.. om jag minns rätt! Kram på dig snorunge!!! (och detta skrivs med ironi,om nu nån tar illa upp).

    • Ama de casa skriver:

      Snorunge är helt rätt! Min pappa sa åt mig när jag var typ fem år gammal:
      – Ta ut fingret ur näsan, du kommer att peta ut hjärnan!
      Mitt svar:
      – Jag känner nåt hårt där uppe – är det hjärnan?
      😀

  32. marie skriver:

    1980, då var jag inte heller född…knappt…eller…?!?!?
    Sv: asch då att du kom på mej att jag ramlat av utmattning och fick ligga ner o fota….men du, berätta inte för någon!!!!
    Kram o hoppas du haft en skön valborg.

  33. Gun skriver:

    Du är jättesöt och jätteung och så, men var är orgasmon? Jag väntar.. 🙂

  34. mitha53 skriver:

    Oj vilket mysigt hårburr du hade, en riktig pudding också,*ler*…
    Kramiz!

  35. Ha ha ha Var får du/ni allt ifrån?
    Kul med marathon, men tat försiktigt så det inte blir några skador.
    Hälsningar
    Yohanna

  36. Fnulan skriver:

    Oj jag som trodde att vi var lika gamla,typ runt 20… Eller nått!
    Frisk nu fina Ama? Såg du att jag hjälpte dig och va först hos Diana? Snällt va?
    Mira lillan har fått skit i ögat som gjort att hon fått inflammation:(
    Du är alltid först hos mig, i blogghjärtat! DU är fantastisk på dina kommentarer!!!

  37. Gilla skriver:

    Du skrev om bröllopet att det var tråkigt i jämförelse med Victorias. Det har du alldeles rätt i. Jag garvade högt ibland, när det gällde deras galna hattar. Det var ju många jättefula hattar. Jag hade vägrat att sätta på mej såna åbäken.

    Victoria ser fortfarande lika lycklig och förälskad ut.

    Visst var det en fin kisse. ♥♥♥

    Kram/Gilla

  38. Diana skriver:

    Men mamma då! Nu måste jag peta ut ögonen…

    Sv: Jodå, jag är vaken… försvann bara lite där. 😉 Men förhoppningsvis somnar jag snart, det drar lite i ögonen sen gårdagen.

  39. Diana skriver:

    Vilken tur att jag fick den där kommentaren trots allt slit för dig -den var ju så fin! Natti natti Ama!

  40. moi skriver:

    God morgon världen och Ama. 1 maj, 5,1 grader utanför och jag är redo att ta mig till kolonin. Äter gärna frukost därnere/ute. Men trots att jag nu har kontakt med omvärlden igen lär jag inte bli först att kommentera (med såna (o)vanor). Men att bli sist kan väl vara det nästbästa. Ha en bra dag!

  41. Fenixmona skriver:

    Undrar om åren egentligen är så viktiga…vi lägger nog för mycket i det…Det viktigaste är här o nu, fast visst är det kul med alla gamla bilder som finns kvar! Kramiz

  42. Vicke skriver:

    Kuckeliku klockan är 7, upp o hoppa nu

  43. Husfrun skriver:

    Vem kan hålla reda på alla dessa siffror och årtal? Helt onödigt. Fast till och med jag vet att jag var född 1980.

  44. kloppan skriver:

    haha inte lätt

  45. Thakock skriver:

    Söt bild! =D

    Haha 😛

  46. krulli skriver:

    OMG man kanske ska följa ditt exempel? En bild från 1979?
    Eftersom du och Stattinskan är så otroligt mycket äldre än mig måst ejag vara mycket yngre…..

  47. krulli skriver:

    Jag antog utmaningen (och antog att det var en utmaning) så jag har ocksålagt ut en bild på en mycket ung krulli…
    http://krulli.se/2011/krulli-anno-1979/

  48. Sussi skriver:

    hahaha man kan väl alltid försöka..

  49. moi skriver:

    Kanske jag borde skaffa elektricitet också, eller???

  50. Britt skriver:

    Man kan ju inte minnas allt. Med åren blir minnet selektivt…men du har ju bildbevis så du bör ju ha funnits en tid före 1980…du ser ju inte precis nyfödd ut 1979.

Lämna en kommentar