Some serious shopping…

 

I morse landade vi här:

1

I Neapel. Eller som min förra frissa sa när hon skulle ut och kryssa på Medelhavet:

– Vi stannar bland annat i Nepal.

2

Från vår hytt hade vi en fantastisk utsikt, Leffe lär bli grön av avund.

Men höjde vi bara blicken lite så såg vi Capri, minsann!

3

Aja, vi såg nästan Capri. Det var lite disigt.

4

Vi gav oss ut på en promenad i stan. Såg gröna gräsmattor, rosenbuskar och en lyftkran.

5

Vi såg trånga gränder med många shoppingmöjligheter.

6

Sen kunde vi konstatera att det är fredag idag! En marknad.

Det var dock inte där vi skulle shoppa. Nehejdå.

Italien är ju kända för att göra många grejer med god kvalitet och vi skulle shoppa med stil!

7

… och vi gick in på en tjusig galleria med många affärer.

8

Takkupolen var väldigt vacker och alltihop är designat av samma snubbe som fixade till Gallerie Lafayette i Paris.

Nå-å? Blev det nåt shoppat då?

9

Jajjemensan! Endast det bästa är gott nog.

Ha en superbra inledning på helgen!

33 Responses to Some serious shopping…

    • Geddfish skriver:

      FÖRST på plan 😀 Jaså, du. Du hamnade i italienska Rusta, eller nåt, haha, du är rolig, du.
      Annars var det väääldigt tjusiga kupoler där och i Napoli, si si, där kan det vara romans.
      Ny fredagskram!

    • Ama de casa skriver:

      Wettex är helt klart bäst! Min samling av finwettexar är ju oanvändbar just på grund av att dom är så fina. Måste ha lite vardagswettexar 😀
      Kram och grattis!

  1. farfar hebbe skriver:

    Wettex,,vem hade kunnat ana att du skulle till Nepal i Italien för att köpa Wettex,inte jag i alla fall..Haé Kram.

  2. Znogge skriver:

    Wettex! Den sanna lyckan för en storshoppare 😀 Grattis till fynden. Ja, det gäller ha god kartkunskap när man är ute och kryssar 😀

  3. "LillaSyster" skriver:

    Nä, nu skojar du Wettex som är made in Norrköping köpta i Nepal =) Ja, ja inget annat duger här heller, men inte åker jag till Nepal för att köpa dem.
    Ha en skön långhelg! Kram

  4. FREEDOMtravel skriver:

    Tur att ni hittade lite märkesvaror att stoltsera med 🙂

  5. BP skriver:

    Now we are talking:-)))))) Alltså jag menar såklart Neapel, inte de tråkiga Wettex dukarna. Med tanke på alla italienska designers så borde det ha funnits betydligt vassare varianter att shoppa och ta hem till Torrevieja;-) Men kupolen var otroligt vacker, men den var ju knappast till salu – ens i miniformat;-)

    • Ama de casa skriver:

      Wettex är verkligen inte tråkiga! Finns jättefina såna, men dom kan man tyvärr inte använda för när man blöter upp dom så blir dom inte lika fina längre… 😉
      Kupolen var läcker! Men wettexarna gjorde mig gladare 😀

  6. Elisabeth skriver:

    Shopping kan vara mycket olika!!!

  7. Susan skriver:

    Hola! Den utsikten överträffar alla Leffes ventilationsaggregatsvyer! Wow!!
    Kram ❤️

  8. Ditte skriver:

    LIte shopping är alltid kul. Men kanske hann ni över till Capri och kunde slå er lösa där…. En vacker ö minns jag att det var. Slår nog shoppingen.
    Ha det fortsatt bra!

    • Ama de casa skriver:

      Det beror ju på vad man shoppar. Att shoppa wettex är verkligen superduperkul! 😀
      Capri blev det inte denna gång, fanns andra saker att göra – vi hade inte sett Neapel förut.
      Tack så mycket!

  9. Ja, bara ni är nöjda med era inköp så …

  10. Susjos skriver:

    Jösses va ni far runt där på medelhavet! Santorini…där har jag också varit, vilka vyer! Montenegro är jag nyfiken på, och inte minst Neapel! Min halvitalienska schlagerväninna som egentligen knappt gillar pizza, säger att de godaste pizzor hon ätit finns i Neapel! Hinner ni prova dem?
    Fortsätt njut på böljan den blå!!!

    • Ama de casa skriver:

      Vi åker både lite hit och lite dit – jättekul!
      Montenegro skulle jag vilja titta lite närmare på en annan gång.
      Vi hann inte testa pizzorna i Neapel denna gång, tyvärr…
      Tack! Här ska njutas på 😀

  11. Mamma C skriver:

    Vilken tripp att ta sig till Italien för att köpa disktrasor. Hade jag vetat kunde du fått ett paket av mig. Har samma märke i mitt diskbänkskåp ;-).
    Kram Carin

  12. friochlycklig skriver:

    Det är viktigt att prioritera i sin shopping och det kan ni minsann. 👍

  13. Toppen! Då ska jag ska fortsätta skicka wettex till dig när jag springer på dem 😀

  14. Ruth i Virginia skriver:

    ”O mia bella Napoli…”

    Dotter Eva bodde i Napoli i tre år, och vi hälsade på
    tre gånger. Från deras terass hade dom utsikt över
    Ischia, en ö som är minst lika fin som Capri men utan
    en Blå Grotta.

    Det bästa var dock bussresan längs Amalfi-kusten.

    • Ama de casa skriver:

      Åhå! Så Eva bodde i Neapel? Det visste jag inte. Vi såg också den där ön, fast bara på håll. Capri har jag däremot tittat närmare på 🙂

      Amalfikusten är fantastiskt vacker! 🙂

Lämna en kommentar