Ett färgprov

 

Vill bara visa Gun vilken färg jag vill ha på den där skon jag vill vinna.

Nåt i den här kulören hade jag tänkt mig.

Idag står en promenad utefter havet på schemat här. Och ni? Vad har ni tänkt pyssla med?

Gomorron!

27 Responses to Ett färgprov

  1. lena skriver:

    Låter underbart med havet..glad Påsk, på dig!!Kram Lena

  2. Preciosa skriver:

    Hola!
    Ja här får det väl gås också om jag får ur stegmätaren ur
    plasten 🙂 Vet inte om det ska regna sen eller?
    Vad ska jag skylla på för att slippa..är trött pga myggbesvär..I dag ska det upp mer nät, tror jag ska näta in hela terrassen!

    Ciao P 🙂

  3. Petra skriver:

    Än så länge är tanken att inte göra någonting. Men det kommer säkert att ändras under dagen 😉

    Kram

  4. Anki skriver:

    GLAD PÅSK! Nu ska jag ut i solen och njuta. Ha det så bra

  5. Stattinskan skriver:

    Har inte tid med en bloggrunda – men det finns alltid tid att kika in till en Ama 😀
    Go´ och gla´ida´till er också 🙂

  6. Hillevi skriver:

    Ägg. Det är planen. 😉

  7. María skriver:

    Oops…det får mig osökt att tänka på denna sång:
    Amapola, lindisima amapola
    No seas tan ingrata
    Mirame
    Amapola, amapola
    Como puedes tu vivir tan sola

    Idag blir det påsklunch med stora tjocka släkten, lite sol på altanen och sen får vi se…

    Ha en härlig dag!!

    • Ama de casa skriver:

      Hahaha! Jag var tvungen att googla – tänk att dom har döpt den fina, röda lavendel-vallmon efter mig 😀

      Hoppas du har haft en störtskön dag med sol och tjocka släkten!

  8. Britt skriver:

    Tror du ens Gun hör dig bland alla ungdomar som skränar på hennes blogg, i kommentarsfältet, och blivit ditlurade av Egoina.

    Glad Påsk på dig! Här har vi sol och värme ( i Norrlandsmått mätt)!

  9. Husfrun skriver:

    Underbart fint. Påminner mig om att vi köpt vallmofrön att så. Snart så.
    Kram och glad påsk 🙂

  10. Ninni skriver:

    Nämen var det en Mandel i den lurviga saken..där ser man man lär sig nåt nytt varje dag=)

    Idag ska vi njuta i SOLEN och klippa rosorna!!

  11. Kristina skriver:

    Syster och svåger med barnen kommer och vi äter lite sill och ägg först och sen grillat med diverse tillbehör. Lek och spel i det soliga vädret 😀

  12. Tomtan skriver:

    Inte vid havet men väl runt den lilla sjön 😀

  13. Roggan skriver:

    Vill helst ha blåa skor som Kal P Dal sjöng.

  14. carina skriver:

    Vi håller på att kratta framsidan i dag! Efter det blir det jobb!
    Kramen fina du♥

  15. Det blir väl lite promenader med lilltrollet, kanske en cykeltur också. Vi såg att Marianne och Arne var med och spelade boule med er. Hälsa om du träffar dom igen.

  16. Thakock skriver:

    Absolut ingenting. Är trött efter igår 😉

  17. Diana skriver:

    Hihi, kanske inte så överraskande nu när vi lärt oss vilken Amas favoritfärg är… 😉

  18. Glimz skriver:

    Mmmm en promenad utefter havet, det lät inte så dumt. Här hemma står fönsterputs på schemat, inte lika exotiskt men nödvändigt.. Nice färg & tumme att du vinner 🙂

  19. 4U2 skriver:

    Min promenad … åh, hade gärna gått vid havet! Ha en fin påskhelg!

  20. Znogge skriver:

    Det blev två timmar i brassestolen. Inte fel alls 😉

    Glad Påsk!

  21. LiLo skriver:

    Glad Påsk! kan fortfarande inte fatta att jag vann, så glad min påsk blev : )

  22. Gun skriver:

    Så fin vallmo, ska du tillverka opium för ”rekreationellt bruk”, som det står i Wikipedia? Den ser lite mer orange ut än min röda lera. Vad synd, då är det ju ingen idé att du vinner. Men kanske Maken till Kusin de casa kan vinna, för rosa har jag gott om. 😉

Lämna en kommentar