Ama får inte köpa vilka souvenirer hon vill

 

Det tycker jag är taskigt.

Kolla vilken fin liten röd kruka! Anders påstod att den inte skulle rymmas i bilen. Undanflykter…

Gomorron!

43 Responses to Ama får inte köpa vilka souvenirer hon vill

  1. Leffe skriver:

    Nej inte i bilen, men på taket hade ju funkat. Gomorron Ama

  2. Camilla skriver:

    Utflykter…undanflykter 😉
    Nja…nog är han lite bäg nu nå.
    Man vet ju inte först man ha provat.
    Så….PROVA!! 😉
    Kram!

  3. Stattinskan skriver:

    Hur har han det egentligen med ögonmåttet, Anders? Bah, inte ens jag skulle komma på tanken att använda en sådan usel ursäkt ;-D

  4. Sven skriver:

    God morgon! 😀

  5. Robert skriver:

    Då får ni väl köpa en större bil. 🙂

  6. Ia skriver:

    Ingenting är omöjligt det tar bara lite längre tid!!!!

  7. 4U2 skriver:

    Men, det var inte snällt … en sån fin kruka! 😉

  8. MICKAN skriver:

    Hyr en släp-kärra, då kan du få med dig ännu mer souvenirer 😀

    Det är faktiskt en riktigt cool kruka!

  9. Moi skriver:

    Det var en vääääldigt dålig ursäkt tycker jag. Och det finns heller inga ursäkter för att INTE ta den med till Sverige och ställa den i en koloni i Helsingborg. BASTA!

  10. Ma skriver:

    Den krukan var läcker. Lasta den på biltaket så får Ni med den hem…

  11. Ulla skriver:

    Kom att tänka på Teskedsgumman!!

  12. Diana skriver:

    Haha, guuud vad överraskad jag blev över att mamma började dregla över den där krukan… God morgon!

  13. Znogge skriver:

    Fanns det inte hemleverans 😉

  14. M E R E I skriver:

    – Gud vad taskigt! Jag är ju hundra procent säker på att den ryms i bilen! Haha kram!

  15. Preciosa skriver:

    Häftig kruka!!
    Måste försvara mig när det gäller busvisslingen 😦 Den försigår på nätterna och säckpipa på nätterna skulle jag inte heller gilla 😦
    Visselgubben är lite mer entonig..säckpipa mer varierande och musikaliskt. På dagtid..Säg inte emot!
    Visselkillen busvisslar nu på dagarna säger Lex men han kan ju vara i koma på nätterna och inte hör pga värmen. Lex alltså.
    Blir ”spännande” när jag kommer ner..Eftersom jag är pacifist
    så kan jag inte slå in tänderna på killen så då får jag flytta..
    Lät hårt men det finns gränser vad man tål. .(Gråtsmiley här)

    Ciao P ♥

    • Ama de casa skriver:

      Jag har ju säckpipor som sms-signal – det gör att jag inte missar när jag får sms, för det lever om nåt förskräckligt 🙂 Du kan ju kolla här:

      Hoppas visselkillen har lagt av. Jag hörde faktiskt honom häromdan, men aldrig på nätterna. Och då har vi ändå idkat vardagsrumscamping på senaste tiden pga värmen. (Hörde mycket mer av marknadslarmet i fredags morse – det är inte så dumt att sova inåt gården, så länge dom inte har party på bottenvåningen i alla fall…)

  16. Gun skriver:

    En sån röd och fin, stackars dig som har en så hård man. Allting går bara man håller på tillräckligt länge, hälsa honom det..

    Godmorgon! 🙂

  17. Bibbi skriver:

    Fy, vad elak han är. Den hade gjort sig jättebra på balkongen.

  18. Husfrun skriver:

    Det var faktiskt lite elakt, det står ju Ama skrivet över hela krukan – och så fick du inte ta den med hem!

  19. ♥ Carina ♥ skriver:

    Vad synd… du som gillar rött 🙂

  20. Beate skriver:

    Åsså passade den så fint till dina byxor och skor också. Men det är klart, har man tält och diverse boxar i bilen då är det nog svårt att få plats för den lilla krukan;-)

  21. Malin skriver:

    Fy, vad taskigt, krukan var ju JÄTTE-fin! Du skulle ha hävdat din rätt tycker jag, den hade lätt gått in i bilen 😉
    Kram

  22. Moi skriver:

    Ni ser ju ut att ha en hyfsat stor bil, nog borde det få plats en blomkruka i den. Det gör det i min bil!

  23. Mad at you skriver:

    Hahaha men VAD SÖT den var! Jag skulle med vilja ha den.

  24. Gunilla skriver:

    Nämen, har du blivit teskedsgumman 🙂

  25. Moi skriver:

    Då får du sätta dig på tvären nästa gång han vill ha nåt med sig, typ fiskespö och sånt. Hur ska det få plats? VA?

  26. Thakock skriver:

    Klart den hade fått plats!

    Haha härlig smssignal ;D

  27. Loppan skriver:

    Meeen…vad tjurigt av honom 😉

  28. Petra skriver:

    Det var ju lite elakt av Anders, ni kunde väl köpt en släpkärra med 😉

    Kram

  29. Småländskan skriver:

    Gokväll! Jag är sen (som vanligt) men vill ändå kommentera. Krukan är ju fin, men själva lavendeln är betydligt mycket finare! Kan du inte ta ett tjuvskott av den?? Eller två, tre?? De ryms i bilen, jag lovar!
    Ha det bäst ama!

  30. anneliestankar skriver:

    Det var ju lite tråkigt att du inte fick med dig den där fina krukan hem 🙂 Härligt att se era foton från eran semester!! Ha en härlig kväll, i dag har det åskat hela dagen….

  31. ansepanse skriver:

    ja, vilka undanflykter han kommer med Anders, klart att du skulle ha den där fina röda krukan 😀

  32. Krönikören skriver:

    Typiskt karlar. De är rädda för att det blir lite mer att damma.

  33. Britt skriver:

    …eller så var han rädd att han måste vattna ytterligare en lavendel hemma?

    Du skulle ha smugit med den i packningen när han tittade bort.

Lämna en kommentar