Under ytan

Det är så roligt med undervattenskameran! Man kan ligga och flyta omkring med den och fota… ja, en fot tillexempel.

Fast det räcker inte för er, eller hur?

I kommentarer till det här inlägget skrev Diana, Thakock och Nattis att dom ville se fiskar, att det var dags att börja snorkla och fota under vattnet.

Okej. Dags att se vad som döljer sig under ytan.

Här har vi en stingrocka som försöker gömma sig. Men jag ser honom ändå.

En barracuda.

Ooops! En haj. Den verkade lite ledsen…

… så den fick en kram.

Här vinkar ett sjölejon åt oss allihopa. Hej, hej!

Här är det nån som knappt hinner in i bild. Det är en pingvin.

Men vänta nu lite… En pingvin? Är det verkligen det?

Jäpp. En pingvin. Såna finns väl inte i medelhavet?

Jag måste be om ursäkt. Det råkade visst smyga sig in lite arkivbilder från Belize och Galapagos. Tagna med såna där engångskameror.

Jaha. Då är det väl bara att ta fram kameran, gå ner i källaren och hämta cyklopet och snorkeln och ge sig ut på djupt vatten.

Fast det får bli en annan dag. Nu är jag alldeles slut efter att ha varit på posten.

39 Responses to Under ytan

  1. Svorskan skriver:

    Hahahaha! Jag tycker inte du skall avslöja något om arkivbilder. // Du har min empati, det måste vara skitjobbigt att behöva gå på posten! ;D

  2. Hahaha du är för rolig!

  3. ansepanse skriver:

    försökte du verkligen lura oss, fy skäms! 🙂
    kramar

  4. Thakock skriver:

    Haha fuskis! =P

  5. Åsa skriver:

    Fiskar?!?! Jag vill se nakna tyskar!! =)
    (Har hört att det är vanligt med nakna tyskar )

  6. Gun skriver:

    Vad modigt att krama en haj! Även om den inte simmade i medelhavet.. 🙂

  7. anne skriver:

    Ja!

    Vi vill se Ama snorkla!

    Vi vill se Ama snorkla!

  8. Åh, jag vill också ligga i blöt i Medelhavet 🙂

  9. Svorskan skriver:

    Sv: Visst försöker myndigheterna att få oss att tro att allt är bättre nu? Och sen upptäcker jag såna saker som att de hade fler röda dagar vid jul förr i världen? Kanske Sverige låg i Spanien också för allt vad jag vet!!

  10. Aurora skriver:

    Lurfia. Kram

  11. Renee skriver:

    Du försöker lura oss, fy skäms. Ta nu med dig kameran ut eller lägg dig åtminstone i badkaret och fota små plastankor.

  12. Svorskan skriver:

    Sv: Låter som en mycket logisk, förnuftig och sansad förklaring, tycker jag. 😀

  13. Stattinskan skriver:

    Haha, jag är skitnöjd med foten 😉 och sedan tycker jag jättesynd om dig, du måste vara helt slut efter postenbesöket. Stackare 🙂

  14. Marie-Louise skriver:

    hahaha, men det var jättefina foton 🙂 några från Medelhavet kommer kanske så småningom.

  15. veiken skriver:

    Vilka slarviga kort du har som lägger sig på platser dom inte ska vara på…Jag måste köpa mig en undervattenskamera. Det har jag bestämt – men när?? Kram

  16. Camilla skriver:

    Hahaha…tror du vi gick på den lätta? 😉
    Ja…det gjorde vi nog 😉
    Ha det bäst!
    Kram!

  17. Yvonne skriver:

    Skulle vilja se dej snorkla Ha en bra fredagsmys..Kram!

  18. Hebbe skriver:

    Tack,det är skönt att vara hemma igen,,du jag håller mig på ytan tror jag..Haé Kram.

  19. diana skriver:

    Fina bilder, men läskiga djur :/

  20. Kina skriver:

    Haha, du är för rolig du! Nejdå jag gick inte vilse i skogen, bara lite vilse i tröttheten:) Nu är jag på G igen.
    Ha en bra fredagkväll!
    Kram Kina

  21. Susanne P skriver:

    Wow, tänkte jag först.
    Sen så tänkte jag: jahaaa.
    Men så slog det mej att du bara skojade!
    Tror du att du kunde lura mej!!?? (japp! det gjorde du! 😉 )

  22. soffie skriver:

    wow va coola bilder,
    du är så himla härlig!!!
    jag vill med bada här är det riktig höst nu,de har börjat plocka in utemöblerna.suck:(

  23. Ellis skriver:

    Du är lat och du fuskar, vad har hänt ? Me is really chocked! :O

    Haha men läskigt o krama en firre, hur tillät den det?

  24. Nattis 2.0 skriver:

    Inte nog med att ni lever så exotiskt, ni lever hektiskt också, hur hinner ni till posten på en dag?
    Oj vad jag är imponerad!

  25. Mia systeryster skriver:

    Hahaha, men det var fina foton, MEN nu vill vi se dig snorkla;)

  26. kloppan skriver:

    o jag som var hhelt säker på att det var en lavendel 😦

  27. Diana skriver:

    Haha, jag trodde helt på dig fram tills rockan. Sen, nja. Men ingen kan klaga på din fantasi! Jaga nu fatt i ett cyklop och snorkel och se till så att du har lite nytta av din nya kamera!

  28. Diana skriver:

    Förresten, har du varit på posten idag igen? Jösses vad du ränner där!

  29. Nattis 2.0 skriver:

    SVAR: Sovit? Nej 4 timmar igår och 3 timmar i morse, sen var jag ivär och gjorde intervju och sen drack jag en uppigare (brukar inte men) och då var det stört omöjligt att sova, förstår det inte…. 😉

    Trött imorgon? Antagligen 🙂 (Trött redan nu faktiskt)

  30. Nattis 2.0 skriver:

    *Upp-piggare, alltså en sån där som redbull

  31. Glimz skriver:

    Bra du påminner mig om vad som finns under ytan! Jag tror jag fortsätter att hålla mig till poolen, det känns allt tryggast så 🙂 En härlig helg!

  32. Ellis skriver:

    sv: Det var mina enäggstrilling syskon på bilden, visst liknade vi? 😛 Hahahaha

    Vi har skola mellan 2-3 h per gång.
    Nästa vecka går jag mån-tors-fre i skolan är ledig tis o ons! Skönt!

    Vad ba att du ändå går på kontrollerna nu när de kallar in dig, de starkt trots din skräck ! 🙂

  33. Vicke skriver:

    jag hoppas att du får en trevlig helg nu, men du har ju helg hela tiden så det är väl ingen skillnad

  34. MalinT skriver:

    Haha, försöker du lura oss, skämta med oss aprilo? Fy skäms 😉
    Kram

  35. Camilla skriver:

    Jaha…och nu ligger Ama under täcket! 😉
    God morgon!

  36. Stattinskan skriver:

    Gomorron Ama, du ligger väl inte i ”spat” fortfarande 🙂

  37. Hillevi skriver:

    Upp och hoppa!? Klockan är ju massor! 🙂

  38. Agneta skriver:

    o jag som såg fram mot ytterliagre hajbilder mm från eran strand! Så var det bara fusk… 😀

Lämna en kommentar