Klart som korvspad!

 

Den här skylten går ju bara inte att misstolka:

Hmm… Få se nu… Det där röda strecket tvärs över betyder väl att man inte får göra dessa saker. Hmm… Få se nu…

  • Man får inte gå.
  • Man får inte köra bil.
  • Man får inte sparka boll.
  • Små barn får inte sparka boll på vuxna som går (men kanske på andra barn? Nej, den föll med att man inte får sparka boll)
  • Bilar får inte sikta på små barn som sparkar boll på vuxna (trots att dom små barnen inte får sparka boll på vuxna)
  • Man får inte använda paint och rita streck i gatan.
  • Man får inte … inte… bygga hus?

Aja. Egentligen är inte korvspad särskilt klart. Det är faktiskt en anings grumligt.

44 Responses to Klart som korvspad!

  1. Ingrid skriver:

    Den var klurig!
    Är du säker på att du inte missat någon tolkning?

  2. Diana skriver:

    Hrm, jag som trodde att Sverige var ett förbudsland…

  3. Diana skriver:

    Sv: Va, har jag mobbats?!? Det kan jag inte tänka mig.

  4. Mia systeryster skriver:

    Precis, det är jättegrumligt!!
    Men vad fasen betyder den skylten egentligen?

  5. Diana skriver:

    Sv: Jag mobbade inte dig, jag ignorerade dig! 🙂 Men du kom in i min blogg från början va? Början som när jag bloggade ”på riktigt” och inte bara scrap, januari 2010.

  6. den betyder gårdsgata, här samlas barn bus och lek och gångväg. men bilar får framföras, försiktigt….. när skylten inte har nått rött streck… när detta upphör.. kommer denna skylt

  7. Mia systeryster skriver:

    Fortsätt gärna att spama;) Du är ju helt knäpp;);) Jag skulle nog skratta på mig om jag fick höra vad som rörde sig däruppe. Är rätt van vid att tänka knäppa saker själv faktiskt, gudskelov så har man en spärr som säger stopp när man ska till att skriva en del av det;)
    Fast blogg torka lider jag av till o från, det har mycket med dagshumöret att göra( oftast är det jobbrelaterat, om jag har för mkt jobb att tänka på, så kan jag inte tänka blogg;)

  8. Mia systeryster skriver:

    Och med det där menade jag att du ska fortsätta i samma stil, jag sitter alltid med ett leende på läpparna när jag läser;)

  9. Mia systeryster skriver:

    Och JAG är inte känd för att spama, så det är INTE det jag gör!

  10. Mia systeryster skriver:

    Bara så att du vet det;)

  11. Diana skriver:

    Sv: Nu när jag tänker efter så är frågan om jag egentligen vill träffa dig… stalker, härmis, fuskare, mobbare etc… 😉

  12. soffie skriver:

    fniss vilken knepig skylt!

  13. Diana skriver:

    Sv: Nääää, jag rakade ju benen i förra veckan för att göra mig fin inför träffen! 🙂

  14. ♥ Carina ♥ skriver:

    Bra att du redde ut det där med skylten. Fast… jag känner mig fortfarande förvirrad…

  15. Diana skriver:

    Sv: Stopp-o-väx kallar jag dimor (anti-diarrétabletter), vad mamma menar vet jag inte… har du ”sett” av henne den senaste tiden? 🙂

  16. Beate skriver:

    Grumligt – typiskt svenskt… eller spanskt (nej tror inte det) skulle jag vilja säga.
    Perfekt tolkning förresten!!!

  17. Diana skriver:

    Sv: Jag veeet vad den riktiga stopp-o-väx är, den fanns på ”min” tid med. Tror en kompis hade det för att bli av med gnagandet.

    Sv2: Näää, vi väntar några dagar innan vi larmar. Hon har säkert bara åkt vilse på väg hem från jobb.

  18. Diana skriver:

    Sv: Natti natti! Jag ser fram emot ett morgoninlägg med alla er tre på morgonpromenad… (glöm inte att det är en viss dag imorgon, jag tror ”någon” vill att det ska vara fredag). 🙂

  19. mitha53 skriver:

    Nej den där skylten får du ta bort,jag blir helt konfys i skallen,hehe…jag har fullt upp med att hålla mig vaken tills jag ska sova om du förstår hur jag menar?
    Kramen på dej!

  20. Agneta skriver:

    och jag som trodde att det var en ganska självklar skylt, har nu fått omvärdera detta och lär få gigantiska problem med att tolka andra skyltar nu med.

  21. Fnulan skriver:

    Man får inte leva helt enkelt!

  22. Robert skriver:

    Man får inte göra något alls, ungefär som den där Sten tidigare idag. 😀

    • Ama de casa skriver:

      Han Sten skulle inte kunna bryta mot reglerna på skylten tror jag. Däremot skulle han få problem med den skylten som Lotta beskriver här nedanför.
      🙂

  23. Merei skriver:

    – Jadu .. En bild säger mer än tusen ord ;)! Kram!

  24. Znogge skriver:

    Finns bara en sak att göra, lägga benen på ryggen!

  25. Petra skriver:

    HAHA! Du har alldeles rätt!
    Finns väldigt många skyltar med väldigt många budskap 😛

  26. Haha ja en aning luddig skylt. Lika bra att hålla sig undan därifrån kanske för att vara på säkra sidan att inte bryta mot några regler. Hör du det Ama…Håll dig borta!! 🙂

  27. Susanne skriver:

    Det är inte mycket man får göra där.

  28. Stäng gatan helt liksom 🙂

  29. Lotta skriver:

    Hittade en liknande skylt (rund) i en park bredvid marknaden i Torrevieja. Figurerna var en skateboardåkare, en som sparkade fotboll, en cyklist samt en SNIGEL!! Hur snigeln hänger ihop med de övriga har jag inte lyckats lista ut,

    Lotta

  30. Moi skriver:

    Ser att jag varit saknad – av dig. Blir rörd. Den här gången berodde det inte på felkörning utan på trötthet. Vid den här tiden är det inte lika roligt att ha koloni. Så fort vädret tillåter bara måste man klippa gräset. Varenda dag dag den här veckan har det regnat när jag slutat jobba men igår! Efter tandläkaren var det bara att sticka hem, hämta Sigge (han måste få sin dos av frisk luft o frihet – jag vet att jag är dum), snacka ”lite” med kollogrannar, klippa halva gräsmattan. Hem, duscha, äta?, nä macka och så var klockan nästan nio. Jag orkade inte öppna datorn. Men nu är jag här och ikväll får jag (kanske) klippa resten av gräsmattan.

  31. Moi skriver:

    Betr skylten – tänk positivt (nu vet jag en som blev förvånad att just detta kom från mig…) Tänk på allt man får göra; man får äta glass, man får köra motorcykel, man får valla sin ko, man får bo i tält, man får . . .

  32. Moi skriver:

    ”Vår” skylt att man inte får mata änderna är kanske inte lika förvirrande men väl dummare.

  33. LiLo skriver:

    Hallååååå, vad är det för dag?????

  34. ♥ Carina ♥ skriver:

    Jag ville försäkra mig om att det verkligen är fredag. Nu vet jag varken ut eller in….

  35. ansepanse skriver:

    😀 nej, den skylten var inte helt enkel att förstå

  36. Thakock skriver:

    Vad jobbigt att bo där 😛

  37. Jess skriver:

    När du lägger fram det på det sättet så är det inte så självklart, nej. 🙂

  38. Sussi skriver:

    Men en undran… Vad får man göra egentligen?? 😉

Lämna en kommentar