Cartagena

 

Idag gick turen till Åland Cartagena.

Här sitter far, son och …. Sten (?) och funderar över meningen med livet.

Är det bara slit och släp?

Inte då! Man får ju äta också.

När man har svullat i sig en trerätters lunch så är det viktigt att röra på sig. Så vi gick till gymmet. Jodå! Ni läste rätt: Vi gick till gymmet!

Ett gym helt i Ama’s stil.

Hur det funkar? Anders kommer här med en demonstration:

Först värmer man upp fingrarna i den lilla fingerstegen.

Därefter ökar svårighetsgraden, och man måste vara ganska vältränad och fingerfärdig för att klara av…

… den stora fingerstegen.

Eller är det egentligen fingerstegar? Här kommer Ama’s tolkning:

Ama de casa mitt i karriärstegen!

44 Responses to Cartagena

  1. Diana skriver:

    Fööööörst!

  2. Robert skriver:

    Den där Sten verkar ha ägnat sig åt gyttjebad. Han var inte riktigt lik de andra. 🙂

  3. Diana skriver:

    Där fick Robert och Sven!

  4. Znogge skriver:

    Ingen kometkarriär med tanke på höjden 😉

  5. Sven skriver:

    Är jag fyra nu? 🙂

  6. Diana skriver:

    Illa att ha läsare med ett sånt superbt minne som mig som minns det där fingergympastället sen tidigare inlägg va? 😉 (men fråga mig inte vad mitt postnummer är…)
    Härligt att ha svärfar på besök va? Så slipper du tvingas hålla Anders sällskap på morgonpromenaderna!

  7. kaffehörnan skriver:

    Jo de är väl lite svårt haha
    Jo då de klarade sig, bara skoja till det
    kram

  8. Ruth i Virginia skriver:

    Fy skäms, Ama! Det där gymmet såg jag förra året.

    RERUN, RERUN!!!

    • Ama de casa skriver:

      Sorry… Men du vet ju att på sommaren kommer ofta repriser hela tiden. Även om många anser att det är höst i och med att det är september nu, så har vi fortfarande 30 grader varmt. Då orkar inte huvudet med annat än repriser 😀

  9. ansepanse skriver:

    ska man bara använda sig av fingrarna i den karriärsstegen? då orkar man ju inte särskilt högt 🙂

  10. Roggan skriver:

    Kan inte komma på vilken han Sten liknar ? Visst du hade rätt med stegen. Kram

  11. Marie-Louise skriver:

    Den där Sten verkar lite trött… Kram

  12. Då kanske Örjan och Whisky kan ses en dag och prata om livet på terassen och bakom diskmaskinen. Örjan har nog en del att lära Whisky 😉

  13. Fegis och knas människa där som inte gillar massage. 😉 Det är ju underbart 😀

  14. Aha!! Är det så lätt att klättra på karriärstegen 🙂

  15. skåningen skriver:

    Verkar till att vara svår gympa.Anders tog väl ut sig förstår jag,Det ser inte ut som om du har kommit högt i karriärstegen.Ja ja jag hade inte kommit så långt som du så jag ska nog hålla tyst!!!Ja nu har jag 4 hundar och en gubbe att ta hand om 🙂 Kram!

  16. Gilla skriver:

    Det var tre fina gubbar på en gång. Och maten såg jättegod ut.

    Det gäller ju att vara fingerfärdig i den där stegen också. Du Ama har tydligen kommit upp dej i alla fall. 🙂

    Svar: Kul att du tyckte om mitt bildspel. Det kommer ett nytt i bloggen lite senare idag.

    Man brukar ju säga Tupp, tupp, men ingen höna. Men det fanns det ju gott om.

    Gilla

  17. Aurora skriver:

    Trodde först du varit i Colombia. Men det är klart Cartagena finns väl på andra ställen också. Kram

  18. Åh smart …klart du är påväg uppåt !!

  19. Elisabeth skriver:

    Den typen av gym gillar jag!! Killarna stilade fint på dina bilder. Ha dé!

  20. Sus skriver:

    Om något…var rätt så var det säkert din tolkning 😉
    Kraaam

  21. Susanne P skriver:

    Hahaha! Jag gillar din tolkning av stegen!
    Kram

  22. veiken skriver:

    Din tolkning är bäst, men om det är en repris:
    Har du inte kommit längre i karriären? 😉

  23. Husfrun skriver:

    Jag gillar din tolkning. Man ska inte slita ut sig i onödan.

  24. ♥ Carina ♥ skriver:

    Du går inte ofta och gymmar, det var länge sedan sist du var där 😉
    Kram

  25. Diana skriver:

    Hihi, jag ser att jag inte var den enda som upptäckte att det var en repris. 😉 Men du, jag har inte varit här så länge… typ 1½ år.

  26. Åsa skriver:

    Verkar rätt ansträngande det där =)

  27. Krönikören skriver:

    Om man skaffar sig en sådan där karriärstege – får man automatiskt en hög lön då?

    Där fick du till det! (Med stegen menar jag, inget annat.)

  28. Mia systeryster skriver:

    Hahaha, jag gillar ditt sätt att få ”till allting” Du har så härliga tolkningar så man baxnar, VAR får du allt i från?

  29. Agneta skriver:

    ja, så kan man ju oxå se på stegarna 🙂 gillar din tolkning!

  30. krulli skriver:

    Hmm, det här inlägget har du skrivit innan! Kör du repriser? 😉

  31. Moi skriver:

    Eftersom inte alla dina fans har lika bra minne får du gärna köra inslaget igen imorgon!
    Tack vare dig vet jag nu var Sten Stensson Sten har tagit vägen, vi var många i Eslöv som trodde han kolavippat.

  32. Loppan skriver:

    Gillar det där med karriärsstegen 🙂

    Sv: Ja, klura nu! Ser fram emot ditt bidrag 🙂

    Ha en härlig fredag!

  33. Ninni skriver:

    HEJ! Finns det Åland där nere också? ;-))
    Ser ut som ni hade varmare och skönare i alla fall.
    Ha det gott!

  34. Thakock skriver:

    Haha, vilken dag och vad bra med en karriär stege ;D

Lämna en kommentar